Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:Fler som ber om råd här....
Jag har historiskt sett varit allergisk mot urringningar på mig, men har börjat tordas visa lite mer hud.

Men är det här tacky, eller går det att ha på kontoret?
Bild
Nu vet jag inte riktigt vad du jobbar med, men om det varit jag som haft en så illsnygg tröja så hade jag nog haft en vit topp/linne under så att det int såg riktigt så bart ut (är konsult inom databranchen, så extremt mansdominerat). Privat hade jag nog kunnat ha den utan linne under.
Kaffemoster den är jättesnygg, inget jag skulle tveka över men jag har gärna urringat så att det blir lätt att amma, men ett linne under om du är tveksam.

Hm, verkar som att jag måste skaffa användare på Ravelry, verkar finnas mycket mums där :D

Nu så känner jag mej på lite mer basic nivå; Kan man plocka upp maskor i linningen på ett par blöjbyxor som är lite i lägsta laget i midjan, fastän jag stickade dem jättehöga :roll: , och sticka uppåt en bit till? Eller kommer det att bli jätteknasigt? Det gör inte så mycket om det ser lite konstigt ut. Bara att testa, jag vet, men är det nån som har gjort det?
Användarens profilbild
Av ellla
telistant skrev:Kaffemoster den är jättesnygg, inget jag skulle tveka över men jag har gärna urringat så att det blir lätt att amma, men ett linne under om du är tveksam.

Hm, verkar som att jag måste skaffa användare på Ravelry, verkar finnas mycket mums där :D

Nu så känner jag mej på lite mer basic nivå; Kan man plocka upp maskor i linningen på ett par blöjbyxor som är lite i lägsta laget i midjan, fastän jag stickade dem jättehöga :roll: , och sticka uppåt en bit till? Eller kommer det att bli jätteknasigt? Det gör inte så mycket om det ser lite konstigt ut. Bara att testa, jag vet, men är det nån som har gjort det?
Det kanske syns lite , men om du gör en lång mudd, så kan den kanske vikas ner och på så sätt dölja skarven??
erisara: Blommor på handryggen blir toppen! (Hörs det att jag har det själv? Både kråkspark på handleden och blommor)

Kaffemoster: Inte alls tacky. Men kanske ett vitt snyggt linne under om du känner dig osäker. Sedan beror det på längd också, det där med urringning. Jag kan titta mig i spegeln och tycka att det ser bra ut, sedan kommer sambon och tittar och säger "OJ, ska du inte ha mer på dig..." Men jag ser det framifrån och han ser det uppifrån (det skiljer en hel del i längd på oss) så då blir det ju olika perspektiv :mrgreen:

Jag ska frihanda ett par turtlebutts! :app: eller två blir det ju, gröna med brun-orange mönster och rosa med turkos-lila-cerise mönster :D
Användarens profilbild
Av melon
erisara: Jag håller med om blommor på handryggen, det tycker jag är jättefint! Vilka färger har du tänkt dig?

Kaffemoster: Jag tycker det beror lite på vilken typ av kontor det gäller. Jag hade inte kunnat ha ett sånt på jobbet men privat, absolut! Så jag håller med de andra om att ett linne fungerar jättebra om du inte vill visa så mycket. Flätorna var jättefina!
melon skrev:erisara: Jag håller med om blommor på handryggen, det tycker jag är jättefint! Vilka färger har du tänkt dig?

Vantarna är naturfärgade (dvs, offwhite). Tofsarna (och handledsbroderiet) är gjort i garfit + vinrött. Så runt handlederna har det redan blivit, men ett par små blommor kan man ju också ha (tänkte den sorts stygn som kallas lazy-daisy (vad heter det på svenska tro :hmm: ) med det vinröda garnet och kanske någon sorts rankor med det grafitgrå). Eller blir det för mycket?
Tack för alla åsikter!

Vi har rätt "casual" stil på jobbet, så allt som funkar privat funkar nog där. Men jag tror jag ska ta Solängels kommentar om längdskillnader till mig ;-) för jag är hela 164 cm, så de flesta är längre än jag (mest grabbar, dessutom.)

Men jag gillar inte dubbla lager, så jag gör nog som jag gjort på den första - syr ihop ringningen lite. Det är egentligen synd på flätorna, för det blir lite lustigt, men det funkar.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:Tack för alla åsikter!

Vi har rätt "casual" stil på jobbet, så allt som funkar privat funkar nog där. Men jag tror jag ska ta Solängels kommentar om längdskillnader till mig ;-) för jag är hela 164 cm, så de flesta är längre än jag (mest grabbar, dessutom.)

