Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Lånade häromdagen ut två sjalar (en trikå, en vävd) till en föräldraledig kollega.

Mailade idag för att följa upp och frågade hur det gick och om de behövde hjälp.
De hade inte fått kläm på det , utan skall komma ner till mig på lunchen imorgon, så ska jag ha knytskola :vågen: :app:
Av corona
Jag visade, demonstrerade på lille C.
C njöt, mamman jublade :vågen:

Så fick hon prova att knyta själv, vilket gick galant.
C njöt, mamman jublade :vågen:
Användarens profilbild
Av UWO
corona skrev:Lånade häromdagen ut två sjalar (en trikå, en vävd) till en föräldraledig kollega.

Mailade idag för att följa upp och frågade hur det gick och om de behövde hjälp.
De hade inte fått kläm på det , utan skall komma ner till mig på lunchen imorgon, så ska jag ha knytskola :vågen: :app:
:vågen: :app:
Av Hell Cat
Jag med! Har "värvat" en tjej från doulagruppen, hon skrev på fb för ett tag sedan att hon nu köpt sjal och hade god hjälp av knytfilmen jag lade upp på hennes sida. Och i dagarna "pratade" (fb igen ;) ) jag med en av barnens stora kusiner som väntar barn i oktober. Vi har pratat om sjal och sele tidigare och hon var intresserad. Hon vill gärna bära och hade pratat med sin BM som rekommenderat sjal :vågen: Så nu har jag lovat köpa henne en trikåsjal :loving:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Visst är det härligt!

Det var jättelänge sedan jag träffade några småfolk, mina barn börjar vara så stora och på något sätt så umgås vi bara med jämnåriga. Men igår på kusinens treårskalas kom en mamma med en 4-5månaders bäbis som hon höll på armen och stod och gungade med.

Så jag högg direkt!

Det är inte så att du skulle vara nyfiken på att prova en sjal? Jag kan springa in och hämta en ringsjal så får E sitta precis så där hos dig, men du får avlastning för armen? och så sprang jag och hämtade min ringsjal som inte använts på över ett år. Och mamman och bäbisen njöt - och jag tipsade om sjalbarn. :D

Jag hade glömt bort hur entusiastisk över sjalar jag brukade vara - och uppenbarligen fortfarande är :D
Av gurkan
Jag har lånat ut min Beco till mina grannar. De har en 4-månaders och vi stod och samspråkade lite om honom och han gillade att bli buren, de hade en Babybjörn. - Han kanske börjar bli lite tung i den? frågade jag försynt. - Jo verkligen! Så undrade jag om de sett mig bära runt på Hannes på ryggen i sjal. Jo, det hade de. Men då bär du på ryggen? Jo, men man kan bära på magen också, jag kan hämta en sele om ni vill låna?

Så jag gick upp och hämtade Becon (BB II) så provade vi med lilla Yannick däri. Och se, det gick ju fint! Ni får gärna låna den, tyckte jag. Det är bara att köra i fyrtio grader om den blir smutsig. Ååå säger tjejen, då tar vi med den till Schweiz, när vi ska vandra! För vi kan ju inte bära några längre sträckor i Babybjörnen. Så berättade jag om hur man har barnet på ryggen i den.

Ska bli kul att höra hur det gått för dem! (Jag åkte på att vattna blommorna, dock. :lol:)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?