Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av vovvemor
Om jag vill sy ett par mjuka muddbyxor (om vi låtsas att jag kan sy), kan jag göra det på min helt vanliga symaskin då? Och går det att som total novis fippla till ett eget mönster utifrån ett par befintliga byxor? :hmm:
Användarens profilbild
Av Kaja
Muddbyxor har ingen direkt passform egentligen, så det går bra att göra utifrån egna byxor. Har du en overlock-söm på din maskin eller en elastisk söm så går det fin-fint. Annars kan man testa att köra med 3-stegs-zick-zack eller en smal zick-zack om man syr i elastiska tyger (typ velour, sweatshirt mm)

//Kaja
Användarens profilbild
Av Annika80
Det går nog. Jag försökte mig på några stycken på min gamla enkla Singer maskin, men muddarna blev för korta så de användes aldrig. Men i vissa tyger ville den itne riktigt sy utan hoppade över mer än hälften av stygnen :suck: så provsy på en bit av tyget i rätt tjocklek först!
Och visst kan du rita av befintliga byxor, tänk bara på att korta dem lite då mudden är en bit också
Användarens profilbild
Av ZaZi
Det går säkert utmärkt! :D

Ett litet tips på vägen: När du syr i trikå/velour på vanlig maskin kan det vara bra att lätta lite på pressarfotstrycket. Annas kan tyget "dra" sig.

Lycka till. :D
Användarens profilbild
Av hermana
Lägger ett litet bokmärke här för jag behöver också bra tips.. :wink:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Låter som jag inte behöver svara men jag gör det ändå. Jag har ett gäng byxor här sydda på en IKEA-maskin av mig....med eget mönster. Jag hade träslöjd på högstadiet :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?