Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Hur gör ni sjalproffs om ni är ute på långtur med sjalen och barnet vill komma ut? En vävd sjal måste man ju knyta om och det känns inte så mysigt att ha sjaländarna släpande i t ex ett offentligt toagolv.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag körde omslutet kryss även med vävd sjal en hel del när Emil var runt året gammal. Plockade då ur och i efter behov. Särskilt bra när man på vintern skulle iväg med bilen för att sedan bära. Ville inte stå på en slaskig parkering med nästan 5 m tyg...

Ibland satte jag också då bara ner Emil i krysset och brydde mig inte om att dra upp smokingbältet. Detta när jag visste/misstänkte att han inte skulle sitta jättelänge.
Användarens profilbild
Av Droppen
du behöver ju inte knyta om helt. jag knyter upp krysset och tar ur barnet men låter sjalen vara på precis som den är när jag sätter i barnet. de långa ändarna knyter jag ihop till en stor knut framtill eller sticker ner i byxlinningen.
det går bra att amma m.m så och sedan knyta upp barnet igen. :tumup:

(säg till om jag var otydlig)
Användarens profilbild
Av Aspasia
Droppen skrev:du behöver ju inte knyta om helt. jag knyter upp krysset och tar ur barnet men låter sjalen vara på precis som den är när jag sätter i barnet. de långa ändarna knyter jag ihop till en stor knut framtill eller sticker ner i byxlinningen.
det går bra att amma m.m så och sedan knyta upp barnet igen. :tumup:

(säg till om jag var otydlig)
Jag förstår inte riktigt.. Jag knyter omslutet kryss alltså. Hur menar du att du "knyter upp krysset"? Jag kan ju flytta det korsade axeltyget åt sidan och lyfta upp henne ur smokingbältet, går det bra att bara stoppa ner henne igen sen? Bilder vore ju jättebra om det fanns...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?