Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag inventerade just mitt garnförråd och insåg att jag har hur mycket Fabel och Fabel-liknande som helst. Såklart i olika färger också. 25 g rosa, 50 g blått, 100 g lila, 100 g grönt... Jag komme garanterat inte sticka sockor av alltihop, för det orkar jag inte, så vad ska man sticka då? Det är ju inte tillräckligt mycket för att sticka koftor/byxor heller om man inte slår ihop det, men det blir för mycket färger då känner jag. Och mössor har jag redan sjukt många av... :help:
melon skrev:
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Ketronya skrev:Jag har gjort mitt första mönster. det är väldigt enkelt men ändå :D

Någon som vill titta på det och se så att jag inte gjort några fatala misstag? :lol:

http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shrug
Jättefin! Kanske du ska ta en bild med en tröja som inte är svart så man ser hur den ser ut?
Tack! Ja, det har du förstås en poäng i... hehe... jag har ju alltid svart på mig så jag tänkte inte ens på det, men det ska jag absolut göra :D
Jättefin!! Jag tycker beskrivningen ser lättförståelig och "ren" ut. Jag skulle också vilja se en bild där man ser bättre hur den ser ut, jag ser det som att du har en hel svart tröja på dig...
Vad bra :D Jepp jag ska ta en ny bild med en ljusare tröja under :D
Umma skrev:
Ketronya skrev:Jag har gjort mitt första mönster. det är väldigt enkelt men ändå :D

Någon som vill titta på det och se så att jag inte gjort några fatala misstag? :lol:

:app: Jättefint! Grattis till eget ravelrymönster!
Tack :D Det är väldigt kul, är redan sugen på att göra fler, fast lite mer avancerat den här gången!
Av Umma
zandrama skrev:Jag inventerade just mitt garnförråd och insåg att jag har hur mycket Fabel och Fabel-liknande som helst. Såklart i olika färger också. 25 g rosa, 50 g blått, 100 g lila, 100 g grönt... Jag komme garanterat inte sticka sockor av alltihop, för det orkar jag inte, så vad ska man sticka då? Det är ju inte tillräckligt mycket för att sticka koftor/byxor heller om man inte slår ihop det, men det blir för mycket färger då känner jag. Och mössor har jag redan sjukt många av... :help:
Dockkläder? Jag funderar kring att sticka dels lite dockkläder och dels lite tillbehör till dockbarnvagnen i alla små rester av Drops alpaca jag har liggande. Det är för mycket att bara slänga men det går inte att göra något vettigt av det.
Användarens profilbild
Av tweed
Inne och pausar lite från stickningen ute i trädgården, ojoj, vad det är jobbigt när det är så här fint väder på midsommarafton och sådär lagom slött firande så man kan sitta och sticka i godan ro i en brassestol i skuggan :lol:
Av Umma
Nu har jag börjat sticka Bob-jumpern. Bubbi om du läser detta, tack för mönstret :D . Men det verkar lite tokigt. På diagrammet står det (ruta med prick i) P on RS, K on RS. :hmm: Man kan väl inte både purla och knitta. Det måste väl vara fel...Nu gör jag så att jag stickar avig slätstickning på sidopanelerna, såg att du på din blogg hade slätstickning där men nu orkar jag inte dra upp. Isättningen på dina ärmar var finare också. Men jag är så kass på att sy i ärmar, jag får väl hålla mig till mönstret där.
kvarnvik skrev:Jag har stött på lite problem med min koftstickning, och eftersom jag inte har fri tillgång till internet och då er, så började jag på nästa del istället :lol: det är praktiskt med knitpro bara att skruva bort spetsarna och ta en ny vajer :D
:app: Du har just gett mig ytterligare ett argument för att köpa knitpro till mig själv! :Hahaa:
Umma skrev:

:iagree: Det ser enkelt ut och lätt att förstå. Jag blir lite sugen på att sticka en :D
linafelicia skrev:
Umma skrev:

:iagree: Det ser enkelt ut och lätt att förstå. Jag blir lite sugen på att sticka en :D
Åh, vad bra att det är enkelt att förstå och kul att du blir lite sugen, det gör mig glad att höra :D
Umma skrev:

:iagree: Ser mysig ut. Tror du den funkar i ett lurvigare garna (funderar på mohairblandning typ) :hmm:
Användarens profilbild
Av sussry
Maddemoa skrev:Har stickat blöjbyxor helt på frihand. Första gången jag vågat göra något utan mönster :D
Blev riktigt bra om jag får säga det själv.
Bild
Jättefina byxor och ursöt bebis! :heart:

Det enkla är ofta de fina! Kul med Ravelry-mönster :D . Hoppade in och fav:ade den direkt!
erisara skrev:
Umma skrev:

:iagree: Ser mysig ut. Tror du den funkar i ett lurvigare garna (funderar på mohairblandning typ) :hmm:
Ja det tror jag säkert, kanske att hålmönstret vid ärmkanten inte kommer att synas lika mycket, men den blir nog väldigt snygg i mohair :D
Av Ponyo
Umma skrev:Nu har jag börjat sticka Bob-jumpern. Bubbi om du läser detta, tack för mönstret :D . Men det verkar lite tokigt. På diagrammet står det (ruta med prick i) P on RS, K on RS. :hmm: Man kan väl inte både purla och knitta. Det måste väl vara fel...Nu gör jag så att jag stickar avig slätstickning på sidopanelerna, såg att du på din blogg hade slätstickning där men nu orkar jag inte dra upp. Isättningen på dina ärmar var finare också. Men jag är så kass på att sy i ärmar, jag får väl hålla mig till mönstret där.
Jag stickade min tröja på rundaticka, och ville inte sticka mer aviga än nödvändigt, så därför blev det räta där det skulle vara aviga. Egentligen skulle det nog varit snyggare med aviga, men jag ville spara på mina axlar. Jag gjorde raglan istället, men minns inte varför. :fnissa:
Kanske för att jag tycker det är snyggare. :hmm:
Av Umma
Bubbi skrev:
Umma skrev:Nu har jag börjat sticka Bob-jumpern. Bubbi om du läser detta, tack för mönstret :D . Men det verkar lite tokigt. På diagrammet står det (ruta med prick i) P on RS, K on RS. :hmm: Man kan väl inte både purla och knitta. Det måste väl vara fel...Nu gör jag så att jag stickar avig slätstickning på sidopanelerna, såg att du på din blogg hade slätstickning där men nu orkar jag inte dra upp. Isättningen på dina ärmar var finare också. Men jag är så kass på att sy i ärmar, jag får väl hålla mig till mönstret där.
Jag stickade min tröja på rundaticka, och ville inte sticka mer aviga än nödvändigt, så därför blev det räta där det skulle vara aviga. Egentligen skulle det nog varit snyggare med aviga, men jag ville spara på mina axlar. Jag gjorde raglan istället, men minns inte varför. :fnissa:
Kanske för att jag tycker det är snyggare. :hmm:
:vågen: Tack för ditt svar! jag tycker din är snyggare faktiskt...avig slätstickning blir lätt ojämn. Men nu är jag snart klar med bakstycket så jag orkar inte göra om. Jag stickar min i M&K Baby Eco bomull, det är svårt med flätor i bomull juh!!! garnet ger sig inte alls och det blir knöligt. Men jag får väl se hur det blir.
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?