- mån jun 21, 2010 21:04
Min 5åring har vägrat att sätta på sig något på huvudet och jag vill att hon har något på sig som skyddar mot solen när hon är ute på dagarna.
Ska jag sy något åt dig frågade jag i förra veckan.
Nej sade hon.
Men jag kan sy en solhatt till dig och så gör jag två till likadana till D och M. (Hennes bästa kompisar på dagis som inte heller velat ha något på huvudknoppen)
Jaaaaa!!! blev svaret då.
Jag tog fram alla mina syböcker och så fick hon titta på olika solhattar och välja modell själv och sedan valde hon ett rosa tyg förstås.
Med overlocken tog det säkert 10 minuter per solhatt att sy bara.
De andra solhattsvägrande flickornas mammor blev jätteglada och den ena köpte ett halsband till min dotter som tack och den andra sade avundsjukt till mig att vad underbart det måste vara att kunna sy sådana fina saker, som ingen annan har.
Tjejerna har sina solhattar på sig varje dag nu, i solsken som regn.
(Och lillsyrran önskade sig också en såklart och hon valde ett tyg i sin favoritfärg som är blå)

Ska jag sy något åt dig frågade jag i förra veckan.
Nej sade hon.
Men jag kan sy en solhatt till dig och så gör jag två till likadana till D och M. (Hennes bästa kompisar på dagis som inte heller velat ha något på huvudknoppen)
Jaaaaa!!! blev svaret då.
Jag tog fram alla mina syböcker och så fick hon titta på olika solhattar och välja modell själv och sedan valde hon ett rosa tyg förstås.
Med overlocken tog det säkert 10 minuter per solhatt att sy bara.
De andra solhattsvägrande flickornas mammor blev jätteglada och den ena köpte ett halsband till min dotter som tack och den andra sade avundsjukt till mig att vad underbart det måste vara att kunna sy sådana fina saker, som ingen annan har.

Tjejerna har sina solhattar på sig varje dag nu, i solsken som regn.

(Och lillsyrran önskade sig också en såklart och hon valde ett tyg i sin favoritfärg som är blå)
Mamma till K född 0505, lillasyster bajs 0709 samt en liten lillebrolla som kom i slutet på augusti -10
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.