Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Lillprinsen börjar bli för tung för sinon, så nu är frågan vad man ska satsa på. Det ska vara något stadigt som avlastar bra (har en tendens att få ont i ryggen) men den får inte bli för varm eftersom jag förmodligen mest kommer att använda den inomhus och är rätt så varm i mig själv.

Ska jag bara gå på utseendet så är drömsjalen en Hoppediz Florens, men jag tror att den blir för varm för mig (åtminstone inomhus - kanske kan det bli något att ha ute i vinter istället...).

En gås? Eller en mei tai? Någon som har tips?

Och om jag bestämmer mig för en mei tai, vad ska jag tänka på när det gäller mått? För visst varierar måtten? Jag har liksom ingen uppfattning vad som är stort och litet och vad man ska utgå från. Råd mig, någon!
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jag tycker du ska köpa Hoppediz florens! Är sjalen snygg kommer du ju att trivas i den, för den avlastar ju bra iom att den är diagonalvävd.
En MT behöver man också! Det enda jag absolut tycker en MT ska ha är breda axelband, sen behöver man olika längd på midjebätet/axelbanden beroende på hur stor/liten man är. Och sen kan ju bredden/höjden på själva ryggdelen variera, och det beror ju på storleken på barnet. Men jag tror att de flesta MT är relativt lika i storlek så att de ska passa de flesta!
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Jo skulle oxå säga att gåsen inte avlastar lika bra, men den är ju svalare, men jag tror abslolut att hoppedizen fungerar utmärkt inomhus med, för det brukar jú inte vara supervarmt inne på vintern heller =) men det är nog en smaksak och hur varm man är!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Hmm, jag tror nog att det är större risk att den blir liggande för att den är för varm, hur snygg den än är... Ska grunna vidare. Är fortfarande lite konfunderad över det där med mei tai, dock. Hur mäter man för att få veta ifall den är lagom för ens barn? Och måste man inte räkna med att barnet växer?

(Kanske dumma frågor men är man novis så är man...)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Auroratiger skrev:Hmm, jag tror nog att det är större risk att den blir liggande för att den är för varm, hur snygg den än är... Ska grunna vidare. Är fortfarande lite konfunderad över det där med mei tai, dock. Hur mäter man för att få veta ifall den är lagom för ens barn? Och måste man inte räkna med att barnet växer?

(Kanske dumma frågor men är man novis så är man...)
inge dumma frågor inte! när man har ett relativt litet barn är det viktigt att MT räcker från knäveck till knäckveck, och sen kan de vara ganska låga i ryggen så de kan ha armarna ovanför, eller låte högre så armarna är innanför! Min första MT jag sydde var ca 30cm bred och 50cm hög. tror det är ett mått som passar länge! sen när de blir lite större är det väl inte lika viktigt att tyget är precis ut i knävecken.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?