Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sjal, sele eller t o m vagn m bebis ger ett sådant sug!!! :loving:

Men, tänk om alla låste in sig o aldrig visade sig, då skulle man ju aldrig få en sådan liten pyttig goding igen, o det, det tror jag skulle vara ännu värre :D

Jag har ju redan 5 st o bara minstingen har sjalats, önskar jag hade vetat tidigare vad sjalandet innebar. Men glad är jag att jag fått prova nu!!! Får vänta på barnbarnen nu, men jag väntar gärna några år till innan de kommer (äldste sonen blir 16 i sommar).
:)

Fast jag tycker det är himlans mysigt att bära större barn. Om inte annat är de lättare att bära när tyngden är mer fördelad än den mjölpåsliknande bebisen (iaf min budda-bebis) och man kan riktigt sprida ut ungen över hela kroppen med benen omkring sig och så de kan luta huvudet mot ens rygg och sucka förnöjt. För sånt gör inte riktigt bebisar.
;)
Jag understöder TS anhållan! Man känner ju sig inte så lite konstig då man förföljer föräldrar som sjalar sina småttingar, spionerar bakom hyllor och tindrar med ögonen som en hund som ser en kaka! :D Jag var inställd på att det räcker med två barn. Men så fick vi tillbaka våra utlånade sjalar. Ååååhhh, ska jag aldrig mer få bära en sjalbebis?! Aldrig känna känslan av att ha en perfekt knuten sjal och en så nöjd och go bebis... det kanske bara är jag, men det hände något med min gång då jag bar i sjal. Speciellt att gå barfota med sjal förflyttade mig bakåt och bortåt i tid och rum, jag strövade på savannerna och var en urmoder :love: :D

På riktigt så såg jag nyligen videoklipp på hur "oförstörda" går barfota och hur vi "förstörda" sätter ner foten då vi går med skor. Jag tycker mig minnas att jag gick som barfotafolken då jag bar i sjal?! (Och nu måste vi ha ett barn till så jag får undersöka om det faktiskt är möjligt att gångstilen blir mer ursprunglig om man bär ett barn i sjal samtidigt som man går.)
Kolsyra skrev:Jag understöder TS anhållan! Man känner ju sig inte så lite konstig då man förföljer föräldrar som sjalar sina småttingar, spionerar bakom hyllor och tindrar med ögonen som en hund som ser en kaka! :D Jag var inställd på att det räcker med två barn. Men så fick vi tillbaka våra utlånade sjalar. Ååååhhh, ska jag aldrig mer få bära en sjalbebis?! Aldrig känna känslan av att ha en perfekt knuten sjal och en så nöjd och go bebis... det kanske bara är jag, men det hände något med min gång då jag bar i sjal. Speciellt att gå barfota med sjal förflyttade mig bakåt och bortåt i tid och rum, jag strövade på savannerna och var en urmoder :love: :D

På riktigt så såg jag nyligen videoklipp på hur "oförstörda" går barfota och hur vi "förstörda" sätter ner foten då vi går med skor. Jag tycker mig minnas att jag gick som barfotafolken då jag bar i sjal?! (Och nu måste vi ha ett barn till så jag får undersöka om det faktiskt är möjligt att gångstilen blir mer ursprunglig om man bär ett barn i sjal samtidigt som man går.)
OT: Jag går på ett hela annat sätt när jag bär, så det är möjligt. Rakare i ryggen också. Och så gungar höfterna på nåt sätt.
annelithor skrev:Hej Mica!

Jag kan tyvärr inte göra det du ber mig om, även om jag förstår dig helt och hållet. Jag skulle inte ens kunna om jag så ville, skulle vara helt omöjligt att sluta med detta som blivit som ett stort beroende :loving: Vad är det med små pyttiga bebisfötter?? Att det skall vara så förbannat svårt att låta bli dem då de sitter i sjalen!! :mrgreen: Jag får ju aldrig något gjort, har aldrig nån ledig hand, alltid små underbara fötter i dem då L sitter ingosad i sjalen :heart:
....Så jag vill med detta be om ursäkt om vi någonsin skulle hamna på samma plats och jag har en liten på magen - Ursäkta! Men jag kan rent fysiskt inte ge dig det du begär :klappa: Förlåt :mrgreen:
Du bor norröver ser jag. Jag bor i Skåne. Så det är okej. Men stanna gärna där uppe. :wink:
mica skrev:Jag blev så akut sjalgalen att jag var nära att överfalla den gravida förstföderskan i mitt sällskap
Här fick jag en omedelbar vision av att du står och lurpassar utanför förlossningssalen för att rusa in och slita åt dig bebisen så fort du hör spädbarnsskrik därifrån... :shock: ... och har en sjal redo att vira in ungen i när du ska smita undan...
Av Hell Cat
:lol:
Själv är jag otroligt stolt över att en av våra barns stora kusiner som ska få barn i oktober igår PM:ade mig på Facebook och frågade vilken sjal och sele jag rekommenderade. Och idag så fick jag meddelande från en alldeles nybliven tvåbarnsmamma att hon skulle gå ut och gå med bebis i sjal för första gången idag, delvis tack vare mig :loving:
Och för övrigt så håller jag med om att bebisfötter är något av det ljuvligaste som finns :love:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?