Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Första delen på Laminaria var ju sjuuuuukt tråkig att sticka! Hoppas det blir roligare sen. Det kan ju iofs vara för att det är tredje gången gillt, men ändå. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:Första delen på Laminaria var ju sjuuuuukt tråkig att sticka! Hoppas det blir roligare sen. Det kan ju iofs vara för att det är tredje gången gillt, men ändå. ;-)
Jag gilade den :hide:
Har precis blivit klar med första och är på mitten av trasition chart, på väg mot blossom chart

Men jag borde ta stickpaus på något dygn eller två. Har så ont i arm och hand.
Av MariaL
Nu har jag startat med min Annis ( mönster från Knitty) i tunnt, tunnt garn. Det är nytt för mig att starta en sjal ute i kanten, fick läggga upp 363 maskor :) Nu gruvar jag mej lite för nuppsen, även det är nytt för mig. Men det är så kul att testa nya grejer i allafall om det går bra ;)
MariaL skrev:Nu har jag startat med min Annis ( mönster från Knitty) i tunnt, tunnt garn. Det är nytt för mig att starta en sjal ute i kanten, fick läggga upp 363 maskor :) Nu gruvar jag mej lite för nuppsen, även det är nytt för mig. Men det är så kul att testa nya grejer i allafall om det går bra ;)
Den lade jag som favorit på ravelry igår :D. Fin är den.
Nuppsen går säkert finfint, var de inte rätt välbeskrivna i mönstret? (jag skummade bara igenom det igår.)
Av Umma
Kaffemoster skrev:
MariaL skrev:Nu har jag startat med min Annis ( mönster från Knitty) i tunnt, tunnt garn. Det är nytt för mig att starta en sjal ute i kanten, fick läggga upp 363 maskor :) Nu gruvar jag mej lite för nuppsen, även det är nytt för mig. Men det är så kul att testa nya grejer i allafall om det går bra ;)
Nuppsen går säkert finfint, var de inte rätt välbeskrivna i mönstret? (jag skummade bara igenom det igår.)
vad är nupps? :hmm:
Umma skrev:
Kaffemoster skrev:
vad är nupps? :hmm:
Nåt special som var med på Annis. Jag tror man kan beskriva det som små utstående pluppar.
Kors i taket - jag stickar spetsstickning! :siishah:

Efter att flera gånger lagt upp 19 eller 29 maskor, teststickat, repat upp, lagt upp igen, stickat, repat upp osv... så fick jag tillsist grepp om vilken maska som gjorde vad på ett ungefär iaf och har nu kommit säkert 5 cm (=lite drygt en mönsterrapport) på min skiraste sjalen! :vågen:

Så ja, nu är min egentliga sommarsticknings-sjal på g! :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag tyckte det var jättekul att sticka nupps på swallowtailen, det man måste tänka på bara är att göra dom tillräckligt lösa så att man kan sticka ihop dom utan problem nästa varv, men inte FÖR lösa förstås för då blir knoppen inte lika fin, men det märker man ganska snabbt vilken balans man ska ha :D
Av Britt
Jag har kommit halvvägs på min axelvärmare till mamma. Hon som jag köpte garn och mönster av sa att den var väldigt lätt och snabbstickad, 4 timmar sådär trodde hon. Jag måste sticka MYCKET långsamt. Men den är lätt iaf. Stickor nr 8 och bara räta...
Användarens profilbild
Av solängel
Nu är min andra sommarsjal klar! :D Revontuli i blå-grönt kunstgarn från Hjertegarn. Nu hoppas jag bara att Almas gudmor får komma hem från sjukhuset snart och blir så pass pigg att hon orkar med besök och kan få sjalen. :heart:

Vet inte vad det blir härnäst. Ska ju göra en Haruni till svärmor, men det behöver inte vara klar förrän till jul, så tror inte jag ids börja på den nu. Det skulle vara skoj att göra en sjal till Martina, hon lånar så gärna mina... Kanske ska leta fram lite passande rosa/lila till fröken.
solängel skrev:Nu är min andra sommarsjal klar! :D Revontuli i blå-grönt kunstgarn från Hjertegarn. Nu hoppas jag bara att Almas gudmor får komma hem från sjukhuset snart och blir så pass pigg att hon orkar med besök och kan få sjalen. :heart:

Vet inte vad det blir härnäst. Ska ju göra en Haruni till svärmor, men det behöver inte vara klar förrän till jul, så tror inte jag ids börja på den nu. Det skulle vara skoj att göra en sjal till Martina, hon lånar så gärna mina... Kanske ska leta fram lite passande rosa/lila till fröken.
En barnsjal är jag också sugen på att sticka! Har en härva mörkt blå teetee elegant som jag jag tror ska få bli en sjal m pärlor på till lillebror... :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
Mäh! Jag stickar ett varv och repar upp två. :gaah: Jag ska nog repa upp och sticka en annan sjal. Hur var det nu, vilka stickas här i tråden? Någon rolig som behöver ett tunt garn?

Rolig = man ser hur spetsen växer och tänker "bara ett varv till...". Inte stickar varv på varv på varv exakt likadant...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?