Men jag gillar inte dubbla lager, så jag gör nog som jag gjort på den första - syr ihop ringningen lite. Det är egentligen synd på flätorna, för det blir lite lustigt, men det funkar.
Kan du inte bara göra den dubbla flätan lite längre och börja urringningen lite högre upp? Det borde väl bli snyggare.
ellla skrev:
telistant skrev:Kaffemoster den är jättesnygg, inget jag skulle tveka över men jag har gärna urringat så att det blir lätt att amma, men ett linne under om du är tveksam.

Det kanske syns lite , men om du gör en lång mudd, så kan den kanske vikas ner och på så sätt dölja skarven??
Ja, jag får se hur mycket garn det är kvar men det borde nog räcka en bra bit, men skarven kommer ju under bodyn, så länge han har sånna, å sen är det nog dags för ett par större byxor. ska bli intressant o se hur det blir
erisara skrev:
melon skrev:erisara: Jag håller med om blommor på handryggen, det tycker jag är jättefint! Vilka färger har du tänkt dig?

Vantarna är naturfärgade (dvs, offwhite). Tofsarna (och handledsbroderiet) är gjort i garfit + vinrött. Så runt handlederna har det redan blivit, men ett par små blommor kan man ju också ha (tänkte den sorts stygn som kallas lazy-daisy (vad heter det på svenska tro :hmm: ) med det vinröda garnet och kanske någon sorts rankor med det grafitgrå). Eller blir det för mycket?
Sånna har jag på ett par nålbundna vantar, blommorna är blå i två nyanser, de är jättesöta (svärmor har gjort). Ett blad här o var i grafit räcker nog, å jag tror de kommer att bli jättefina :D
Användarens profilbild
Av tweed
:gaah: Jag fick repa upp en bra bit, en mellandel på flätan hade blivit för lång. Jag har så svårt att räkna varv, så jag har varit jättenoga med att markera på diagrammet för varje varv jag stickar och så blir det ändå fel :| Jag vill ju bli klar med det här framstycket ju!
Varför har jag inte garn hemma till mina påtänkta projekt när sticklusten hittat tillbaka :hopmad: Jag har slutat röka efter en och en halv månads dumt återfall och behöver något att sysselsätta händerna med. Får sticka provlappar men hur kul är det? Nybörjare som jag är har jag i alla fall vågat mig på att prova lite spets och det gick över förväntan! :vågen:
:gaah: :gaah: :duh: :angry: :evil: :notworking: :hopmad: :duh:
Jag håller på att sticka en sjal och gör som jag alltid gör, anpassar mönstret till hur jag vill ha det... :duh: Problemet är om man ändrar från rätstickning med ökning på varje varv till slätstickning och bara ökar på de räta varven så sitter man där när man trodde att man var klar och inser att man fattas typ 200 maskor... :gaah:

Om jag inte hade suttit på så många och långa tråkiga möten hade jag nog kollat av mönstret lite oftare än i början och slutet och insett mitt misstag, men mönstret är lätt :roll: och ska liksom fortsättas tills sjalen mäter 40cm...
Användarens profilbild
Av tweed
Lite hjälp tack :D
Read foll section all the way through before beginning.
Next row (RS) BO 4 (5, 6, 7, 8, 8, 8, 8), work in patt to end.
Work 1 WS row.
Next row (RS) BO 2 sts, work in patt to end. Work 1 WS row.
Dec row (RS) K2, ssk, work in patt to end—1 st dec’d.
Work 1 WS row.
Rep last 2 rows 1 (1, 1, 1, 1, 3, 5, 7) more
time(s), then rep Dec row every other RS row 0 (0, 0, 0, 0, 7,
7, 7) times—28 (31, 34, 37, 40, 34, 40, 46) sts rem.
Blåmarkerat: Repetera de sista två varven 1 gång till, menar de minskningsvarvet + avigvarvet då, eller att man ska upprepa de två senaste räta varven + avigvarven förstås :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Lite hjälp tack :D
Read foll section all the way through before beginning.
Next row (RS) BO 4 (5, 6, 7, 8, 8, 8, 8), work in patt to end.
Work 1 WS row.
Next row (RS) BO 2 sts, work in patt to end. Work 1 WS row.
Dec row (RS) K2, ssk, work in patt to end—1 st dec’d.
Work 1 WS row.
Rep last 2 rows 1 (1, 1, 1, 1, 3, 5, 7) more
time(s), then rep Dec row every other RS row 0 (0, 0, 0, 0, 7,
7, 7) times—28 (31, 34, 37, 40, 34, 40, 46) sts rem.
Blåmarkerat: Repetera de sista två varven 1 gång till, menar de minskningsvarvet + avigvarvet då, eller att man ska upprepa de två senaste räta varven + avigvarven förstås :hmm:
Jag skulle helt klart säga minskningsvarvet och avigvarvet. Sen säger de ju att du ska minska vartannat rätt varv.
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?