Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Christine
Nu börjar en ny termin som strövarledare och skall ha med mig min baby (6 månader, ca 8 kg) ut i skogen. Vad bär jag honom bäst med?

Har en patapum och ringsjal, men funderar på om inte en bärstol kan ge bättre komfort och kanske med regnskydd och så kan man ställa ner den?

Någon som har egen erfarenhet, tips om bästa bärstolen eller andra goda råd?
Senast redigerad av Christine den ons sep 05, 2007 09:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Key
Tycker själv att en 6-månaders är för liten för en riktig bärstol. Den kräver ju att barnet ska kunna sitta upprätt, och då bara korta turer till en början. Ergo skulle jag satsa på och så kanske helst en jacka som du delar med honom - regnponcho eller så.

Hur länge ska du vara ute i sträck?
Av malinka
Vi hade bärstol till storkillen (kände inte till något annat). Det gick bra så länge han var vaken, men när han sov och hängde åt ena sidan blev det till slut att man önskade att man haft vagnen. En dagsutflykt med scouterna var mer än vad jag klarade av. Då fick pappa bära killen och jag packningen.
Till lillkillen har vi både ergo och sjal. Det är mycket bekvämare!
Den bärstolen vi hade var förresten väldigt vinglig när man ställde ner den.
Användarens profilbild
Av Christine
Vi är ute mellan 4-6 timmar per gång, och det funkar inte att ha med vagn :) Vi stannar och fikar 2 gånger på en utflykt.

Lutar också åt börja med att använda patapum:en, finns det någon rekommenderad längd för hur långa stunder åt gången de orkar åka med den?

Funderar på att börja med att ha Alex på magen och sen när han blivit riktigt stadig ha honom på ryggen. Och så kan jag ha ryggsäck med, riktig packåsna :)

Tack för tips om regnponcho (men finns det inte risk att bebisen känner sig lite instängd?)

Nackdel med bärselen är dock att det inte finns några fickor, fack för matsäck, blöjor m.m. och det finns ju i en bärstol. Hmm!
Av malinka
Christine skrev:Nackdel med bärselen är dock att det inte finns några fickor, fack för matsäck, blöjor m.m. och det finns ju i en bärstol. Hmm!
Nu har du ju redan en sele, men annars har ergon ficka och så finns det ryggsäck och midjeväska som kan sättas fast på selen. Kanske de passar på patapumen oxå? Kan ju vara värt att kolla menar jag.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag tycker att en bärstol är för klumpig att ha i skogen, den fastnar liksom i grenarna överallt (iallafall när jag försökte när Matilda var liten). Dessutom så ser det extremt obekvämt ut att sova i den. Ta patapumen tycker jag, eller en sjal. Det där med annan pckning är ett dilemma tycker jag, jag har inga bra förslag faktiskt. Oftast har vi varit flera vuxna så de andra har kunnat bära, någon enstaka gång har jag haft ryggsäcken på magen.
Användarens profilbild
Av Christine
tack för alla reflektioner

skall prova mig fram lite här hemma med följande

japanskt med ringsjal och ryggsäck

patapum o ryggsäck
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?