Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har fått hjälp idag att knyta upp Ebba på ryggen i sjal & hon höll på att somna :loving: Fick hjälp av en afrikansk kvinna, så lätt det ser när hon sätter upp sin son på ryggen!

Vilket sätt föredrar ditt barn att bli buren på? mage eller rygg?
Vet faktiskt inte. Funkar bra m vilket som :) När han är trött o så o jag behöver göra nytta får han sitta på ryggen o ska vi bara mysa så sitter han på magen.
Jag bär bara min son 5 månader fram än ...Ska prova rygg snart...Min 3 åring vill helst åka fram men jag orkar inte bära sålänge så det blir mest ryggen...Det är så mysigt!
Har inte burit fram mer än med ringsjal sista halvåret eller så, så ingen av dem har nåt val :fnissa:
Eller jo förresten, då jag bära båda samtidigt så hamanr ju lillebror på magen.
Mina grabbar har tyckt att magen varit mysigast. Nu är dom för stora för att jag ska kunna ha dom på magen och det är praktiskt. Magen bär jag mest för mysbärande nu för tiden.
Tova kan tycka att båda bärsätten är mysiga. Finn skulle nog inte alls tycka om att jag knöt honom på magen, det är ju ryggen man ska sitta på när det är sjal.
Just nu har jag ingen liten att bära. Men treåringen tycker just nu bäst om att bli buren, oavsett hur. Fast det är klart, gäller det att gosa en stund föredrar han magen, annars går ryggen lika bra.
Kerstin tycker att det är gosigast att bli buren på magen, men trivs bättre att sitta på ryggen om man ska göra något för då ser hon utan att vrida nacken av sig - fast allra helst springer hon ju själv numera, så bärstunderna är egentligen alltför korta för att stilla mammans bärbehov. :lol:
Agnes gillar nog både och. En stor fördel med att bäras fram är väl att man kan ammas samtidigt då. Men på ryggen finns det ju hår som är kul att dra i och tugga på :roll:

Oftast bärs hon fram när hon ska sova, eftersom det är så klurigt att få till huvudstöd på ryggen tycker jag, och på rygg när jag ska städa/laga mat/ baka/ gå i skogen eller liknande där det är i vägen med en bebis på magen.
På magen är favoriten än så länge, när jag har honom på ryggen försöker han vrida och vända på sig så att han ska se mig. Står jag framför en spegel och han tittar på mig där går det bra, annars vill han inte riktigt..
Kanske inte så smidigt att ta med sig en stor spegel när man går ut :roll:
A är bestämd i sin åsikt, han vill bli buren på magen! Men 16kg 3:åring som är så lång att hans huvud skymmer min sikt på magen :notworking: . Han vill dessutom hela tiden ha ögonkontakt och pratar oavbrutet, om jag inte tittar på honom (för att jag vill se vart jag går tex) blir han skitarg och tar tag i mitt huvud och styr mitt uppmärsamhet "rätt".
Han blir fortfarande hellre buren än att gå.

M tillfrågas inte och hon har inte uttryckt önskemål än men hon föredrar oftast att gå framför buren, det uttrycker hon väldigt tydligt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?