Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Måste få tipsa. Sambon har haft ett ANTAL chinos som har börjat ge sig. Grenen och längst ner vid fötterna börjar se tråkiga ut, men i övrigt ser de bra ut.

Jag hittade ett mönster i boken "Barnkläder : Sy Och Sticka Till Barn 0-3 År" av Hanne & Sofie Meedom som var ett allt-i-ett-mönster.

Alltså klippte jag sönder sambons byxor i innersömmen. Sedan la jag ut mönstret så att sidosömmen på mönstret kom över sidosömmen på byxorna (för att behålla det enda som såg proffsigt ut). Klippte till. Sydde ihop innersömmarna på de nya mindre byxorna. Grensömmen. Fållade byxorna och sydde ner en resårkanal i midjan.

Efter första testet så blev jag kanonnöjd och denna gång sydde jag 3 par byxor på 2 timmar. Kanon att ha i sandlådan, på dagis eller något annat ställe där man vill att de ska se hyfsade ut, men kanske inte tycker att det är värt att lägga ner så mycket pengar på.

Modellen är ganska vid för Jakob, men jag tycker att han ska ha ORDENTLIGT med manöverutrymme (använder dem i stället för mjukisbrallor som inte står emot smuts för fem öre), att de ska vara mjuka och sköna. Såhär års är det inga problem att få plats med ett par långkalsonger under dessutom.

Behöver jag tillägga att det är kanonsmidigt med resår i midjan vid blöjbytena??

//Kaja
Användarens profilbild
Av Alven
Smart! 8)
Användarens profilbild
Av sus
Jättesmart!
Men hur gjorde du med linningen? Klippte du bort den och gjordde en nu kanal för resåren eller?
Användarens profilbild
Av Kaja
Alltså. Sonen har LIIIITE kortare ben än vad sambon har. Så det räckte med att använda tyget som fanns i benen. Började med att klippa av benen så att det blev shorts kvar av själva ursprungsbyxan. Dessa slängde jag. Benen använde jag som grundmaterial. Så, linningen blev en resårkanal.

Man kan givetvis använda eventuella märken, knappar och annat om man vill sy på det. Men, eftersom det ska vara lekbyxor så ville jag ha så lite som möjigt att fastna i och som det kunde fastna saker i (sand i fickor mm...)).

Nu sydde jag storlek barn92 av ett par storlek herr56 och jag kan utan vidare sy både 98 och 104 av samma storlek på byxorna. Funkar säkert på jeans också...

//Kaja
Av Petra
Måste rota fram mina böcker. Symaskinen står på bordet. Byxor har gubben till förb*nelse. Ska till biblan idag och kolla deras utbud.
Användarens profilbild
Av Kaja
Urpraktiskt just till lekbyxor. Det är lite "åh-det-var-så-svårt-under-kriget"-varning på att sy om sambons byxor till sonen. Men va fasen...

Han har ett par JÄTTESNYGGA ullbyxor som jag funderar på att sätta saxen in också. Kanske kan man sy en riktig linning och lägga lite gubbveck i stället.

Sonen är så himla smal att det är jättesvårt att hitta byxor som sitter bra på honom, såvida man inte fixar det själv då...

//Kaja
Användarens profilbild
Av sus
Kaja skrev: Benen använde jag som grundmaterial. Så, linningen blev en resårkanal.

//Kaja
Okej! Då förstår jag :wink: Självklart!
Av Annamamman
Vilken bra idé, ska testas. Hrm, blir nog med mina byxor, maken brukar vara så rädd om sina...

Jag har sytt byxor av ärmarna till gamla tröjor, också enkelt att göra. Använde ett mönster från en tidning första gången, men sedan har jag bara mallat med ett par passande byxor.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?