Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Ja, egentligen tror jag inte att man skall tänka så, att någon ska bli besviken. Alla måste ju kunna vara med på ett sånt här byte, oavsett om man är proffs på att sy och har tretton olika maskiner och tillbehör eller om man har mormors gamla gröna husqvarna (räcker upp handen) och typ aldrig har sytt förut. Och det roliga är ju att få något som någon annan gjort och tänkt till kring, oavsett om det är lite enklare eller väldigt avancerat.
Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:
jazoo skrev: (Och så hoppas jag verkligen att min mottagare inte blir besviken, för även om tyget är fint så är min inte alls så avancerad som flera av kassarna i denna tråd, inte fodrad och inga extra fickor och sånt..... :? )
Lite så känner jag med, jag skickade en ofodrad kasse (iofs med en liten fastsydd ficka/påse att vika in kassen i) och fick linafelicias fantastiska skapelse. Men det är lite av charmen med byten, det här grisenisäckenmomentet. Ibland har det varit tvärtom, jag har skickat nåt mer arbetat än jag fått, men jag har tyckt att alla bytena har varit roliga. Jag använder tex regelbundet trollmammas grytlappar, glis mössa, hemas (tror jag det var...) bokmärke och flera andra saker. Det gör mig glad att använda dessa sjalbarnsalster :loving:
:app: Vad kul att du använder mössan! Nu är jag glad!
Och jag håller med om att man är med i byten för att de är byten, annars beställer man och får ingen överraskning. Jag är också glad för allt jag fått, även det jag inte använder så ofta lyser upp mitt liv.
Av Sia
Jag håller med föregående talare!
Om det hade varit så att man ville ha en speciell väska av en speciell person så hade man ju struntat i bytet och PM:at om ett rent beställningsjobb istället, och betalat för det.
Jag tycker att den största charmen med bytet är att man får en :loving: present :loving: ,
en genomtänkt överaskning, och då har det liksom inte så stor betydelse vad matrialet har kostat, och hur duktig man är på att sy, det viktigaste är att den som har skickat den tror att just jag vill ha den!

De allra flesta av mina sjalbarnsbyten har jag andvänt på daglig basis i perioder, jag är nog inte besviken på något.
Fryle skrev: Den är min!!!
:hoppa: :banana: :jippiii: :confettismiley: :lovely: :eld: :app: :loving: :vågen:
Idag när jag kom hem från semestern låg denna fantastiska kasse (som är så välarbetad att jag nog vill kalla den väska) och väntade på mig!
Tack linafelicia! :heart:
Roligt att höra att du gillade den. Jag har varit sugen på att brodera ett tag så det var ett nöje att sy den. :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
jazoo skrev:Ja, egentligen tror jag inte att man skall tänka så, att någon ska bli besviken. Alla måste ju kunna vara med på ett sånt här byte, oavsett om man är proffs på att sy och har tretton olika maskiner och tillbehör eller om man har mormors gamla gröna husqvarna (räcker upp handen) och typ aldrig har sytt förut. Och det roliga är ju att få något som någon annan gjort och tänkt till kring, oavsett om det är lite enklare eller väldigt avancerat.
Jag håller med jazoo. Alla gör efter sin förmåga. Jag tror nog ingen hafsar ihop något på 10 minuter och skickar iväg.
Jag gjorde en broderad kasse eftersom jag länge varit sugen på att brodera och sen var jag tvungen att fodra den för annars hade man ju fastnat i trådarna på baksidan.
Alla byten jag har varit med i används i stort sett dagligen här hemma och jag har aldrig blivit besviken på något.
Jag tar mig sällan tid att sy något till mig själv. Det roliga med bytena är då att få lägga ner tid och tanke på att göra något fint till någon annan och sen dessutom att få något från någon annan som är helt olikt något jag själv skulle ha gjort. Och sen är det ju så spännande att gå till brevlådan varje dag och sen en dag ligger där ett roligt paket istället för bara räkningar och reklam från postkodlotteriet. :vågen:
Användarens profilbild
Av annelithor
Håller mad alla här inne - det är ju super roligt att få gå och vänta och kika i lådan :) Har fått kommentar att - varför syr du inte en till dig själv bara? Om du behöver en?

-Jo, för att det är så mycket roligare att få en som man inte vet hur den ser ut - att någon annan suttit och tänkt till och tänkt på just mig och sytt till mig, och så kanske den blir annorlunda än det jag själv skulle sytt juh :)

Det är inte tiden, hur avancerad kassen är eller tyget som är det viktigaste, det är ju att det är såååå himmla kul att göra ett GDS-byte! Ska jag vara med på fler gånger :mrgreen:

