Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaLo
Hej!
Jag vågar mig på ett inlägg efter att ha kollat in er andra rätt så länge.. :)

Min dotter är sju månader och jag har hittills burit henne i trikåsjal och på senaste tiden ringsjal(eftersom hon känns för "lång" att ha på magen i trikån, hon glider ner när tyget ger efter). Nu har jag tänkt att sy en mei tai efter att ha letat instruktioner här på sidan och blivit inspirerad av alla bilder på hemsydda mästerverk!

Så, till min fråga, om jag vill bära i vinter, vad tar jag på dottern? Jag vill försöka bära på ryggen eftersom hon börjar bli tung, så hon kan ju inte sitta innanför jackan som hon gjorde i sjalen i vårvintras. Overall, skor? Och vad gör man när man kommer in någonstans, i affärer t ex? Tänker att det blir varmt. Svårt att ta av kläder när hon sitter på ryggen.

En annan sak, hur länge har ni burit på magen med mei tai? Det är ju skönt att ha henne på framsidan eftersom jag får lite koll på henne då.
Användarens profilbild
Av Elsa
Hej och välkommen hit! :D

Jag bar min dotter i MT förra vintern ovanpå ytterkläderna. Då hade hon overall, mössa, vantar och tossor (vi bor i norrbotten). Vi var inte inomhus så mycket eftersom vi mest bär på hundpromenader, men om du vill gå i affärer kan du kanske ha henne på magen då och lossa lite på kläder när ni är inomhus? Jag bär fortfarande på magen ibland och dottern är snart 1,5. Ska man promenera längre sträckor är nog ryggen bekvämast, men för kortare stunder då man inte behöver ha armarna fria fungerar magbärning bra, tycker jag. Glöm inte att visa bilder på din MT när du knåpat ihop den. :D
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har burit utanpå mina egna ytterkläder och barnet har haft vanlig vinteroverall på sig.

Det finns särskilda bärjackor om man vill investera i en sådan.

Ett billigare alternativ, ett bärskydd kanske? Då behöver hon inte ha så tjocka kläder under och du kan lätta på det när ni är inne i butiker.

Minns inte hur länge jag bar på magen, men till slut blir det otymligt när barnets ben är lååånga.
Annars funkar det bra att bära så också. :wink:
Användarens profilbild
Av Elsa
Men åh, så klantigt jag beskrev det! Det är ju klart att armarna är fria vid magbärning, men det kan ju vara svårt att göra något med dem om man har ett stort barn på magen. Det var så jag menade... :wink:
Användarens profilbild
Av Elina
Hej!
Märta är ett och åker på magen när det ska sovas, ofta i MT. På ryggen när man ska få något gjort...

En overall och varma tossor tror jag blir bättre än skor, i alla fall innan hon går bra. Blir det varmt om man är inne länge får man väl knyta ner och sen upp igen utan kläder. Är det bara mössan ska av eller på brukar jag faktiskt be någon som ser snäll ut om hjälp 8)

Lycka till med syendet!!
Av MammaLo
Tack ska ni ha för alla tips! Ett bärskydd vet jag inte ens vad det är, men det ska jag kolla upp.

Min tjej är rätt så lång för sin ålder så det är lite svårt att bära på magen. Dock provade jag en kompis Mei tai och tyckte att dotterns ben kom mer i vinkel utåt sidorna än i min sjal, så jag har en förhoppning att kunna bära på magen!

Eftersom jag inte har burit på ryggen ännu (förutom en mkt kort test bara för att se om det var möjligt, med trikåsjalen) tycker jag att det verkar så svårt! :cry: Inte då själva bärandet utan "i- och urmomentet", men det är väl bara att öva.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?