Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

solängel skrev: Kan du inte sticka en liten kil i kontrasterande färg och sy fast i v:et? Så ser det ut som du har ett linne, men du slipper dubbla lager och flätorna stämmer bättre? Så skulle nog jag gjort, det finns ju massor med tröjor i affärerna som är sådana.
Jag försökte det på min första, men jag fick inte till det snyggt. Men det kanske kan vara värt ett försök till.
Användarens profilbild
Av tweed
Maddemoa skrev:Har stickat blöjbyxor helt på frihand. Första gången jag vågat göra något utan mönster :D
Blev riktigt bra om jag får säga det själv.
Bild
Jättefina!
Hur funkar det eg med ullbyxor? Tovar man dem för att få dem täta? Vad använder man för garn för att de inte ska bli kliiga?
kvarnvik skrev:
Maddemoa skrev:Har stickat blöjbyxor helt på frihand. Första gången jag vågat göra något utan mönster :D
[img
Jättefina!
Hur funkar det eg med ullbyxor? Tovar man dem för att få dem täta? Vad använder man för garn för att de inte ska bli kliiga?
När jag stickat färdigt dem tvättade jag dem med ullschampo och gnuggade lite extra i grenen för att tova ihop det lite. Detta garnet heter Julia och är ett ullgarn som inte är superwash beh. Sedan ullkurade jag dem över natten, torkade och nu provas de.
Detta garnet har jag inte anävnt innan men det blev med en gång en favorit! Så mjukt och gosigt men ändå tunnt. Får se ur det funkar i blöjbyxorna nu då.
Umma skrev:Maddemoa :love: :vågen: både bebis och byxor
Förresten vad är det för garn och hur mycket går åt till sådana blöjbyxor ungefärligen?
Garnet heter Julia (vet inte vart jag gjort av banderollen så jag vet inte vilka som tillverkat, ska se om jag hittar den sedan) Det gick åt ca 75g till dessa.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Bild
Jättefina!
Jag tovade aldrig ihop mina utan det fick hända under användning. Om det är ett tunt garn kan man med fördel sticka en byxa i mönsterstickning, typ dubbel mosstickning eller liknande för att få en tjockare och tätare byxa. Jag stickade även inlägg som jag la mellan blöja och byxa tex på natten när det skulle hålla tätt. Och jag la även inlägg av ull närmast rumpan, för att det inte skulle bli rött.

Alla ullgarn som inte är superwashbehandlade funkar. Vi gillade bäst Eskimo och det ekologiska mjuka ullgarnet från Minimundus (hette det madame ulltuss? eller har jag drömt det...)Och sen fettar man in det med ullfett (lanolin).
Maddemoa skrev:
Umma skrev:Maddemoa :love: :vågen: både bebis och byxor
Förresten vad är det för garn och hur mycket går åt till sådana blöjbyxor ungefärligen?
Garnet heter Julia (vet inte vart jag gjort av banderollen så jag vet inte vilka som tillverkat, ska se om jag hittar den sedan) Det gick åt ca 75g till dessa.
Hittade den! Det kommer från "svarta fåret"
Måste säga att blöjbyxorna funkat över förväntan :D
Virkade två par till millie men de tog ett tag innan de blev täta.
Dessa är inte ens fuktiga på utsidan. Han har haft dem hela dagen och suttit i sjalen ett par timmar. vikisen har varit blöt varje gång jag har bytt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:Jag har gjort mitt första mönster. det är väldigt enkelt men ändå :D

Någon som vill titta på det och se så att jag inte gjort några fatala misstag? :lol:

http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-shrug
Jättefin! Kanske du ska ta en bild med en tröja som inte är svart så man ser hur den ser ut?
MuuM skrev:
Ketronya skrev:Jag har gjort mitt första mönster. det är väldigt enkelt men ändå :D

Någon som vill titta på det och se så att jag inte gjort några fatala misstag? :lol:

Jättefin! Kanske du ska ta en bild med en tröja som inte är svart så man ser hur den ser ut?
Tack! Ja, det har du förstås en poäng i... hehe... jag har ju alltid svart på mig så jag tänkte inte ens på det, men det ska jag absolut göra :D
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
MuuM skrev:

Tack! Ja, det har du förstås en poäng i... hehe... jag har ju alltid svart på mig så jag tänkte inte ens på det, men det ska jag absolut göra :D
Jättefin!! Jag tycker beskrivningen ser lättförståelig och "ren" ut. Jag skulle också vilja se en bild där man ser bättre hur den ser ut, jag ser det som att du har en hel svart tröja på dig...
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har stött på lite problem med min koftstickning, och eftersom jag inte har fri tillgång till internet och då er, så började jag på nästa del istället :lol: det är praktiskt med knitpro bara att skruva bort spetsarna och ta en ny vajer :D
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?