Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:Min tweedkofta växer :D Det är behändigt med ganska tjockt garn vänstra framstycket är ungefär halvfärdigt. mönstret är enkelt nu när jag är igång, det blir en bra stickning att ta med till Öland på midsommar :D
Oooh snabbt det går. Ingen bild? :app:
Med tanke på att varvet är 44 m långt så är det väl inte så hemskt snabbt :roll: men det är ju kul när det händer lite :mrgreen: Orkar nog inte krångla med bild, kanske sen när jag har kommit förbi ärmhålet.
Aha, halva framstycket lät långt :lol:

Jag har två projekt igång men båda kräver paus pga blockning och väntan på post. :roll: Får man starta ett tredje projekt då?
Tre projekt är väl inget :lol: klart man får. Jag har tre projekt på gång nu, efter att ha avslutat min Multnomah igår.
Av Britt
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:Min tweedkofta växer :D Det är behändigt med ganska tjockt garn vänstra framstycket är ungefär halvfärdigt. mönstret är enkelt nu när jag är igång, det blir en bra stickning att ta med till Öland på midsommar :D
Oooh snabbt det går. Ingen bild? :app:
Med tanke på att varvet är 44 m långt så är det väl inte så hemskt snabbt :roll: men det är ju kul när det händer lite :mrgreen: Orkar nog inte krångla med bild, kanske sen när jag har kommit förbi ärmhålet.
Aha, halva framstycket lät långt :lol:

Jag har två projekt igång men båda kräver paus pga blockning och väntan på post. :roll: Får man starta ett tredje projekt då?
Det är jag säker på att man får. Det skulle jag ha gjort :D !
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:Är det dags att sluta sticka när det knakar i handleden? :roll: Jag höll mig borta från att sticka hela dagen igår med stor abstinens och idag när jag satte igång knakar den fortfarande... Hur lång tid kan det ta? :(
Mina handleder knakar ofta men det gör sällan ont. Gör det ont på dig?
Njae, det gör inte direkt ont, men det är ganska störande att det knakar till hela tiden vid samma rörelse... :roll:
Knakande handleder är orsaken till att jag inte stickade efter syslöjden och fram till för två år sedan. Jag testade någon gång då och då, men tyckte att det var obehagligt så jag la alltid av. Men när jag var föräldraledig gav jag mig sjutton på att jag skulle sticka och plötsligt funkade det :vågen: Jag gissar att när jag satte igång att sticka mer frekvent så ändrade jag något i min teknik som gjorde att jag inte belastade på samma sätt.
Nu är ju inte ovana ditt problem, men det kanske är något i din nuvarande stickning som gör att du gör någon speciell rörelse som framkallar knakandet? Om det har kommit nu, alltså?
Mitt knakande kommer och går så det kanske är lite olika? Jag räknar mig som ganska van stickerska. :D

Du kanske behöver värma upp handlederna innan stickning?
Jag tror inte att det är något annorlunda i min nuvarande stickning, det är samma typ av spetsstickning som innan... Och nu ikväll började det faktiskt göra lite ont också... Så jag borde kanske vila från stickningen lite, men det är så himla svårt! :angry:

Jag räknar också mig själv till en van stickerska, jag stickar mest hela tiden... Några tips på hur värmer jag upp handlederna innan?
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:alltså, om man beställer 8 nystan av samma sort och färg från en webshop - ska man inte kunna förvänta sig att det är från samma färgbad då?

Fast jag hittar inget om färgbad på banderollerna, så det var kanske inte så lätt för henne (Liene) att hitta såna med samma nyans. Men nu har jag en snygg rand på min shrug - och om jag ser rätt så kommer jag få fler ränder.... :evil:

Jag som var så nöjd med den här stickningen :( tills jag såg färgskiftningen.
Det tycker jag verkligen att man ska kunna räkna med, så dåligt! Är färgskiftningen långt tillbaka?
Inte mer än någon decimeter.... :roll:

Men Karin kunde inte hitta färgskarven, och är det inte soligt ute kanske det knappt syns. I alla fall inte om jag inte påpekar den. Och eftersom det är en rätt tjock västliknande sak jag stickar så kommer den mest användas inne på kontoret - och där syns det nog definitivt inte. (Jag är skitbra på att sticka huvudet i sanden för småskavanker. Även om det retar mig en del just nu.)
Om någon annan än du inte ser den så syns det nog inte. Oftast ser man ju inte felen förrän de är utpekade, och då syns de ju inte egentligen. Om du förstår mig. Det är ändå tråkigt att veta om det, att inte bli helt nöjd.
Mja, Janne såg randen så det är nog inte bara jag. Men, men, repa upp tänker jag inte göra. Men jag granskar nya nystan noga för att få så få ränder som möjligt.
Av Ponyo
:gaah:
Min son sover på min axel framåt småtimmarna sedan en tid tillbaka. Vilket innebär att jag har spänningshuvudvärk var och varannan dag. Och det innebär ingen stickning.

