Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emma_oh
Fördelen med en sele är kanske att andra inte sjalvana vågar bära också om du skulle vilja ha/behöva avlastning. Att bära i sele känns, för mig i alla fall, inte lika privat och intimt heller.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag gillar ju selarna för att dom är enkla, snabba och inte lika varma på sommaren :roll:
Användarens profilbild
Av Ester
jag skulle ändå ta vagn - just för att kunna ha barnet nånstans om man tex äter ute på restaurang och barnet sover - att äta med ett barn i sele på magen har jag bara gjort i nödfall.
Användarens profilbild
Av Jennelii
När jag var på restaurang med Linus och han sov kom en av dom som jobbade där med en filt och la på ett bord o drog det mot oss så Linus kunde sova där :loving:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jennelii skrev:När jag var på restaurang med Linus och han sov kom en av dom som jobbade där med en filt och la på ett bord o drog det mot oss så Linus kunde sova där :loving:
:vågen: :heart:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Elin skrev:jag skulle ändå ta vagn - just för att kunna ha barnet nånstans om man tex äter ute på restaurang och barnet sover - att äta med ett barn i sele på magen har jag bara gjort i nödfall.
...och jag skulle aldrig få för mig att lägga ned barnet i vagnen (och därmed riskera att väcka det och få en trött men vaken bebis) om man nu lyckats få det att sova så lägligt som när man är på restaurang. Äta med sovande barn på magen är ju ändå många gånger mer praktiskt än någon trött och grinig som klättrar omkring i famnen.

Hade det varit jag hade jag tagit med sjal och sele. Den enda sele vi provat är Beco, och den fungerar (även om jag tycker att den är jobbigare att få på än sjalen så är den svalare)
Användarens profilbild
Av flindra
Nu har du ju redan paxat dig på min Manduca, men här kommer svar i alla fall. :wink:

Jag använder nästan aldrig barnvagn till lille O. Stora H får däremot åka lite sittvagn
ibland, särskilt när man är på stan eftersom hon då inte kan springa runt. Lille O får
alltid hänga med på ryggen. Jag tycker det är så smidigt att vara fri och kunna röra
mig som jag vill! Jag gjorde likadant när H var liten. Vi har fått väldigt stora barn, så
de har varit tunga tidigt, men det har funkat kanon att bära dem ändå! Det har dock
blivit ryggbärande tidigt. Jag tycker 10 kg är lite mastigt att ha på magen...

Äta med bäbis på magen fungerar utmärkt. Man har ju varit gravid så man har ju
vanan inne liksom. :wink:

Skulle jag resa utomlands skulle jag helt klart satsa på sele. Jag sjalar en hel del
hemma men jag tycker nog sele är smidigast när jag är på resande fot. Sjalen blir
så smutsig när man ska knyta den utomhus, och så föredrar jag ju ryggbärande och
då blir folk alltid så förskräckta när man knyter på offentliga platser. Sen känner jag
mig tryggare med att ha bäbis nära mig när jag är på nya ställen, jag glömmer aldrig
när vi gick runt bland knarkarna i Oslo med H i paraplyvagn. Hemskt!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Elin skrev:jag skulle ändå ta vagn - just för att kunna ha barnet nånstans om man tex äter ute på restaurang och barnet sover - att äta med ett barn i sele på magen har jag bara gjort i nödfall.
Om dom åker bil till restaurangen kan man ju i och för sig ha kvar barnet i babyskyddet om hen skulle somna där.

Jag står också i valet och kvalet om vi ska ha med vagn när vi åker till grekland i september med Knut som då är 8½ månad. Har inte bestämt ännu. Å ena sidan vore det skönt att ha en vagn men å andra sidan somnar han inte så ofta i vagnen och dessutom kommer han säkerligen sova ganska mycket mindre då än han gör nu osv. Aja vi får se.. vi har i alla fall tänkt införskaffa en lite smidigare vagn om vi nu tar med vagn :)

edit: Glömde att ha en åsikt om bärsele/bärsjal också :D
Jag tycker att både bärsele och bärsjal är superduper. Bärselen är lättare och precis som någon annan sa så är chansen att någon annan kan tänka sig att bära större om man har en sele.
Ett alternativ till storken är ju att skaffa en lite svalare sjal också. Gåsarna brukar gå för inte så jättemycket pengar på säljesmarknaden t.ex.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?