Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MariaL skrev:Jag skall också sticka sjal i sommar. Jag vill göra en Annis från Knitty. http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTannis.php

Den sjalen verkar vara mycket populär just nu, är det någon fler här inne som skall göra den?
Den är ju jättefin. Jag blev väldigt sugen på en sån. Jag har ett jättefint lila ullgarn som hade passat perfekt. Jag lägger den i min att göra hög :wink:
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Ni som har gjort swallowtail, går det åt 400m som det står i beskrivningen? Det är väl olika beroende på tjocklek på garn och stickor förstås :roll: Jag har två nystan drops delight som är 175m/nystan och försöker fundera ut vad jag ska sticka av det. Någon som har något råd, om detta mönster eller något annat lämpligt?
Jag vet inte om du fått svar eller bestämt dig för något annat men kom att tänka på din fråga när jag räknade ut hur mycket jag använt till min senaste Swallowtail.
Jag har stickat i vävlin 16/2 från Borgs vävgarner och det gick åt ca 310 m. Garnet har 520 m/ 100 g och jag har stickat med stickor 3,5.
Jag vet inte om man kan se bilden om man inte är medlem på Ravelry men jag gör ett försök iallafall. Bild
Åh, vad fin den var :love: Jag gav mig på en multnomah, vilket nog passar bra till det lite luddiga garnet jag hade :D
Av MariaL
linafelicia skrev:
MariaL skrev:Jag skall också sticka sjal i sommar. Jag vill göra en Annis från Knitty. http://www.knitty.com/ISSUEss10/PATTannis.php

Den sjalen verkar vara mycket populär just nu, är det någon fler här inne som skall göra den?
Den är ju jättefin. Jag blev väldigt sugen på en sån. Jag har ett jättefint lila ullgarn som hade passat perfekt. Jag lägger den i min att göra hög :wink:
Jag väntar garn från Karmagarn som har nedsatt pris på Teetee elegant nu, jag skall sticka i naturvit. Om den blir fin skall jag ge den i present till en godvän som fyller 40 i sommar.
Användarens profilbild
Av sussry
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:Ni som har gjort swallowtail, går det åt 400m som det står i beskrivningen? Det är väl olika beroende på tjocklek på garn och stickor förstås :roll: Jag har två nystan drops delight som är 175m/nystan och försöker fundera ut vad jag ska sticka av det. Någon som har något råd, om detta mönster eller något annat lämpligt?
Jag vet inte om du fått svar eller bestämt dig för något annat men kom att tänka på din fråga när jag räknade ut hur mycket jag använt till min senaste Swallowtail.
Jag har stickat i vävlin 16/2 från Borgs vävgarner och det gick åt ca 310 m. Garnet har 520 m/ 100 g och jag har stickat med stickor 3,5.
Jag vet inte om man kan se bilden om man inte är medlem på Ravelry men jag gör ett försök iallafall. Bild
Åh, så fin!

Min sjal är på planeringsstadiet ännu. Vet ungefär hur jag vill att den ska se ut, men har ännu inte fått till början riktig bra. Stickar och river upp...
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har redan stickat min första sommarsjal :)

Min svägerska tar studenten på torsdag och vi har inte råd att köpa något så jag tog tag i saken och började sticka en swallowtail i torsdags, var rädd att jag inte skulle hinna men det gick ju snabbt och den blev klar i söndags :D

Hoppas nu bara att hon blir glad, för sånt vet man ju aldrig :?

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Edith
Ketronya skrev:Jag har redan stickat min första sommarsjal :)

Min svägerska tar studenten på torsdag och vi har inte råd att köpa något så jag tog tag i saken och började sticka en swallowtail i torsdags, var rädd att jag inte skulle hinna men det gick ju snabbt och den blev klar i söndags :D

Hoppas nu bara att hon blir glad, för sånt vet man ju aldrig :?

Bild
Bild
Åh, jättefin! :love:
Användarens profilbild
Av solängel
Jag är snart klar med min sommarsjal, ju! :shock: Blev lite orolig om garnet skulle räcka, så jag har skyndat mig att sticka, så att jag får tag på mer om det behövs. :lol: Lite meckigt blir det ju när det är handmålat... :roll: Ungefär hälften av garnet skulle gå åt till bården, jag hade 45% kvar när jag började på den, så vi får se hur det slutar... Efter halva bården börjar man ju minska igen, så jag har bestämt att om jag har 20 gram kvar då, då _ska_ det räcka! Känns lite si och så att behöva köpa ytterligare en härva à 200:- för att maska av sjalen, typ.

