Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:
linafelicia skrev:
Ketronya skrev:Just nu stickar jag på min sjal, äter godis och tittar på Sagan om Ringen. Solen skiner och det är varmt ute och hunden ligger och sover under filten hos mig. Vilken mysig dag :D

Bild
Vilken smart mönsterhållare. Är den magnetisk eller vad är det?
Jag gissar att det är KnitPros mönsterhållare. Och då är den magnetisk. (Jag har inte tyckt att jag behöver någon sådan lyx, :wink: men nu när jag vågat börja sticka spets så ser jag onekligen fördelarna med den...)
Jepp det är knitpros mönstermapp, den lilla, jag tyckte inte heller det behövdes förrän jag började med spetsstickning efter diagram, då lyfter det stickstandarden en hel del, jag älskar den :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
sussry skrev:
Ketronya skrev:Just nu stickar jag på min sjal, äter godis och tittar på Sagan om Ringen. Solen skiner och det är varmt ute och hunden ligger och sover under filten hos mig. Vilken mysig dag :D
Nä nu blev jag avis.... :mrgreen:

Jag ääääääääääääälskar Sagan om ringen... Kan det bli bättre med en stickning till den?

Min sommar sjal växer och vaven börjar bli långa nu. Ska väl ta och fota den snart igen.
Det gör jag med, jag planerar "riktig" Sagan om ringen-stickning snart och ska sticka en evenstar: http://afewstitchesshort.blogspot.com/2 ... ealed.html

Eller snart och snart, det var väl en överdrift, så fort jag får tillbaka på skatten dvs i september nån gång... :lol:
Användarens profilbild
Av sussry
Ketronya skrev:
sussry skrev:
Nä nu blev jag avis.... :mrgreen:

Jag ääääääääääääälskar Sagan om ringen... Kan det bli bättre med en stickning till den?

Min sommar sjal växer och vaven börjar bli långa nu. Ska väl ta och fota den snart igen.
Det gör jag med, jag planerar "riktig" Sagan om ringen-stickning snart och ska sticka en evenstar: http://afewstitchesshort.blogspot.com/2 ... ealed.html

Eller snart och snart, det var väl en överdrift, så fort jag får tillbaka på skatten dvs i september nån gång... :lol:
Wow! :siishah: :loving:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Jag är med!
Kan egentligen inte sticka utan brukar sy men det är så himla meckigt att släpa med sig symaskinerna ut :wink: så jag har gett mig den på att jag ska lära mig att sticka.

Har påbörjat en trekantssjal helt utan mönster eller så bara stickning rätt upp och ner, ser ju vilka fantastiska skapelser ni ska ge er på och inser att det ligger vääääldigt långt fram i tiden med den sortens stickning. Vet ju i nuläget knappt vilka maskor jag kan göra :hmm:
Av Umma
ernamalin skrev:Jag är med!
Kan egentligen inte sticka utan brukar sy men det är så himla meckigt att släpa med sig symaskinerna ut :wink: så jag har gett mig den på att jag ska lära mig att sticka.

Har påbörjat en trekantssjal helt utan mönster eller så bara stickning rätt upp och ner, ser ju vilka fantastiska skapelser ni ska ge er på och inser att det ligger vääääldigt långt fram i tiden med den sortens stickning. Vet ju i nuläget knappt vilka maskor jag kan göra :hmm:
:vågen: kul!
ernamalin skrev:Jag är med!

Roligt! Man måste börja någonstans. Min första sjal var också en trekantssjal i rätstickning som jag stickade till mitt bröllop för 8 år sedan :D
Användarens profilbild
Av Elflin
:gaah: :gaah: :duh: :angry: :evil: :notworking: :hopmad: :duh:
Jag håller på att sticka en sjal och gör som jag alltid gör, anpassar mönstret till hur jag vill ha det... :duh: Problemet är om man ändrar från rätstickning med ökning på varje varv till slätstickning och bara ökar på de räta varven så sitter man där när man trodde att man var klar och inser att man fattas typ 200 maskor... :gaah:

Om jag inte hade suttit på så många och långa tråkiga möten hade jag nog kollat av mönstret lite oftare än i början och slutet och insett mitt misstag, men mönstret är lätt :roll: och ska liksom fortsättas tills sjalen mäter 40cm...
Användarens profilbild
Av sussry
Elflin skrev::gaah: :gaah: :duh: :angry: :evil: :notworking: :hopmad: :duh:
Jag håller på att sticka en sjal och gör som jag alltid gör, anpassar mönstret till hur jag vill ha det... :duh: Problemet är om man ändrar från rätstickning med ökning på varje varv till slätstickning och bara ökar på de räta varven så sitter man där när man trodde att man var klar och inser att man fattas typ 200 maskor... :gaah:

Om jag inte hade suttit på så många och långa tråkiga möten hade jag nog kollat av mönstret lite oftare än i början och slutet och insett mitt misstag, men mönstret är lätt :roll: och ska liksom fortsättas tills sjalen mäter 40cm...
:klappar: :klappa:
Av Britt
Jag är klar med min första och har hunnit halvvägs på nummer två :shock: ! Bilder kommer efter semestern...
Fast hade det varit något annat än rätstickning med stickor nr 8 kanske jag inte hunnit så långt än :D ! Det ska bli tre stycken, en till mamma, en till svärmor och en till pojkarnas farmor som fyller 75 i juli.
Av Abunai
Jag har stickat klart min lövsjal i lin, men den blev liksom lite felformad tycker jag. Lite för lång men inte tillräckligt bred liksom. Men fin ändå!

Nu har jag börjat på en Haruni och är orolig för att garnet inte kommer att räcka till. Och behöver antagligen hjälp med Chart B sedan. :roll:

Och här är en bild på fällen som har blivit klar. Men jag blev inte helt nöjd med den heller. :lol: Fårskallen blev för liten i proportion liksom. Därför får ni inte se det. 8)

Bild
Användarens profilbild
Av sussry
Abunai skrev:
Och här är en bild på fällen som har blivit klar. Men jag blev inte helt nöjd med den heller. :lol: Fårskallen blev för liten i proportion liksom. Därför får ni inte se det. 8)
Den ser iallafall härligt mjuk ut!!!
Av Umma
sussry skrev:
Abunai skrev:
Den ser iallafall härligt mjuk ut!!!
:iagree: jättefin! :love: sötis
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?