Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lindus
Hej alla!
Jag är helt ny här och har aldrig använt sjal. Efter att ha hälsat på en kompis och fått testa hennes en kort stund så blev jag ändå riktigt sugen! :)
Frågan är ju bara vad man ska ha för sjal nu då, det verkar vara rena djungeln! Men många här verkar vara proffs så jag kan ju rådfråga er! :D

Jag fick nyss mitt första barn, en liten pojke som nu är 3 veckor och väger 4590 g. Han växer rätt fort och är ganska "rörlig". Som jag har förstått det så är en trikåsjal bra för nybörjare och nyfödda, samtidigt som de inte är så bra efter ca 8-10 kg och inte heller om bebisen rör mycket på sig. Sedan jag blev gravid har jag varit som en kamin och vill dessutom ha en sval sjal nu i sommar. Efter att ha kikat runt i olika trådar här så har jag förstått att något som kallas Mimmis krinklade rekommenderas av många. Vart kan jag hitta denna? När jag googlade så hamnade jag på en hemsida men länken till e-butiken funkar inte (för mig i alla fall). Skulle detta vara ett bra val för mig? Och vart får jag i så fall tag på den? Eller finns det andra varianter som skulle passa bättre?

Stort tack på förhand!
/Lindus
Användarens profilbild
Av camsch
Jag skulle annars prova en Calin Bleu Gauze ("Gås") som var min första vävda sjal. Den tyckte jag var superlätt att knyta och framförallt sval. Älskar den fortfarande (nu väger hon i alla fall 13 kg, 2½ år gammal), även om det inte blir så ofta nuförtiden.

Jag är inte säker på att Mimmis krinklade finns kvar att köpa som ny, men det kanske andra vet bättre.

Och till sist, välkommen till sjalvärlden! Det är så roligt när fler upptäcker hur BRA det är med sjal och att kunna bära sin bebis.
Användarens profilbild
Av Aspasia
Om du kan tänka dig begagnat så kan du ju lägga in en köpes-annons här på SB, där får man ofta napp. Och kolla bland säljes! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?