Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Jag kan få ont i ovansidan på händerna, men pausar jag någon dag brukar det vara lugnt. Jag har problem med lederna sedan innan, så jag är hellre lite försiktig i överkant. Ta hand om dina händer, Bubbi! :heart: Min farmor stickade väldigt mycket, trots svår reumatism, fast bra på sina "bra" dagar. Och hon fick betala för det. :?

Jag har köpt två nystan Kauni utan att veta vad jag ska göra av det. Bara för att jag råkade springa på det och ville prova eftersom det verkar vara så omtyckt. Och sedan har jag köpt mer Silke-Alpacka från en webshop. Visserligen till ett väldigt bra pris, men ändå. Garnkistan svämmar över här hemma. :shock: Det är farligt att få tillbaka på skatten för mig, tydligen. :hide:
Just nu stickar jag strumpor på 2,5or samtidigt som jag började på Vidars tröja på stickor 8. Jösses vad konstigt det kändes att växla mellan dem. :lol:
Nu orkar jag inte leta: Ge mig bra blöjbyxmönster! :D

(Det är min syster som ska ha, och jag vet inte om hon godtar min beskrivning: sticka provlapp, lägg upp och sticka resår, sticka kil, gör kortvarv bak så den blir längre där, sticka ihop kilen och sticka ben, långa eller korta. :lol: )
Användarens profilbild
Av MuuM
solängel skrev:Nu orkar jag inte leta: Ge mig bra blöjbyxmönster! :D

(Det är min syster som ska ha, och jag vet inte om hon godtar min beskrivning: sticka provlapp, lägg upp och sticka resår, sticka kil, gör kortvarv bak så den blir längre där, sticka ihop kilen och sticka ben, långa eller korta. :lol: )
http://tygisar.se/gor_det_sjalv.php 8)
MuuM skrev:

Samuels ullbyxa är toppen.
Tänk bara på att göra dem ganska höga för de krymper på höjden.
MuuM skrev:

:urule: Tack! Det var den jag tänkte på! :D
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:
Enid skrev:
Bubbi skrev:Får ni ont om ni stickar mycket? :(
Jo, jag får det. Under barnens första år har jag inte kunnat sticka alls och sen bara korta stunder. Jag hade nerver i kläm i handleden och armbågen (jag har fortfarande domningar och ont ibland med det ligger inte i kläm längre säger dr). Jag räknade ut hur många maskor jag kunde sticka innan det började kännas och så drog jag av 20% och stickade aldrig mer än så många per dag, hade jag gjort något annat ansträngande en dag stickade jag inte alls. Men nu är det bra igen :vågen: men sticka i flera timmar går fortfarande inte men 3x20minuter/dag kommer man långt med på en vecka :tumup: .

Risken är att man överanstränger muskler i handen också och får inflammation eller förslitningsskador på lederna. Det är en farligt hobby att sticka :wink: :Hahaa: .
Jag får ont de dagar då jag stickat upp emot 5-6 timmar. Och om jag har stickat aviga.
Så i mitt fall så stickar jag på tok för mycket. :lol:
5-6 timmar! :whut:
Jösses männska, då hade jag också fått ont! Jag är glad om jag hinner sticka 30-60 min/dag. Vissa dagar hinner jag med uppåt 2 timmar, men 5-6, wow!
Jag vet :roll:
I am clazy!
Jag får ont av krokning. Så det har jag tyvärr lagt ner helt, jag har en påbörjad tröja med ett helt mönstrat ok klart men jag kan inte mer...

Om jag hade stickat 5-6 timmar/dag hade jag kanske också fått ont. Kan du inte försöka begränsa det till lite mer rimliga tider/dag? :heart: Var får du ont? I handen/armen eller i nacken/ryggen?
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:
zandrama skrev:
Bubbi skrev:
Enid skrev:
Bubbi skrev:Får ni ont om ni stickar mycket? :(
Jo, jag får det. Under barnens första år har jag inte kunnat sticka alls och sen bara korta stunder. Jag hade nerver i kläm i handleden och armbågen (jag har fortfarande domningar och ont ibland med det ligger inte i kläm längre säger dr). Jag räknade ut hur många maskor jag kunde sticka innan det började kännas och så drog jag av 20% och stickade aldrig mer än så många per dag, hade jag gjort något annat ansträngande en dag stickade jag inte alls. Men nu är det bra igen :vågen: men sticka i flera timmar går fortfarande inte men 3x20minuter/dag kommer man långt med på en vecka :tumup: .

Risken är att man överanstränger muskler i handen också och får inflammation eller förslitningsskador på lederna. Det är en farligt hobby att sticka :wink: :Hahaa: .
Jag får ont de dagar då jag stickat upp emot 5-6 timmar. Och om jag har stickat aviga.
Så i mitt fall så stickar jag på tok för mycket. :lol:
5-6 timmar! :whut:
Jösses männska, då hade jag också fått ont! Jag är glad om jag hinner sticka 30-60 min/dag. Vissa dagar hinner jag med uppåt 2 timmar, men 5-6, wow!
Jag vet :roll:
I am clazy!
Jag får ont av krokning. Så det har jag tyvärr lagt ner helt, jag har en påbörjad tröja med ett helt mönstrat ok klart men jag kan inte mer...

Om jag hade stickat 5-6 timmar/dag hade jag kanske också fått ont. Kan du inte försöka begränsa det till lite mer rimliga tider/dag? :heart: Var får du ont? I handen/armen eller i nacken/ryggen?
Det är som tur är inte så ofta som jag stickar så länge. :lol:
Tidigare har jag fått spänningshuvudvärk av att sticka så länge. Men denna gång fick jag ont i handleder och underarmarna.
Men nu har det gått över :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev: Jag får ont av krokning. Så det har jag tyvärr lagt ner helt, jag har en påbörjad tröja med ett helt mönstrat ok klart men jag kan inte mer...
Kan du inte använda oket, plocka upp maskor och sedan sticka tröjan? Det känns ju snopet att inte kunna använda det när du lagt ner jobb på det.
ellla skrev:
Umma skrev:
Kan vi inte ha ett garnbyte? Garn & Godis? :D :mums: Finns intresse kan jag fixa en tråd.
Här finns intresse!!
:iagree: :mums: :vågen:
Av Umma
Nettan skrev:
zandrama skrev:
ellla skrev:
Umma skrev:
Kan vi inte ha ett garnbyte? Garn & Godis? :D :mums: Finns intresse kan jag fixa en tråd.
Här finns intresse!!
:iagree: :mums: :vågen:
:vågen:
:app:
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?