Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag har spunnit lite. Men det tog tid innan man fick ihop lite garn... Jag har en nybörjarslända och en gammal spinnrock. Jag tycker att det är lite roligare att spinna på sländan, det kan jag göra medan jag gör annat. Spinnrocken tar så mycket plats...
Av Nettan
Roligt att vi är några stycken som provat på detta med slänga och ull.
Skall så småningom ge mig på att spinna på spinnrock också men det blir när det röjts plats för en här hemma.

Vad har ni gjort av garnet ni spunnit?
Tycker det är så svårt att hitta på bra saker att göra med 70 gram ojämt garn eller ännu mindre. Kanske en halsgrej eller mössa eller handledsvärmare, men trist om garnet inte räcker.
Användarens profilbild
Av Fryle
Nettan skrev:Roligt att vi är några stycken som provat på detta med slänga och ull.
Skall så småningom ge mig på att spinna på spinnrock också men det blir när det röjts plats för en här hemma.

Vad har ni gjort av garnet ni spunnit?
Tycker det är så svårt att hitta på bra saker att göra med 70 gram ojämt garn eller ännu mindre. Kanske en halsgrej eller mössa eller handledsvärmare, men trist om garnet inte räcker.
Jag har gjort mössa och vantar (och en tröja, men var har den tagit vägen, undrar jag nu...).
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har kikat lite, väääldigt lite. Mest bara läst om det i stickbloggar där det är stickare som även spinner, och varje gång har jag tänkt "Nänä.. jag ska inte börja med det där också" och än så länge har jag lyckats hålla mig från det :D
Användarens profilbild
Av erisara
Puffar upp den här tråden för att berätta att jag nu gjort något så dumt som beställa ett nybörjarkit. Jag har inte tid med fler hobbies och ändå trillar jag dit.
Användarens profilbild
Av ellla
erisara skrev:Puffar upp den här tråden för att berätta att jag nu gjort något så dumt som beställa ett nybörjarkit. Jag har inte tid med fler hobbies och ändå trillar jag dit.
Men det är såååååå roligt!!
Användarens profilbild
Av erisara
Det hann jag inte men på vägen hem från jobbet idag hann jag. Så nu har jag en slända och 150g gosig ull.

:help: Vad gör jag nu? Någon som har några beskrivningar av hur man gör att rekommendera? Ullen är så gosig så tänk om jag skulle råka förstöra den? (jag vet att det sista är fånigt, jag köpte den ju för att lära mig med)
Användarens profilbild
Av visslan
erisara skrev:Det hann jag inte men på vägen hem från jobbet idag hann jag. Så nu har jag en slända och 150g gosig ull.

:help: Vad gör jag nu? Någon som har några beskrivningar av hur man gör att rekommendera? Ullen är så gosig så tänk om jag skulle råka förstöra den? (jag vet att det sista är fånigt, jag köpte den ju för att lära mig med)
Det finns många bra böcker, men för att snabbt komma igång skulle jag rekommendera YouTube.
Användarens profilbild
Av erisara
visslan skrev: Det finns många bra böcker, men för att snabbt komma igång skulle jag rekommendera YouTube.
Så, nu har jag sett ett par youtubevideor och gjort mitt första försök. Extremt ojämt blev det men jag tror det kan räknas som garn ändå. :lol: Jag har börjat med park-and-drafttekniken och det går ack så långsamt men, oj vad kul det är. :app:
Användarens profilbild
Av visslan
erisara skrev:
visslan skrev: Det finns många bra böcker, men för att snabbt komma igång skulle jag rekommendera YouTube.
Så, nu har jag sett ett par youtubevideor och gjort mitt första försök. Extremt ojämt blev det men jag tror det kan räknas som garn ändå. :lol: Jag har börjat med park-and-drafttekniken och det går ack så långsamt men, oj vad kul det är. :app:
Visst är det! :tumup:
Och det finns många som spinner "ojämnt" med flit. Kolla bara på Etsy!
Eventuellt kan du kolla på Sticka!:s hemsida (www.sticka.org) efter workshops i närheten av där du bor. Här i Stockholm finns det ett spinnargille som anordnar träffar och kurser, men det borde ju finnas fler ute i landet. :D
Av Enid
Jag är väldigt sugen på att börja spinna men behöver inte en hobby till just nu :roll: .
Av Nettan
erisara skrev:Det hann jag inte men på vägen hem från jobbet idag hann jag. Så nu har jag en slända och 150g gosig ull.

Roligt att det blivit lite fart i min tråd igen.
Har inte hunnit spinna så mycket på sistone men när värsta sommarmåstena är avklarade blir det nog lite gjort. Det är så avkopplande.

Är ingen expert på att spinna men om du vill får du gärna komma hit med barnen så kan de leka och vi spinna. Det är bara några mil mellan oss.
Vi är även några "spinntanter/tjejjer" som träffas med oregelbundna mellanrum här i göteborgsområdet.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag vill också jättegärna börja spinna men kan inte bestämma mig för om jag ska spinna med slända eller spinnrock, vad kan vara bra saker att tänka på, för och nackdelar osv?

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?