- tis jun 15, 2010 00:16
Jag väntar mitt första barn och tycker att sjalbärande verkar perfekt. Barnets pappa, tillika min äkta hälft, är däremot helt såld på barnvagn och tycker att sjal inte alls är bra eftersom det blir varmt på sommaren med sjal (nu är bebisen väntad till midvinter, oh well), är skrämmande och opraktiskt med allt tyg, att den är farlig för att bebisen kan ramla ut och att han "inte vill". Det hela låter nästan som en fobi eller i varje fall en stark aversion mot sjalar. Han anser vidare att barnvagn är bra för att lägga bebisgrejer i eller annat, och att det inte går att klara av att leva med en bebis utan barnvagn av den anledningen. Själv tycker jag att det känns totalt onödigt att köpa en barnvagn och att alla bebisgrejer kan bäras i en liten väska. Mannen säger sig kunna tänka sig en bärsele typ BabyBjörn, vilket jag tycker verkar rätt skräpigt. Men det betyder att han kanske inte är helt emot konceptet i alla fall.
Så vad är era erfarenheter? Behövs en barnvagn? Och hur ska jag få mannen att gilla sjal? Till saken hör att bebisen kommer behöva ligga på en neonatalavdelning första tiden, så då känns det extra viktigt att väga upp det med att bära den i sjal så fort det blir möjligt.
Så vad är era erfarenheter? Behövs en barnvagn? Och hur ska jag få mannen att gilla sjal? Till saken hör att bebisen kommer behöva ligga på en neonatalavdelning första tiden, så då känns det extra viktigt att väga upp det med att bära den i sjal så fort det blir möjligt.