Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
Idag var jag och barnen i parkleken en bit hemifrån.
Flera förskolegrupper var där också. Vi var där rätt länge och efter ett par timmar kommer en av pedagogerna fram och frågar "Sover bebisen inte nån annan stans också ibland?"
Jag: "Bebisen? nej hon sover oftast på magen såhär". (hon sov i bärsele alltså)
Hon: "Men blir hon inte bunden till dej då?"
Jag låtsades inte förstå: "bunden? hur då menar du?"
Hon: Ja men sover hon bara hos dej alltså så blir det ju så att hon inte kommer vilja annat sen!
Jag nästan skrattandes: Nej så klart det inte är nån fara, hon är ju så liten inte ens fem månader! Man får passa på medan de är små, sedan vill de bara gå!
Hon väldigt skeptisk: Jaså?
Jag: Ja, jag bar de där två hela tiden när de var små, och inte klänger dem på mej nu :wink:
Hon slänger en blick på L & T som rusade runt i lekparken: Jaså gjorde du, och de vill gå?
(Jag inombords: :roll: )
Hon: aha ok. Men blir det inte varmt!?
:roll: igen
Jag: eh...jo det blir det faktiskt, man får hålla sej i skuggan...

Som att nåååt fel måste det vara i alla fall...

Och nu efteråt känner jag mej faktiskt stolt att jag gav henne lite svar på tal så att säga, det är så lätt att känna sej osäker när man blir ifrågasatt, men detta att bära små bebisar om de vill det, det är liksom inget jag kan känna mej osäker över längre. Jag gör det för att jag vill. Punkt.
belinda skrev: Och nu efteråt känner jag mej faktiskt stolt att jag gav henne lite svar på tal så att säga, det är så lätt att känna sej osäker när man blir ifrågasatt, men detta att bära små bebisar om de vill det, det är liksom inget jag kan känna mej osäker över längre. Jag gör det för att jag vill. Punkt.
Och kanske, kanske för att bebisen vill också :wink: :loving:

Men alltså, SKA inte bebisar bli bundna till sina föräldrar? :hmm: Det trodde likssom jag var nåt bra :lol:
Av belinda
mari_tres skrev:
belinda skrev: Och nu efteråt känner jag mej faktiskt stolt att jag gav henne lite svar på tal så att säga, det är så lätt att känna sej osäker när man blir ifrågasatt, men detta att bära små bebisar om de vill det, det är liksom inget jag kan känna mej osäker över längre. Jag gör det för att jag vill. Punkt.
Och kanske, kanske för att bebisen vill också :wink: :loving:

Men alltså, SKA inte bebisar bli bundna till sina föräldrar? :hmm: Det trodde likssom jag var nåt bra :lol:

kanske absolut därför :lol: :wink:

ja men eller hur att bebisar ska vara bundna till sina föräldrar, det ska jag kontra med nästa gång! :notes:
Marit skrev::tumup:
mari_tres skrev:Men alltså, SKA inte bebisar bli bundna till sina föräldrar? :hmm: Det trodde likssom jag var nåt bra :lol:
Precis! :lol:
Min tanke också! Om man tänker sig motsatsen så låter det inget vidare - ett barn som inte har någon bindning till sina föräldrar.
Jag tror att det är normen som är fel. :roll:
Jag hörde nåt liknande från en personal på min förra vfu-plats.
P: "Inskolningen har tagit alldeles för lång tid. Det beror på att mamman har burit så mycket."
Jag: "Jaha, jag tror att det beror på personlighet hos barnet, att vissa behöver längre tid på sig än andra. Jag har burit båda mina jättemycket, S åkte nästan aldrig vagn när han var liten, men de inskolningarna har gått jättelätt."
P: "Jaha? Ja, så kanske det kan vara?!"
Hon hade alltså inte ens tänkt tanken innan. Det skulle ju vara ett fel som föräldrarna hade gjort som gjorde att det inte funkade. Och tyvärr tror jag att det är vanligt att förskolepersonal tror att långtidsamning och mycket bärande av barnet är orsaken till jobbiga inskolningar och dyl. :(

Skönt att du kunde ge henne lite svar på tal!
zandrama skrev:Och tyvärr tror jag att det är vanligt att förskolepersonal tror att långtidsamning och mycket bärande av barnet är orsaken till jobbiga inskolningar och dyl. :(
Ja så tror jag också att det är, ha hört många som rynkat på näsan och tyckt och tänkt en massa, som om de visste bäst och inte föräldrarna, sorgligt.

Bra Be-Linda!! du avdramatiserade det hela väldigt bra för henne!
kändes nästan lite som pedagogen egentligen var lite nyfiken på sjalandet :) kanske någon som vi kommer se hänga på sjalbarn :wink:
Användarens profilbild
Av Mirjam
Om du haft sjal istället för sele hade ju svaret varit självklart: "Jo, annars ramlar hon ju av!" *dålig humor pga trötthet*

Förövrigt håller jag med ovanstående talare.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?