Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nemone
"Alla " verkar använda 4,7 m sjalar och om jag ska använda en 4,7 kan jag inte knyta omslutet kryss, som man har till trikåsjalarna.

Då är min korkade fråga , vilken knytning ska man ha då? :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ryggknytningarna går det åt mindre tyg till. samma sak med höftkryss. det är absolut inte alla som kan knyta vanligt omslutet kryss på magen med en 4,7m-sjal, särskilt inte om man vill ha knuten på magen. däremot räcker det till de flesta på ryggen.
Användarens profilbild
Av Nemone
Aha knuten på ryggen. Det är det som är hemligheten...!

Då blev ju begagnat-världen ens mkt större ;-) Tack!
Användarens profilbild
Av mammagumman
Ellevill-sjalarna brukar vara lättare att få att räcka fram till magen med. Detta eftersom ändarna är långt avsmalnande och att man sen knyter allra längst ut på det smalaste. Det ger också en mindre knut och lite mindre "byls" runt midjan.

Och jag är partisk eftersom jag säljer dessa sjalar (bland andra) 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Nemone skrev:Aha knuten på ryggen. Det är det som är hemligheten...!
Ja, knuten på ryggen om du vill knyta omslutet kryss, eller bära på rygg eller höft funkar också. Sedan är det lite olika hur långa snedskurna ändar de olika sjalsorterna har och vilken knytning du kan göra med olika sjalsorter av samma sjallängd. Ellevillsjalarna har (precis som redan nämnts) långa snedskurna ändar. Easycare har raka.
Här finns en storlekstabell över vilka knytningar (en del av dem) som du kan göra med resp sjallängd: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Eller knuten i sidan genom att man förskjuter sjalen lite åt något håll när man börjar knytningen (inte exakt på mitten alltså).
Av sjaltokan
Nemone skrev:Aha knuten på ryggen. Det är det som är hemligheten...!

Då blev ju begagnat-världen ens mkt större ;-) Tack!
:vågen:

Till ryggknytningar är 4,7 m perfekt. Men jag tycker det är helt okej att ha knuten på ryggen när jag knyter på magen så de flesta av mina är 4,7 eftersom jag bär mesta tiden på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?