- tis jun 01, 2010 11:52
Min dotter bar jag runt i en Baby Björn (preskriberat nu, väl) och minns att hon fick panik, som jag tolkade det, när hon satt mage mot mage. Alltså, bar jag henne framåtvänd från ca två månaders ålder till hon var runt 1,5 år (fattar inte hur jag orkade). Lillebror är en stadig kille med stort kånkbehov och han har tvingat mig till ergonomiskt tänk. Honom bär jag just nu i en Ergo och även en vacker MT. För mig är det himmelriket att bära i en ergonomiskt korrekt utformad sele och han trivs väldigt bra - när han är trött eller sover.
Jag antar att det är en tidsfråga och fas, snarare än ett personlighetsdrag, att de blir kinkiga av att sitta inåtvända. Han är snart fyra månader, men stor för sin ålder. När börjar de, inte bara acceptera, utan gilla att sitta på rygg eller mage-mot-mage i vaket tillstånd?
Jag använder selen/MTn varje dag och tänker att jag vill vänja honom vid att sitta där även när han är vaken och alert. Det brukar gå bra i några minuter, sen är det gnäll och slingrande. Särskilt när vi är ute och går.
Jag antar att det är en tidsfråga och fas, snarare än ett personlighetsdrag, att de blir kinkiga av att sitta inåtvända. Han är snart fyra månader, men stor för sin ålder. När börjar de, inte bara acceptera, utan gilla att sitta på rygg eller mage-mot-mage i vaket tillstånd?
Jag använder selen/MTn varje dag och tänker att jag vill vänja honom vid att sitta där även när han är vaken och alert. Det brukar gå bra i några minuter, sen är det gnäll och slingrande. Särskilt när vi är ute och går.
Mamma till dotter 0207 och son 1002