Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min kille är 4 månader och vill bli buren heeela tiden.. och bara framvänd..
men vägrar sitta i budda pos.

VAD skall jag bära honom i?
har nu en trikåsjal och en babybjörn.. han älskar å vara framåt i babybjörnen men inte jag..b lir ås himla tungt i axlarna å han "guppar" så mkt fram å tebaka när jag går..

och vet inte hur jag skall lyckas knyta trikån så han kan sitta fram utan buddan ?

annan sjal?
all hjälp mottages..
Det finns många ryggknytningar för vävda sjalar. Sök här och på YouTube efter instruktioner. Min favorit är 'double hammock', men många gillar 'vrikkesikker' eller bara vanlig 'ryggsäck'.

Man kan också knyta vävd sjal för att bära på höften. Här har jag knutit en variant efter en bild på Ellevills hemsida.
Bild

Syns kanske lite bättre på denna bild från en sjalträff hos Kokobello i Södertälje.
Bild
surfade lite på olika knytnignar som du sa, och det verkar ju absoult vara en modell min kille borde gilla !
dubbelhammock såg skönt ut för båda..

kan jag använda min trikå? eller är det vävd långsjal som gäller?
isåfall vad skall jag tänka på när jag letar efter en sådan?
shimzy skrev:surfade lite på olika knytnignar som du sa, och det verkar ju absoult vara en modell min kille borde gilla !

Jag tror att det blir bättre och stadigare med vävd sjal. Trikå funkar nog bäst på magen för mindre barn.

Oj, det finns så många fina sjalar och alla bärare har olika smak när det gäller funktion och form! Själv har jag mest gillat Ellevill för att de har långa, avsmalnande ändar. Men Didymos Indio-sjalar är också väldigt sköna och mjuka. Kanske du kan gå på en sjalträff och klämma på några olika? :D
visslan skrev:Det finns många ryggknytningar för vävda sjalar. Sök här och på YouTube efter instruktioner. Min favorit är 'double hammock', men många gillar 'vrikkesikker' eller bara vanlig 'ryggsäck'.

Man kan också knyta vävd sjal för att bära på höften. Här har jag knutit en variant efter en bild på Ellevills hemsida.
Bild

Syns kanske lite bättre på denna bild från en sjalträff hos Kokobello i Södertälje.
Bild
Tack! Precis vad jag letat efter till min lilla vridmask!
visslan skrev:
shimzy skrev:surfade lite på olika knytnignar som du sa, och det verkar ju absoult vara en modell min kille borde gilla !

Jag tror att det blir bättre och stadigare med vävd sjal. Trikå funkar nog bäst på magen för mindre barn.

Oj, det finns så många fina sjalar och alla bärare har olika smak när det gäller funktion och form! Själv har jag mest gillat Ellevill för att de har långa, avsmalnande ändar. Men Didymos Indio-sjalar är också väldigt sköna och mjuka. Kanske du kan gå på en sjalträff och klämma på några olika? :D

ja sjalträff låter bra. skall söka lite å kolla på det =)

provade innan att göra en ryggsäck med min trikå.. det blev hiiiimla svajjigt så tror man msåte ha en stadigare precis om du skrev.
tack för hjälpen !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?