Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JohannaA
Har kikat lite på Connecta selen. Vad jag förstår ska den vara ungefär som ett mellanting mellan mt och sele. På vilket sätt liknar/skiljer den sig från mt/sele? Vad tycker ni som provat den om den? Hur avlastar den? Är den lätt att ta av och på? Vilka säljer den? Det verkade finnas någon lös "stoppning" att sätta på midjebältet; kan man köpa det separat och är den br?

Det blev många frågor på en gång, men jag vore jätteglad om ni som har erfarenhet ville dela med er, både positivt och negativt.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har en som jag vunnit via tävling här på sjalbarn.
Har dock för lite bebis så jag har inte kunnat prova den ordentligt.
Men det är långa vadderade axelband som man korsar på ryggen när man bär på magen.
Bär man på ryggen så gissar jag att man sätter remmarna som på en ryggsäck. Finns ett litet band som kan hålla ihop remmarna i fram då.
En extra midjeplatta för att få lite bredare avlastning kring midjan följde med min sele. Jag vet inte om det är standard eller tillval. Men det var en himla smart grej iaf. Mer avlastning.

På det stora hela så verkar den snygg, bekväm och smidig. Men jag har som sagt inte provat den fullt ut ännu.
Av JohannaA
zmurfan skrev:Jag har en som jag vunnit via tävling här på sjalbarn.
Har dock för lite bebis så jag har inte kunnat prova den ordentligt.
Men det är långa vadderade axelband som man korsar på ryggen när man bär på magen.
Bär man på ryggen så gissar jag att man sätter remmarna som på en ryggsäck. Finns ett litet band som kan hålla ihop remmarna i fram då.
En extra midjeplatta för att få lite bredare avlastning kring midjan följde med min sele. Jag vet inte om det är standard eller tillval. Men det var en himla smart grej iaf. Mer avlastning.

På det stora hela så verkar den snygg, bekväm och smidig. Men jag har som sagt inte provat den fullt ut ännu.
En sån vinst hade man ju inte tackat nej till! *Avis*

Vet du var vinsten kom ifrån? På knyt-an kan man välja en sån platta som tillval för 150 kr. På varanära (eller vad det nu heter - sjalar.nu) hittar jag inget alls om den så jag vet inte om den ingår eller inte finns alls. Och det är förstås där som mitt favvomönster finns! Vilken har du?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det var Knyt-An som hade sponsrat tävlingen den månaden.
Användarens profilbild
Av Sarai
Tassar eftersom jag har fått för mig att den skulle kunna passa mig. :)
Användarens profilbild
Av Jason
Tänkte svara lite i tråden eftersom jag nyss fått hem en underbar connecta :loving: Vi har inte provat den så mycket men den är skön att bära i tycker jag (bär en snart 11-månaders i den). Det där extra midjebältet skulle nog vara bra att ha när hon blir lite större eftersom den mesta tyngden hamnar på axlarna nu. Den är lätt att få på och lätt att få i barnet. Man kan ju rulla upp nedredelen av den om man bär en mindre bebis eller om man vill ha ryggen lägre ner, men det har jag inte testat. Som ett mellanting mellan mt och sele jo, den har inget fast midjebälte men istället för knytbara band som på en mt har den spännen, de är förövrigt lätta att justera. Jag provbar min fyraåring också och det funkade en liten stund, med midjebältet skulle jag nog kunna bära honom längre stunder också.

Sådär, en liten recension från mig! I korta drag en mycket fin och prisvärd sele :tumup:
Av herilane
Jag bar i Connecta och var mycket nöjd. Den var så enkel, smidig och lättviktig.

Den är som en sele i att det är spännen och inget knytande. Jag tyckte att det var väldigt smidigt att kunna finjustera passformen genom att kunna dra åt banden efter att ha knäppt dem, utan att behöva knyta om.

Men den är tunnare och mindre vadderad än de selar jag har sett. På den jag har är midjebandet helt ovadderat, och axelbanden lätt vadderade men relativt smala. Jag tyckte båda dessa var mycket bekvämare än t.ex. det stela midjebandet på Patapum, eller de tjocka axelbanden på Ergo. Men det är nog väldigt beroende på vad man har för kroppsform och personliga preferenser.

Nån gång när I vägde 11-12 kg tyckte jag att Connectan inte riktigt räckte till, och då köpte jag en MT med breda axelband. Men fram tills dess var Connectan det bärdon som användes mest i vårt hus.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?