Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av UlleL
Tack för inspirationen! :vågen:

Efter läst i den här tråden igår o tittat lite på youtube så letade jag upp min kanga o provknöt. Surrade både uppe o nere. Så bekvämt, så svalt, så lite sjal att ha med :love: :vågen:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
:D
Så tricket verkar vara att ha barnet tillräckligt högt upp och få tyget tillräckligt spänt upptill... Ska testa igen! Tack!
Av Maria Segedi
Häromdagen såg jag en afrikansk granne bära sitt kanske 2 år gamla barn i Kanga, vad glad jag blev! För annars är det ju bara jag som bär häromkring. Men de kvinnorna har ju vissa av dem värsta putbaken och stora byst-helt perfekt sittplats ju! :loving:
Användarens profilbild
Av Jason
Maria Segedi skrev:Häromdagen såg jag en afrikansk granne bära sitt kanske 2 år gamla barn i Kanga, vad glad jag blev! För annars är det ju bara jag som bär häromkring. Men de kvinnorna har ju vissa av dem värsta putbaken och stora byst-helt perfekt sittplats ju! :loving:
Ja det är ju så man skulle se ut för att få till det riktigt bra! Men man får väl nöja sig med det man har :roll:
Användarens profilbild
Av pulibus
Jag använder ett av lakanen till spjälsängen och det fungerar jättebra. Jag har inga problem att få knytningen att hålla ihop och lilltjejen älskar att bli buren så. När lakanet kommer fram ler hon och sträcker armarna upp i luften. Det är ju dessutom så mysigt!

Jag knyter såhär och har varken stor byst eller rumpa till hjälp, men det fungerar ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=K6ICsaGzxAM&NR=1
Av thelifesaviour
Vilka himla massa bra tips, är nybörjare med en jättefin capulana från Mozambique, verkligen ett underbart bärdon såhär på sommaren. :)
Användarens profilbild
Av Jason
Dorotea skrev::hmm: varför funkar inte bilden? Nåja, den länkas iaf
Mysig bild :loving:
Användarens profilbild
Av Asia
vilka olika afrikanska bärtyg finns? vad heter de? är alla lika, bara olika namn? och viktigast, var kan jag köpa? :lol:
Användarens profilbild
Av Asia
puff
Användarens profilbild
Av Jason
Asia skrev:vilka olika afrikanska bärtyg finns? vad heter de? är alla lika, bara olika namn? och viktigast, var kan jag köpa? :lol:
Puffar lite jag med, vill också veta vad som finns 8)
Av Hell Cat
Jason skrev:
Dorotea skrev::hmm: varför funkar inte bilden? Nåja, den länkas iaf
Mysig bild :loving:
Superfint :loving:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Asia skrev:vilka olika afrikanska bärtyg finns? vad heter de? är alla lika, bara olika namn? och viktigast, var kan jag köpa? :lol:
Jag har sett en variant där man bär över en axel (som ringsjal fast med en knut), tror det kallas kitenge, och så torsovarianten, kanga. Jag köpte tyg på IKEA som jag fållade och använde som kanga. Som jag förstått det kan man använda de flesta tyger.
Av SusannaK
jag skulle vilja bära i kanga, men vill ha en riktig kanga :roll:

kan man få tag i en sån i stockholm? nån som vet
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?