Blä :notworking:
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:Är det dags att sluta sticka när det knakar i handleden? :roll: Jag höll mig borta från att sticka hela dagen igår med stor abstinens och idag när jag satte igång knakar den fortfarande... Hur lång tid kan det ta? :(
Mina handleder knakar ofta men det gör sällan ont. Gör det ont på dig?
Njae, det gör inte direkt ont, men det är ganska störande att det knakar till hela tiden vid samma rörelse... :roll:
Knakande handleder är orsaken till att jag inte stickade efter syslöjden och fram till för två år sedan. Jag testade någon gång då och då, men tyckte att det var obehagligt så jag la alltid av. Men när jag var föräldraledig gav jag mig sjutton på att jag skulle sticka och plötsligt funkade det :vågen: Jag gissar att när jag satte igång att sticka mer frekvent så ändrade jag något i min teknik som gjorde att jag inte belastade på samma sätt.
Nu är ju inte ovana ditt problem, men det kanske är något i din nuvarande stickning som gör att du gör någon speciell rörelse som framkallar knakandet? Om det har kommit nu, alltså?
Mitt knakande kommer och går så det kanske är lite olika? Jag räknar mig som ganska van stickerska. :D

Du kanske behöver värma upp handlederna innan stickning?
Jag tror inte att det är något annorlunda i min nuvarande stickning, det är samma typ av spetsstickning som innan... Och nu ikväll började det faktiskt göra lite ont också... Så jag borde kanske vila från stickningen lite, men det är så himla svårt! :angry:

Jag räknar också mig själv till en van stickerska, jag stickar mest hela tiden... Några tips på hur värmer jag upp handlederna innan?
Hmm, vi gjrode det mycket på gymnasiet innan massage. Men nu minns jag nästan ingenting av det... Snurra händerna, kryssa fingrarna (som att du ska be) och vänd handflatorna utåt och sträck på armarna. Men mer kommer jag inte ihåg :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:alltså, om man beställer 8 nystan av samma sort och färg från en webshop - ska man inte kunna förvänta sig att det är från samma färgbad då?

Fast jag hittar inget om färgbad på banderollerna, så det var kanske inte så lätt för henne (Liene) att hitta såna med samma nyans. Men nu har jag en snygg rand på min shrug - och om jag ser rätt så kommer jag få fler ränder.... :evil:

Det tycker jag verkligen att man ska kunna räkna med, så dåligt! Är färgskiftningen långt tillbaka?

Men Karin kunde inte hitta färgskarven, och är det inte soligt ute kanske det knappt syns. I alla fall inte om jag inte påpekar den. Och eftersom det är en rätt tjock västliknande sak jag stickar så kommer den mest användas inne på kontoret - och där syns det nog definitivt inte. (Jag är skitbra på att sticka huvudet i sanden för småskavanker. Även om det retar mig en del just nu.)
Om någon annan än du inte ser den så syns det nog inte. Oftast ser man ju inte felen förrän de är utpekade, och då syns de ju inte egentligen. Om du förstår mig. Det är ändå tråkigt att veta om det, att inte bli helt nöjd.
Mja, Janne såg randen så det är nog inte bara jag. Men, men, repa upp tänker jag inte göra. Men jag granskar nya nystan noga för att få så få ränder som möjligt.
Nä så tråkigt. Har du mejlat Liene?
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:

Nä så tråkigt. Har du mejlat Liene?
Nej, jag har inte det....
Jag känner att jag inte vill låta anklagande, och det skulle nog lätt bli så. Men jag får kanske fila på något så att jag kan låta lite diplomatisk. (särskilt svårt eftersom hennes svenska är så pass dålig...)
Jag repade upp mina påbörjade regnbågsstrumpor igår. Jag kom på att jag hellre ville göra torgvantar. Och så passar jag på att smyga in ett par babysockar mellan projekten. :hide:

Min Easy Lace-halsduk är snaaart klar, bara ca 2-3 dm kvar nu innan den är lagom lång, sen kan jag ju sticka hela nystanet ut om jag vill, men jag tror jag skippar det, för den är lite tråkig. :oops:
Av Umma
zandrama skrev:Jag repade upp mina påbörjade regnbågsstrumpor igår. Jag kom på att jag hellre ville göra torgvantar. Och så passar jag på att smyga in ett par babysockar mellan projekten. :hide:

Min Easy Lace-halsduk är snaaart klar, bara ca 2-3 dm kvar nu innan den är lagom lång, sen kan jag ju sticka hela nystanet ut om jag vill, men jag tror jag skippar det, för den är lite tråkig. :oops:
Kollade upp den på Ravelry precis, den är ju jättesöt :love: . Tror jag ska sticka en sådan när jag är klar med min Wisp. :hmm:
Kan man få ett råd här? Jag har stickat klart och gjort tofsar till ett par Lovikkavantar, men nu velar jag om broderiet. Ska jag göra ett klassiskt lovikkavantesbroderi runt handleden eller ska jag brodera blommor på handryggen? Eller kanske båda? :hmm:
Fler som ber om råd här....
Jag har historiskt sett varit allergisk mot urringningar på mig, men har börjat tordas visa lite mer hud.

Men är det här tacky, eller går det att ha på kontoret?
Bild
erisara skrev:Kan man få ett råd här? Jag har stickat klart och gjort tofsar till ett par Lovikkavantar, men nu velar jag om broderiet. Ska jag göra ett klassiskt lovikkavantesbroderi runt handleden eller ska jag brodera blommor på handryggen? Eller kanske båda? :hmm:
Jag tycker det låter sött med blommor på handryggen!
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?