Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Undra om jag ska ge mig på den här tillslut? :hmm:
I knalllila, eller knallgrönt som på bilden.
Det är min dröm att kunna klara den någongång. Den gröna färgen är fantastisk :D Någon på Ravelry har gjort en variant på den, Echo flower, tror jag att den heter, också fin.
Den är svår med andra ord. Kanske inget för mig då. :hmm:
Jag är inte helt förtjust i avslutet. Gillar inte de spetsiga sakerna, men de kan man kanske hoppa över (och jag någonsin skulle komma dit)
Jag vet inte om den är jättesvår, men jag har lite koncentrationsproblem, jag tror att det har med multitaskande att göra :lol:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Det är min dröm att kunna klara den någongång. Den gröna färgen är fantastisk :D Någon på Ravelry har gjort en variant på den, Echo flower, tror jag att den heter, också fin.
Den är svår med andra ord. Kanske inget för mig då. :hmm:
Jag är inte helt förtjust i avslutet. Gillar inte de spetsiga sakerna, men de kan man kanske hoppa över (och jag någonsin skulle komma dit)
Jag vet inte om den är jättesvår, men jag har lite koncentrationsproblem, jag tror att det har med multitaskande att göra :lol:
Jag sitter iofs helst inte och läser istruktioner samtidigt.
Men jag får skriva ut den, och stryka allt eftersom.

Nu bara måste jag hitta knalllila garn.
Användarens profilbild
Av tweed
Multnomah är en höjdare :D Iaf den första biten, mycket lätt. Hoppas att jag klarar avslutningsdelen också sen, jag har hittills misslyckats med alla mina försök att göra den sortens mönster :roll: Men jag inbillar mig att det är lättare när man ska göra den på långa varv än när man är precis i början och ska öka så tätt och samtidigt hålla reda på mönstret :roll:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Jag ska nog sticka en diamond sjal.

Och angående nystmaskin säger jag: bingo bingo bingo bingo. :lol:
Brukar inte du nysta för hand?
Jag har också en nystare, men ingen vinda, på vår secondhand har det funnits två jättelänge, men de är inte kompletta så jag har inte köpt någon. Min man är ganska villig, både på att nysta och att hålla härvor :D
Jo, just därför säger jag bingo och håller för öronen. Det var på nån reklam för flera år sen, man gör så när det sägs nåt bra som man inte vill lyssna på 8)
:lol:
JAg har börjat på en Multnomah :D
Så skoj!! :vågen: i vilket garn?
Drops delight i den här färgen:
Bild

Jag fick två nystan av den färgen och två av en blåbeige av svägerskan i julklapp, så jag tänkte att hon kan få en sjal i julklapp av mig nästa gång :lol:
Hihi så smart :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM

Bild
Jag är också väldigt sugen på den!
Av Ponyo
MuuM skrev:

Bild
Ja! :vågen:
Vi stickar den samtidigt, så kan vi hjälpas åt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:

Bild
Ja! :vågen:
Vi stickar den samtidigt, så kan vi hjälpas åt.
Vore skoj! Ska se om jag har nåt garn som passar. :-)
Användarens profilbild
Av Ketronya
Laminarian vill jag också sticka en gång i framtiden, men jag vågar inte ge mig på den än, läser mönstret då och då och försöker fatta men inte än, det släpper förhoppningsvis nån gång och då sätter jag igång :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Nu har jag köpt garn till min Laminaria. :app:
Det blev inte alls färgsprakande, utan mellangrått. Får trösta mig med att det är ekologiskt.
http://www.bcgarn.dk/pi/SEMILLA_FINO_2670_8.aspx
Semilla extra fino från litet nystan. Kan inte hitta just det på någon hemsida, men det mäter 300m/100gr i alla fall.
Jag med! Ett brunt, jättefint. 600m/100g. Har nystat upp det och det ligger här bredvid mig i soffan så jag kan klappa på det. :loving: Nu ska jag bara läsa igenom beskrivningen ett par gånger till, bestämma storlek på stickor och sätta igång!
kvarnvik skrev:Ni som har gjort swallowtail, går det åt 400m som det står i beskrivningen? Det är väl olika beroende på tjocklek på garn och stickor förstås :roll: Jag har två nystan drops delight som är 175m/nystan och försöker fundera ut vad jag ska sticka av det. Någon som har något råd, om detta mönster eller något annat lämpligt?
Jag vet inte om du fått svar eller bestämt dig för något annat men kom att tänka på din fråga när jag räknade ut hur mycket jag använt till min senaste Swallowtail.
Jag har stickat i vävlin 16/2 från Borgs vävgarner och det gick åt ca 310 m. Garnet har 520 m/ 100 g och jag har stickat med stickor 3,5.
Jag vet inte om man kan se bilden om man inte är medlem på Ravelry men jag gör ett försök iallafall. Bild
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?