Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Nu har jag backat tre varv :whut:
Det blev visst snett tidigare. Jag som aldrig orkar backa annars.
Och det är bra mkt svårare att backa nu. Vågar inte repa upp ner till önskat varv, utan backar maska för maska.
Baksidan med att sticka spets :roll:

Det är ganska mycket knutar i mitt drops delightgarn, tre eller fyra på första nystanet och redan en på det nyss påbörjade :roll: Men glädjande nog stämmer färgen hittills även efter knutarna :vågen:
Nu har jag precis backat klart, och hittade dessutom felet. Ett litet litet fel, men ack så förödande
Så nästa gång det inte går jämt upp på slutet så ska jag backa direkt :this:
Precis så tänkte jag i förrgår när jag efter varv 4 på min Annis hittade ett fel. Jag kom dock fram till att det tog längre tid att backa än att börja om så det fick bli till att börja om. Då hade det inte heller gått jämnt upp på slutet men jag insåg för sent att felet gjorts i början av varvet. Jag har inget flyt just nu men stickningen.
Av Umma
Jag har stickat färdigt ett par sockor som jag var så grundligt less på att jag blev stressad bara jag såg dom. :app: :vågen: Plus att min Elenka är klar, skall köpa band till dragskon idag sedan får ni nog se en bild.

linafelicia-snart kommer flytet igen! Kanske behöver du något lätt och snabbt projekt som ger dig en kick?
Användarens profilbild
Av sussry
kvarnvik skrev:
leonie skrev:kvarnvik - var hittar jag mönstret till en multnomah? :love:
http://helloknitty.files.wordpress.com/ ... tnomah.pdf
Hittade den genom Ravelry, men jag tror att den här länken ska funka.

Alla som inte är med på Ravelry, gå genast med :this:, det är en aldrig sinande källa till mönster och inspiration
:iagree:
Av Nettan
kvarnvik skrev:
Umma skrev:Vad ska jag börja med nu?? Vågar jag prova på en spetssjal? :hmm: Förslag?
Den här var väldigt enkel; http://www.ravelry.com/patterns/library/calais-shawl# Första spetssjalen jag har gjort klar.
Bild
Denna bör inte heller vara allt för svår: http://www.ravelry.com/patterns/library ... head-shawl
Kiri ska vara lätt också.
Stickar just nu på en Calais och det är faktiskt riktigt enkelt att förstå. Det går även att repa upp utan problem eftersom det är några varv mellan mönstervarven.

Ett tips ang livlina är om man stickar med KnitPicks att trä i en stark sytråd i lilla hålet man använder för att spänna fast tipparna i, då följer tråden med och man får automatiskt en livlina utan att det tar extra tid eller pill.
Av Ponyo
Nettan skrev: Ett tips ang livlina är om man stickar med KnitPicks att trä i en stark sytråd i lilla hålet man använder för att spänna fast tipparna i, då följer tråden med och man får automatiskt en livlina utan att det tar extra tid eller pill.
:urule:
Kaffemoster skrev:Jag hittade just en sjal som jag blev hemskt förtjust i: http://www.knitandknag.com/patterns/lac ... eaf-shawl/ (Bättre bilder finns på ravelry)

Men 8 kanadensiska dollar, 65 kr för mönstret?? Nähä du nog för att jag börjat köpa mönster ibland och inte bara surfa bland gratismönstren - men någon gräns har jag faktiskt.
:love:
Åh, vad många fina sjalar!
Men jag håller med 65kr är väl mycket när det finns så många fina gratismönster.
Av Nettan
Bubbi skrev:
Nettan skrev: Ett tips ang livlina är om man stickar med KnitPicks att trä i en stark sytråd i lilla hålet man använder för att spänna fast tipparna i, då följer tråden med och man får automatiskt en livlina utan att det tar extra tid eller pill.
Hade massor med nytta av detta när jag stickade min Revontuli.
Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos skrev::gaah: jag letar efter en klänning/tunika som varit uppe i denna tråden eller den gamla.
En som man kan reglera i sidan med knappar så man kan använda den länge. Det var tal på att göra en KAL på den men det blev nog aldrig av.
Kommer någon ihåg vilken jag menar? Hjälp mig hitta den, please :help:
Hette den inte anouk eller nåt?
Användarens profilbild
Av tweed
Kosmos skrev:
kvarnvik skrev:
Kosmos skrev::gaah: jag letar efter en klänning/tunika som varit uppe i denna tråden eller den gamla.
En som man kan reglera i sidan med knappar så man kan använda den länge. Det var tal på att göra en KAL på den men det blev nog aldrig av.
Kommer någon ihåg vilken jag menar? Hjälp mig hitta den, please :help:
Hette den inte anouk eller nåt?
:tumup:
Bild
Bubbi skrev:
Typ så här :)

http://knitpicks.ning.com/page/page/sho ... ge%3A18130
Fryle skrev:Idag är det visst dags för WWKIP (worldwide knit in public). Nån som stickat offentligt?
Vi har kass väder, och sambon jobbar så jag är ensam med båda barnen. Med andra ord, nej - jag kom inte iväg.
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 289

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?