Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Maddemoa skrev:
Kaffemoster skrev:Jag hittade just en sjal som jag blev hemskt förtjust i: http://www.knitandknag.com/patterns/lac ... eaf-shawl/ (Bättre bilder finns på ravelry)

Men 8 kanadensiska dollar, 65 kr för mönstret?? Nähä du nog för att jag börjat köpa mönster ibland och inte bara surfa bland gratismönstren - men någon gräns har jag faktiskt.
:love:
Åh, vad många fina sjalar!
Men jag håller med 65kr är väl mycket när det finns så många fina gratismönster.
:iagree:
kvarnvik skrev:Om ni inte är med där redan kan jag tipsa om http://www.knittingdaily.com/ Om man går med där kan man ladda hem PDF-häften med olika teman. I lace-häftet hittade jag den här koftan som jag gillar jättemycket. Min kollega har en liknande, fast från HM och den är så fin :love:

Bild
Den var fin! :love:
Har laddat ner häftena och sparat dem men aldrig fått tid att titta på sakerna i dem ordentligt. Ska nog ta och göra det...
Användarens profilbild
Av sussry
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Idag är det visst dags för WWKIP (worldwide knit in public). Nån som stickat offentligt?
Vi har kass väder, och sambon jobbar så jag är ensam med båda barnen. Med andra ord, nej - jag kom inte iväg.
Samma sak här. Vädret är för dåligt. Får bli stickning inomhus hemma istället.
Av Umma
sussry skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Idag är det visst dags för WWKIP (worldwide knit in public). Nån som stickat offentligt?
Vi har kass väder, och sambon jobbar så jag är ensam med båda barnen. Med andra ord, nej - jag kom inte iväg.
Samma sak här. Vädret är för dåligt. Får bli stickning inomhus hemma istället.
:hmm: jag stickar ute jämt (idag med fast helt oorganiserat). Kanske är det någon klok och bra idé bakom?
Jag har länge stått emot och tyckt att jag klarar mig med mitt sortiment av rundstickor men nu börjar jag känna att jag behöver ett set med Knit pros :)
Frågan är nu bara vilka jag ska välja. Jag stickar oftast med metallstickor mest för att jag har flest metallstickor. Bambustickor gillar jag bästa när jag stickar i grovt ullgarn men just nu är det mest sjalar jag stickar så det lutar åt ett metallstickorna men ska man köpa ett set eller enstaka delar?
Ni som stickar med dom, vad har ni för råd att ge mig? :hmm:
Av Umma
Suddig bild men den här fröken är inte still en sekund :wink: . :D Hon gillar klänningen iallafall! Jag tar bort bilden om en stund!
Senast redigerad av Umma den mån jun 14, 2010 21:48, redigerad totalt 2 gång.
Åh vad jag gillar Delight-garnet! Det är helt underbart att sticka i! :love:
Nej, K har jobbat, så jag har haft barntjänst idag. :wink:
Umma skrev:Suddig bild men den här fröken är inte still en sekund :wink: . :D Hon gillar klänningen iallafall! Jag tar bort bilden om en stund!
*bild*
OJ vad fin! :love: :love:
Senast redigerad av zandrama den mån jun 14, 2010 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
MuuM skrev:
Fryle skrev:Jag har länge varit sugen på att sticka Hanne Falkenbergs Mermaid: http://www.knit.dk/mermaid4.htm Nån som har mönstret?
:love:
Ja, visst är den härlig! Jag kan tänka mig något annat av hennes mönster med, om någon har. Själv har jag två av hennes barnmönster.
Användarens profilbild
Av tweed
:gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev::gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
Inte? Jag är inne på tredje omgången av min Laminiaria, à la Kvarnviks "Tredje gången gillt." ;-)
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev::gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
Inte? Jag är inne på tredje omgången av min Laminiaria, à la Kvarnviks "Tredje gången gillt." ;-)
Hmm :hmm: är det min devis? Tja, går det inte att fixa till så måste man ju, men det ska mycket till :lol: Just det här mönstret tror jag att man ganska enkelt kan fuska till 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
Hmm :hmm: är det min devis? Tja, går det inte att fixa till så måste man ju, men det ska mycket till :lol: Just det här mönstret tror jag att man ganska enkelt kan fuska till 8)
När jag stickade en sjal kring nyår så tröstade du mig med det när jag repade upp för tredje gången. :-D Det funkade så jag räknar med att det funkar nu med!
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
När jag stickade en sjal kring nyår så tröstade du mig med det när jag repade upp för tredje gången. :-D Det funkade så jag räknar med att det funkar nu med!
jaja, det är svårt att leva som man lär :roll: :lol:
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 289

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?