Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har precis fått hem en Beco som jag köpt begagnad (men i nyskick) från tyska eBay, med tysk instruktionsbok. Har gått in på Becos hemsida och även läst snabbguiderna för att se till att jag använder den på rätt sätt. Tyvärr verkar inte den långa instruktionsboken finnas på nätet. Efter första provningen är det några saker jag funderar över:

- För min 6,5 kg-bebbe använder jag, enligt instruktionerna, inlägget. Har dock inte riktigt förstått var hans nacke ska hamna, dvs när inlägget sitter rätt. Kanske inte spelar så stor roll? Just nu sitter han så att nacken är precis innanför övre kanten, han är stadig i nacken rätt långa stunder så jag hoppas det är ok?

- Det står ju att man ska kunna använda den från nyfödd men jag tycker att det blir som ett glapp på själva framstycket vid min bebbes rygg. Och på så vis känns det ju lite som att han kan falla ur om han lyckas ställa sig upp i selen. Någon annan som upplever samma sak? Tycker det blir så även om jag spänt åt ordentligt.

- Finns det något smidigt sätt att anpassa längden på remmarna där de där tvåhandsspännena är? Eller måste man plocka ur sin bebis, justera, prova, plocka ur, justera igen osv?

- Själva innerstycket som är mot min kropp är för långt, även om jag har lång överkropp för min längd (168 cm). Är det ok eller ska jag dra ned midjebältet så att det sitter på höfterna och innerstycket är helt utdraget?

Sist men inte minst undrar jag om det finns någon svensk instruktionsbok och om någon i så fall kan tänka sig att sälja en till mig. Engelsk funkar förstås lika bra, jag är dock inte så stark på tyska. ;-)

Edit: Kom på några grejer till: spännena på spädbarnsinlägget, ska de gå över barnets axlar eller är det ok om de sitter på sidan av armarna? Börjar nämligen fundera på om inte min bebis är redo att sitta utan inlägg. :hmm:
bebis inlägget sluta vi använda till våran kille innan han var uppe i "max vikten"
vi tyckte hans huvud kom för högt upp.

när det gäller instruktions bok har jag för mig att det mesta av infon var på dvd
så det borde gå att hitta på you tube?
mulle_80 skrev:bebis inlägget sluta vi använda till våran kille innan han var uppe i "max vikten"
vi tyckte hans huvud kom för högt upp.

när det gäller instruktions bok har jag för mig att det mesta av infon var på dvd
så det borde gå att hitta på you tube?
Tack för svar! Hade gett upp lite. ;-) Jo, jag fick ju faktiskt med en dvd men instruktionsboken är liksom tjock och med massa bilder i, så jag tänkte att shit, här missar jag massa viktiga detaljer. Ingen bok med din Beco? Har för övrigt skippat spädbarnsinlägget också till min 6,5-kg, känns som att det funkar bra!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?