Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Begår man sjalmord om man klipper i en sjal på bredden?

Jag köpte en BB-slen Fruit cocktail, 5,4 av JinxLinda nyligen. Och den är underbart mjuk, fin i färgerna och lagomt trevligt lång. MEN den är för bred. Det blir hur mycket tyg som helst på axlarna så jag får knappt till en bra knytning pga det.

Begår jag sjalmord om jag klipper bort 10 cm på bredden?
Min tanke var att vika en fåll och zickzacka kanten sen. Har ingen overlock så jag kan inte sy någon fancy söm.

Eller är det bättre sjalen flyttar vidare och jag köper en smalare sjal? Vilken då i så fall?
Användarens profilbild
Av tweed
Är den 70cm bred? Det finns ju inte så många sjalar som är smalare, de första Zarorna är väl 60 och didymos är 65, tror jag. Jag tycker gott att man kan göra en sjal smalare, bara man gör det snyggt och sen när man säljer den får man väl räkna med att den inte är lika mycket värd.
Jag skulle sicksackat kanten, helst med trestegssicksack, kanske innan jag klippte för att inga trådar ska ge sig iväg och sen vikt en fåll och sytt med raksöm.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker också du kan klippa. Jag hade dock inte sicksackat kanten utan vikt en dubbel fåll och bara sytt raksöm, det blir snyggare. Jag har fållat om en sjal så och det blev bra. Men jag klippte inte utan sprättade de befintliga sömmarna och det gör jag helst inte om :lol:
Användarens profilbild
Av Diesel
:klippasiglite: :klippasiglite: :klippasiglite:

Jag tycker också att 70cm är för brett, så du kan sälja den fina sjalen till mig sedan när du tröttnat på den. :wink:
Av Zarabi
Diesel skrev::klippasiglite: :klippasiglite: :klippasiglite:

Jag tycker också att 70cm är för brett, så du kan sälja den fina sjalen till mig sedan när du tröttnat på den. :wink:
:iagree: eller till mig :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
SHIT!!

Inte så jädra konstigt att jag tyckte det blev för mycket tyg på axlarna.
Sjalen är hela 80 cm bred juh!!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu har jag klippt.
Få se om lilleman låter mig sy en fåll i morgon.

Det verkar som det blir party i natt.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har också varit nära att klippa i en BB-slen av samma anledning, men det var nån som köpte min istället. Annars hade jag smalnat av den och njutit av den :heart: gillar känslan i bbslen förutom bredden :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Oh, den blev jättemycket bättre sen den blev klippt och fållad.
63 cm i färdigfållat skick.

Mycket behagligare på axlarna och lättare att knyta med.
Användarens profilbild
Av binaem
Jag låg häromnatten och tänkte på att sjalar borde vara lite ovalt formade ... man behöver ju mindre och mindre tyg för knytningen ju närmare knuten man kommer. Kanske börja på 70 cm bredd .. ner på 60 i korset och över axlarna och .. 40 med snedskuren kant i ytterändan kanske?
Av Zarabi
zmurfan skrev:Oh, den blev jättemycket bättre sen den blev klippt och fållad.
63 cm i färdigfållat skick.

Mycket behagligare på axlarna och lättare att knyta med.
:tumup:
Av Enid
binaem skrev:Jag låg häromnatten och tänkte på att sjalar borde vara lite ovalt formade ... man behöver ju mindre och mindre tyg för knytningen ju närmare knuten man kommer. Kanske börja på 70 cm bredd .. ner på 60 i korset och över axlarna och .. 40 med snedskuren kant i ytterändan kanske?
Och jag som gillar EC's raka ändar :hide:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?