NU går jag här och väntar på min kasse, och har undrat i dagar på hur den kommer se ut och vem som gör den till mig :D
Användarens profilbild
Av IdaMaria
AnKa ej skickat - ej fått
Asereht ej skickat - ej fått
Annelie ej skickat - ej fått
annelithor ej skickat - ej fått
Binaem ej skickat - ej fått
Björklöv ej skickat - ej fått
Bowzee ej skickat - fått
Britt ej skickat - ej fått
CrazyMagpie ej skickat - ej fått
corona skickat - ej fått
Elsa skickat - ej fått
Fryle skickat - fått
Glis ej skickat - ej fått
He.ma ej skickat - ej fått
IdaMaria ej skickat - fått
jazoo ej skickat - ej fått
Jenny med Emiliten ej skickat - ej fått
Kosmos ej skickat - ej fått
Knyttet ej skickat - fått
kvarnvik ej skickat - ej fått
linafelicia skickat - ej fått
little_me ej skickat - ej fått
Lojse ej skickat - ej fått
lotti ej skickat - ej fått
Maddemoa ej skickat - ej fått
MsMorrison ej skickat - ej fått
puppan ej skickat - ej fått
Sia ej skickat - ej fått
silent_angel ej skickat - ej fått
Smultronbarn ej skickat - ej fått
teres ej skickat - ej fått
tk81 ej skickat - ej fått
zandrama ej skickat - ej fått
Senast redigerad av IdaMaria den mån jul 05, 2010 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av IdaMaria
Elsa skrev:Nu borde min kasse ha kommit fram till sin mottagare.

Bild
Den är varken smutsig eller sned. Det är jag som är en kass ( :wink: ) fotograf.

En liten bonuskasse till barnet. Att leka med eller få hjälpa till att bära något litet hem från affären i, kanske.
Bild
Dessa fina Kassar låg och väntade på mig när jag kom hem från semestern :D
L har redan provtuggat på den rosa och den fick helt klart godkänt (så småningom kan hon nog bära saker i den också).

Nu är det dags att plocka fram symaskinen, men jag har fortfarande lite beslutsångest över tygvalet...
Användarens profilbild
Av teres
Min kasse kommer också senare, har just nu en väldigt intensiv arbetsperiod på jobbet så syrummet står och dammar igen.

Håller med föregående skrivare om hur kul det är att få något gjort av någon annan, sytt till mig med vad jag tycker om i tankarna! Dessutom tycker jag det är kul med bytena för då får jag en chans att testa något nytt, kanske sy något i färger som inte passar mig men som jag gärna skulle vilja testa, göra något annorlunda som jag tror kan bli bra etc.

Vet inte hur det är med er andra, men jag får väldigt sällan post som inte är något som har betalats eller ska betalas för, det är ju som julafton att få ett litet paket.
Användarens profilbild
Av puppan
teres skrev:Min kasse kommer också senare, har just nu en väldigt intensiv arbetsperiod på jobbet så syrummet står och dammar igen.

Håller med föregående skrivare om hur kul det är att få något gjort av någon annan, sytt till mig med vad jag tycker om i tankarna! Dessutom tycker jag det är kul med bytena för då får jag en chans att testa något nytt, kanske sy något i färger som inte passar mig men som jag gärna skulle vilja testa, göra något annorlunda som jag tror kan bli bra etc.

Vet inte hur det är med er andra, men jag får väldigt sällan post som inte är något som har betalats eller ska betalas för, det är ju som julafton att få ett litet paket.
Hear, hear. Instämmer helt och fullt!
Användarens profilbild
Av AnKa
Maddemoa skrev:
Kosmos skrev:Jag vill bara informera att sommaren är lång 8)
Min mottagare kan förvänta sig en kasse först senare i sommar.
Har inte heller börjat ännu.
Jag sorterade tyger idag och tror att jag har hittat tyget, eller jag velar det fanns flera fina. Men sy det lär jag inte börja med än på ett tag. Så tålamod kära mottagare.
Användarens profilbild
Av Björklöv
Nu är jag färdig med min kasse :vågen:
Bild

Det blev två stycken näsdukshållare också.
Bild

Förhoppningsvis lyckas jag få det med posten idag :tumup: (jag är så fruktansvärt trögstartad idag så jag blir ju nästan rädd för mig själv)
Användarens profilbild
Av Björklöv
Lyckades få paketet på lådan igår, visserligen efter tömning så det lär väl inte komma fram förrän i morgon... men det är påväg iaf :vågen:
Bild
Användarens profilbild
Av Björklöv
AnKa ej skickat - ej fått
Asereht ej skickat - ej fått
Annelie ej skickat - ej fått
annelithor ej skickat - ej fått
Binaem ej skickat - ej fått
Björklöv skickat - ej fått
Bowzee ej skickat - fått
Britt ej skickat - ej fått
CrazyMagpie ej skickat - ej fått
corona skickat - ej fått
Elsa skickat - ej fått
Fryle skickat - fått
Glis ej skickat - ej fått
He.ma ej skickat - ej fått
IdaMaria ej skickat - fått
jazoo ej skickat - ej fått
Jenny med Emiliten ej skickat - ej fått
Kosmos ej skickat - ej fått
Knyttet ej skickat - fått
kvarnvik ej skickat - ej fått
linafelicia skickat - ej fått
little_me ej skickat - ej fått
Lojse ej skickat - ej fått
lotti ej skickat - ej fått
Maddemoa ej skickat - ej fått
MsMorrison ej skickat - ej fått
puppan ej skickat - ej fått
Sia ej skickat - ej fått
silent_angel ej skickat - ej fått
Smultronbarn ej skickat - ej fått
teres ej skickat - ej fått
tk81 ej skickat - ej fått
zandrama ej skickat - ej fått
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?