Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Kors i taket, men jag har faktiskt sytt klart min kasse nu! :shock: :vågen:

Ska bara ta mig i kragen och skicka iväg den också. Men jag väntar till efter helgen, jag vill gärna visa den för mina svärföräldrar först. Jag har nämligen sytt den av tyg som kom från min mans farmor, som jag tog vara på när vi rensade hennes lägenhet efter att hon hade dött. Tror att min svärfar skulle tycka att det var roligt att se vad jag har gjort av hans mammas gamla duk.

Här kommer en liten sneak peak.
Bild
Användarens profilbild
Av puppan
little_me skrev:Jazoo - OMG vilket underbart tyg!! :Love:
Supersnyggt! :love:
Användarens profilbild
Av annelithor
Så, äntligen klar. Pilligt och tog tid i värmen, men super nöjd :app: Hoppas min hemlige mottagare blir det med :D

Bild
Användarens profilbild
Av jazoo
:shock: Annelithor! Om jag var din hemliga mottager (hoppas hoppas ;) ) så skulle jag svimma av glädje! Åååååh så fint!

(Och så hoppas jag verkligen att min mottagare inte blir besviken, för även om tyget är fint så är min inte alls så avancerad som flera av kassarna i denna tråd, inte fodrad och inga extra fickor och sånt..... :? )
Av Britt
jazoo skrev: :shock: Annelithor! Om jag var din hemliga mottager (hoppas hoppas ;) ) så skulle jag svimma av glädje! Åååååh så fint!

(Och så hoppas jag verkligen att min mottagare inte blir besviken, för även om tyget är fint så är min inte alls så avancerad som flera av kassarna i denna tråd, inte fodrad och inga extra fickor och sånt..... :? )
:iagree:

Nu vet jag ju knappt om jag törs göra den jag tänkt. Så fint som andra visat upp kan nog inte jag få till...
Användarens profilbild
Av annelithor
jazoo skrev::shock: Annelithor! Om jag var din hemliga mottager (hoppas hoppas ;) ) så skulle jag svimma av glädje! Åååååh så fint!

Men vet du, jag skulle bli superglad över din kasse med. Den är ju sydd i sådant :loving: tyg och tanken att den har sentimenalt värde, att tyget är från din mans farmor gör den extra fin *tycker jag iaf*

Jag har massa tygbitar här hemma som jag syr av ibland, som jag fått från min frus mormor. Hon lever ännu, men vissa tyger kommer min fru ihåg som klädesplagg och dylikt. Det är supermysigt! :heart:
Av Sia
annelithor skrev:Så, äntligen klar. Pilligt och tog tid i värmen, men super nöjd :app: Hoppas min hemlige mottagare blir det med :D

Bild
Jag skrev ifs att jag ville ha nåt tyg som inte kom från IKEA,
men Gunilla är ju helt underbart!!!!
å vilket fint fodertyg!!!
Vad fyller tryckknappen för funktion?

VILL HA!!! :love:
Användarens profilbild
Av annelithor
Sia skrev:
annelithor skrev:Så, äntligen klar. Pilligt och tog tid i värmen, men super nöjd :app: Hoppas min hemlige mottagare blir det med :D

Bild

:oops:

Knappen fyller egentligen ingen "funktion" mer än att hålla fast "hörnet" på den lilla "prylfickan". Jag sydde fel :roll: och fick det avsydda hörnet utåt :mrgreen: Så då fick det bli en tryckknapp där. Skall vara ärlig och tala om att jag aldrig sytt en kasse, och trodde då rakt inte att jag skulle få ihop den med foder - men skam den som ger sig :Hahaa:

Jamenvisst - tyget är så fint :loving:
Användarens profilbild
Av puppan
Sia skrev:

Bild

Åh, NU vet jag vilket tyg mitt nya telefonfodral ska få! :app:
Jättefint! :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev: Såhär såg kassen ut som jag postade idag...
Bild
BildBild
Den är min!!!
:hoppa: :banana: :jippiii: :confettismiley: :lovely: :eld: :app: :loving: :vågen:
Idag när jag kom hem från semestern låg denna fantastiska kasse (som är så välarbetad att jag nog vill kalla den väska) och väntade på mig!
Tack linafelicia! :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
jazoo skrev: (Och så hoppas jag verkligen att min mottagare inte blir besviken, för även om tyget är fint så är min inte alls så avancerad som flera av kassarna i denna tråd, inte fodrad och inga extra fickor och sånt..... :? )
Lite så känner jag med, jag skickade en ofodrad kasse (iofs med en liten fastsydd ficka/påse att vika in kassen i) och fick linafelicias fantastiska skapelse. Men det är lite av charmen med byten, det här grisenisäckenmomentet. Ibland har det varit tvärtom, jag har skickat nåt mer arbetat än jag fått, men jag har tyckt att alla bytena har varit roliga. Jag använder tex regelbundet trollmammas grytlappar, glis mössa, hemas (tror jag det var...) bokmärke och flera andra saker. Det gör mig glad att använda dessa sjalbarnsalster :loving:
Användarens profilbild
Av Fryle
AnKa ej skickat - ej fått
Asereht ej skickat - ej fått
Annelie ej skickat - ej fått
annelithor ej skickat - ej fått
Binaem ej skickat - ej fått
Björklöv ej skickat - ej fått
Bowzee ej skickat - fått
Britt ej skickat - ej fått
CrazyMagpie ej skickat - ej fått
corona skickat - ej fått
Elsa ej skickat - ej fått
Fryle skickat - fått
Glis ej skickat - ej fått
He.ma ej skickat - ej fått
IdaMaria ej skickat - ej fått
jazoo ej skickat - ej fått
Jenny med Emiliten ej skickat - ej fått
Kosmos ej skickat - ej fått
Knyttet ej skickat - fått
kvarnvik ej skickat - ej fått
linafelicia skickat - ej fått
little_me ej skickat - ej fått
Lojse ej skickat - ej fått
lotti ej skickat - ej fått
Maddemoa ej skickat - ej fått
MsMorrison ej skickat - ej fått
puppan ej skickat - ej fått
Sia ej skickat - ej fått
silent_angel ej skickat - ej fått
Smultronbarn ej skickat - ej fått
teres ej skickat - ej fått
tk81 ej skickat - ej fått
zandrama ej skickat - ej fått
[/quote]
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?