Sedan hoppas jag att färgen verkligen håller också. Jag blir lite brun om fingrarna när jag stickar, hoppas verkligen att den klarar av att tvättas, annars är det ju inget kul. Tvättrådet ska ju klara maskintvätt (sw).
solängel skrev:Jag är snart klar med min sommarsjal, ju! :shock: Blev lite orolig om garnet skulle räcka, så jag har skyndat mig att sticka, så att jag får tag på mer om det behövs. :lol: Lite meckigt blir det ju när det är handmålat... :roll: Ungefär hälften av garnet skulle gå åt till bården, jag hade 45% kvar när jag började på den, så vi får se hur det slutar... Efter halva bården börjar man ju minska igen, så jag har bestämt att om jag har 20 gram kvar då, då _ska_ det räcka! Känns lite si och så att behöva köpa ytterligare en härva à 200:- för att maska av sjalen, typ.

Sedan hoppas jag att färgen verkligen håller också. Jag blir lite brun om fingrarna när jag stickar, hoppas verkligen att den klarar av att tvättas, annars är det ju inget kul. Tvättrådet ska ju klara maskintvätt (sw).
Vad är det för garn? Jag blir nyfiken...
Användarens profilbild
Av solängel
linafelicia skrev:
solängel skrev:Jag är snart klar med min sommarsjal, ju! :shock: Blev lite orolig om garnet skulle räcka, så jag har skyndat mig att sticka, så att jag får tag på mer om det behövs. :lol: Lite meckigt blir det ju när det är handmålat... :roll: Ungefär hälften av garnet skulle gå åt till bården, jag hade 45% kvar när jag började på den, så vi får se hur det slutar... Efter halva bården börjar man ju minska igen, så jag har bestämt att om jag har 20 gram kvar då, då _ska_ det räcka! Känns lite si och så att behöva köpa ytterligare en härva à 200:- för att maska av sjalen, typ.

Vad är det för garn? Jag blir nyfiken...
Ella rae lace merino, googla! :tumup: (ammar)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Edith skrev: Åh, jättefin! :love:
Tack :D
Just nu går inget min väg. :(
Jag började på en Summit i förra helgen där jag först började om efter några timmars stickning för jag tänkte att det skulle bli bättre med mindre stickor. Sen när jag stickat med dom små stickorna en bit kom jag fram till att garnet jag valt inte funkade till mönstret. Det blev inte alls som jag tänkt mig.
Igår kväll började jag med nytt garn och nytt mönster (annis) men efter att ha stickat hela kvällen igår upptäckte jag att jag var helt grön om pekfingret. Garnet hade färgat av sig :hopmad: Jag blir tokig! Jag lägger inte ner en massa timmar på att sticka en sjal som färgar av sig så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. I morse började jag om på nytt med nytt garn och när jag var nästan klar med att lägga upp 363 maskor tog den korta änden av garnet slut så jag fick riva upp och börja om. Suck
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:Just nu går inget min väg. :(
Jag började på en Summit i förra helgen där jag först började om efter några timmars stickning för jag tänkte att det skulle bli bättre med mindre stickor. Sen när jag stickat med dom små stickorna en bit kom jag fram till att garnet jag valt inte funkade till mönstret. Det blev inte alls som jag tänkt mig.
Igår kväll började jag med nytt garn och nytt mönster (annis) men efter att ha stickat hela kvällen igår upptäckte jag att jag var helt grön om pekfingret. Garnet hade färgat av sig :hopmad: Jag blir tokig! Jag lägger inte ner en massa timmar på att sticka en sjal som färgar av sig så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. I morse började jag om på nytt med nytt garn och när jag var nästan klar med att lägga upp 363 maskor tog den korta änden av garnet slut så jag fick riva upp och börja om. Suck
:gaah:

Vad var det för garn som färgade av sig?
kvarnvik skrev:
linafelicia skrev:Just nu går inget min väg. :(
:gaah:

Vad var det för garn som färgade av sig?
Det var något billigt som jag fyndat i Boråstrakten någonstans för många år sedan. Nu funderar jag på att kasta det.
CrazyMagpie skrev:Ketronya - Shit vad fin! :love:

linafelicia - neeeeej, vad surt! :(
...en NU borde väl sticklyckan äntligen vända och ge dig lite flyt igen?! :D
Ja, det tycker jag med. Jag kom precis på att jag har mer garn på vinden. Går upp och letar...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?