Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hcvc
Kanske får jag tillfälle att lufta Candyn lite de närmsta dagarna, när vi ska få liten bebis på besök :D .
Av Lillblomma
Kollade in fiiina Zara Paisley Liberty i går (som ser helt svart/grå ut på vissa bilder :hmm: ) och Lovis två år satt intill...

-"Söpa svata sjööölen" blev hennes kommentar :loving: (=köpa svarta sjalen!)
Jag sa till maken; -"Hörde du vad hon sa??!?!" Och han: -"näää..." Så jag frågade Lovis:
-" Vad sa du Lovis?" och hon pekade på skärmen och sa igen -"Mamma söpa svata sjöölen!"
Hihihi... Det är min dotter det! :app:

Men den finns ju inte... Out of stock, på varenda längd... Och den är ju inte svart... Jag skulle vilja ha en svart Paisley med grå slingor... Fast den lila är ju också fiiin, fast kanske lite för lila för mig? Fast väldigt fin...

//A
Användarens profilbild
Av June
Funderar på en Zara Coffee, vad tycker ni om den?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Lillblomma skrev:Kollade in fiiina Zara Paisley Liberty i går ...
...
Men den finns ju inte... Out of stock, på varenda längd...
De har inte kommit från fabriken ännu. Första leveransen blir lite senare i sommar 8) :wink:
Användarens profilbild
Av visslan
Scharlott skrev:
Lillblomma skrev:Kollade in fiiina Zara Paisley Liberty i går ...
...
Men den finns ju inte... Out of stock, på varenda längd...
De har inte kommit från fabriken ännu. Första leveransen blir lite senare i sommar 8) :wink:
Juli eller augusti, verkar det som. De är så otroligt fina! Jag är väldigt nyfiken på strukturen.
Av Lillblomma
Ahaaa... Då har jag inte missat dom då!
Jag är nyfiken på Libertyn. På hur den kan se både svart/grå och lila/grå ut på en gång... Fiiin... Och Maken tyckte Paisleymönstret vad snyggt! Men han skulle nog föredra en svart/grå...
Skulle gärna se en irl innan jag beställer... Och så är jag osäker på längden. Zaran jag har är jättelång. Men jag minns inte hur lång. Kanske skulle det vara bra med en något kortare nu när vi mest ryggknyter...

//A
Användarens profilbild
Av mammagumman
:wink:
Lillblomma skrev:Ahaaa... Då har jag inte missat dom då!
Jag är nyfiken på Libertyn. På hur den kan se både svart/grå och lila/grå ut på en gång... Fiiin... Och Maken tyckte Paisleymönstret vad snyggt! Men han skulle nog föredra en svart/grå...
Skulle gärna se en irl innan jag beställer... Och så är jag osäker på längden. Zaran jag har är jättelång. Men jag minns inte hur lång. Kanske skulle det vara bra med en något kortare nu när vi mest ryggknyter...

//A
Om du bor i Stockholmstrakten kommer Paisleyn att kunna beskådas och provas i Södertälje så fort den är ute på marknaden 8) . Och vad gäller längden brukar Ellevill-sjalarna räcka lite längre pga de långa avsmalnande ändarna som gör att man lättare kan knyta längre ut på "svansarna". Och ja, jag är partisk eftersom jag säljer :D
Av Lillblomma
Hm.
Vi kommer att passera Stälje den 1 aug... Undrar om de hunnit komma då. Och om resten av familjen kan tänka sig en sen lunch där nånstans... Det är ju oxå exakt 11 dagar efter min födelsedag...
Sak tänka på saken. Och provknyta lite med den långa och se hur mycket för lång den känns till enkla ryggknyt...

//A
Av KattenFindus
mammagumman skrev::wink:

//A
Om du bor i Stockholmstrakten kommer Paisleyn att kunna beskådas och provas i Södertälje så fort den är ute på marknaden 8) . Och vad gäller längden brukar Ellevill-sjalarna räcka lite längre pga de långa avsmalnande ändarna som gör att man lättare kan knyta längre ut på "svansarna". Och ja, jag är partisk eftersom jag säljer :D
Hoppas dom kommer senare än vår resa ner till svärföräldrarna , jag vill inte se, vill iiinte se. :siishah:
Användarens profilbild
Av Scharlott
mammagumman skrev: :wink:

//A
Och finns du i Göteborgstrakten kan du titta närmare på och prova Ellevill Paisley m.fl. i Alingsås. Just nu väntar vi på att fabriken ska bli färdiga med tillverkningen. Leverans blir tidigast i andra delen av augusti (i både Alingsås och Södertälje). Och, ja, jag är också partisk eftersom jag säljer bl.a. Ellevill :wink:

Precis som mammagumman skriver så brukar Ellevill-sjalarna tack vare sina långa avsmalnande ändar räcka lite längre. Om du ffa knyter ryggknyt kan t.ex. 4,2 m vara en bra längd. Här finns en vägledande storlekstabell över vilka sjallängder som räcker till respektive knytning: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
Av KattenFindus
Hörni zara proffs, hur gör man för att dra åt ordentligt när man får knuten ute i de avsmälnande bitarna?
Jag trasslar in mig i något vrikkesikker liknande (lite modifierad :oops: ) modell, sjalen är 4,7 lång.

Måste säga att jag gillar att knuten kommer på det avsmalnande för det vart lättare att knyta, men svårare att dra åt hela vägen. Är det måntro en träningssak som allt annat? :floet2:
Eller finns det några knep?
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag brukar strama längs kanterna under knytandets gång. Nu kommer jag inte ihåg vrikkesikker utantill, men om jag knyter omslutet kryss så lägger jag först en gördel över magen, korsar på ryggen och upp på axlarna - stramar längs långsidorna tills det "känns rätt", sen i med barnet och så ena delen av korset över barnets rygg - strama längs kanten innan jag låser under barnets ben, sen andra delen - strama och och lås och sen runt höften och fram igen och knyt. Gick det att förstå :hmm:
Av KattenFindus
Jodå det gick att förstå!
Tack för svaret :)

Misstänker att jag bara måste ge mig mer tid när jag knyter och inte bli stressad över att det tar tid innan man fått in snitsen riktigt :oops:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?