Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nikita87
Hej! Jag hade en Sino förut som jag knöt med magbandet så man kan dra upp det över bebisen..Kanske heter kängru eller liknande? Har försökt göra lika med min långsjal easy care men det blir verkligen inte bra...Någon som har något tips?
Användarens profilbild
Av Sanna81
Man kan dela in bärsjalar i trikåsjalar och vävda sjalar. Sinon är en trikåsjal och easycare är en vävd. Om du letar knytinstruktioner för vävda långsjalar tex på sjalbarns förstasida (där de bara kallas långsjalar) går det förhoppningsvis bättre efter några försök. Annars brukar standardtipset vara att försöka träffa någon som kan visa, kanske bor en sjalbarnare i närheten? Kolla tex under "bärsjalsambassadörer" eller försök få ihop en träff under " bärsjalsträffar"

Lycka till!
Av Nikita87
Jo jag har kikat där och hittat en liknande knytning men jag gillade verkligen kängru knytningen och min sino..Min lilleprins är så tung nu så jag måste ha något rejälare men vill gärna bära på samma vis..Har en vän i närheten som har hjälp mig men nu är hon på semester. Jag får försöka mer och kika mer på nätet men det skulle vara bra att få se någon annan knyta igen tror jag.. Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Sanna81
Vad var det du gillade med trikåsjalsknytningen? Att kunna knyta färdigt först och ta på sen, att den var bekväm, eller något annat?
Av Nikita87
Att kunna knyta färdigt först och sen att lixom "stänga" in honom riktigt när han sover...Nu känns det lite som han ska ramla ur och jag får gå och knuffa upp honom hela tiden...
Användarens profilbild
Av miom
Trikåsjalen är ju stretchig och därför går det bra att knyta först och sedan sitter det thigt ändå. Med vävd sjal är det svårare. Då behöver man efterdra och knyta varje gång för att det ska bli riktigt bra. Med den vävda sjalen har jag alltid haft "smokingbältet" innanför krysset. Knytningen blir bättre och thigtare så. Det är svårt att dra upp "smokingbältet" utanpå med en vävd sjal och det blir lätt sladdrigt och det är också svårare att efterdra om "smokingbältet" sitter utanpå krysset. Stiiter krysset utanpå är det lättare att efterdra även om barnet har somnat.

Det är liksom så med vävda sjalar. Man vänjer sig och det blir lika bra :tumup:
Av Nikita87
miom skrev:Trikåsjalen är ju stretchig och därför går det bra att knyta först och sedan sitter det thigt ändå. Med vävd sjal är det svårare. Då behöver man efterdra och knyta varje gång för att det ska bli riktigt bra. Med den vävda sjalen har jag alltid haft "smokingbältet" innanför krysset. Knytningen blir bättre och thigtare så. Det är svårt att dra upp "smokingbältet" utanpå med en vävd sjal och det blir lätt sladdrigt och det är också svårare att efterdra om "smokingbältet" sitter utanpå krysset. Stiiter krysset utanpå är det lättare att efterdra även om barnet har somnat.

Okej så det är till att träna och vänja sig alltså :D
Tur det finns folk med erfarenhet!
Användarens profilbild
Av miom
Nikita87 skrev:
miom skrev:Trikåsjalen är ju stretchig och därför går det bra att knyta först och sedan sitter det thigt ändå. Med vävd sjal är det svårare. Då behöver man efterdra och knyta varje gång för att det ska bli riktigt bra. Med den vävda sjalen har jag alltid haft "smokingbältet" innanför krysset. Knytningen blir bättre och thigtare så. Det är svårt att dra upp "smokingbältet" utanpå med en vävd sjal och det blir lätt sladdrigt och det är också svårare att efterdra om "smokingbältet" sitter utanpå krysset. Stiiter krysset utanpå är det lättare att efterdra även om barnet har somnat.

Okej så det är till att träna och vänja sig alltså :D
Tur det finns folk med erfarenhet!
:D Sedan finns det massor med olika knytningar att öva in om man får smak 8)

Hoppas du får fason på det och inte tappar lusten.
Av Nikita87
Nej jag vill verkligen bära så det blir till testa sig fram...Har även tänkt prova Mei Tai....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?