Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, vad ska jag sy? Jag har en massa härliga bomullstyger att sy av, men vad syr jag? Och hur syr jag lättast?
Långärmat är nog ett måste för solen (soleksem) och egentligen hade jag ju velat haft lite höjd i nacken, men tycker inte om hm, vad kan det heta, sådan där halv krage, typ prästkrage? :roll: :mrgreen:

Någon som har idéer, mönster, tips?
kvarnvik skrev:Så här ser mina ut: Bild
Mönstret kommer från Gynthers mönsterbok från tidigt 80-tal. Mycket enkelt att sy, bara fyra bitar+ kantband då :D Men de går ju inte upp i nacken, det löser jag med solhatt här hemma.
:love:
Hittade just din tråd! :-)
Gynthers mönsterbok, hur hittar man den? Går det inte bara att göra på en höft? *hoppas*

Vill man ha muddar? Känns ju skönast, men också varmast? Många funderingar. :hmm: Jätte glad om du har några råd. :-)
KajsaW skrev:
Mönstret kommer från Gynthers mönsterbok från tidigt 80-tal. Mycket enkelt att sy, bara fyra bitar+ kantband då :D Men de går ju inte upp i nacken, det löser jag med solhatt här hemma.
Gynthers mönsterbok, hur hittar man den? Går det inte bara att göra på en höft? *hoppas*

Vill man ha muddar? Känns ju skönast, men också varmast? Många funderingar. :hmm: Jätte glad om du har några råd. :-)
Det är ju inget svårt mönster, ska se om jag kan ta en bild i utsträckt tillstånd. Det funkar ju att ha dem utan muddar också, det hade den jag sydde förra året, men nu gillar H att kunna dra upp ärmarna och att de stannar uppe s a s :lol:
Bild
kvarnvik skrev:
KajsaW skrev:

Det är ju inget svårt mönster, ska se om jag kan ta en bild i utsträckt tillstånd. Det funkar ju att ha dem utan muddar också, det hade den jag sydde förra året, men nu gillar H att kunna dra upp ärmarna och att de stannar uppe s a s :lol:
Bild
:loving: Åh, vad söt!!! Mmm, ja, det är nog smart! :-) Var inne och kollade på Florins sida också, där fanns bilder där de låg utsträckta. Hm, jag kanske kan få till det utan mönster med hjälp av dina mått! Tusen tack!
kvarnvik skrev:Här är en bild i utsträckt läge, från avigsidan för att enkelt se hur det är sytt :D
Bild
längden från ärmslut till ärmslut är 87cm, men då är de ju lite för långa om man inte ska ha mudd.

:app: Åh vad bra!!! Där ser man ju precis! Nu är jag sy-sugen! Tack snälla snälla! :heart:
KajsaW skrev:
kvarnvik skrev:Här är en bild i utsträckt läge, från avigsidan för att enkelt se hur det är sytt :D
Bild
längden från ärmslut till ärmslut är 87cm, men då är de ju lite för långa om man inte ska ha mudd.

:app: Åh vad bra!!! Där ser man ju precis! Nu är jag sy-sugen! Tack snälla snälla! :heart:
Kom på att på just den här snålade jag lite på tyget och gjorde fram och bakstycke på ärmen och fick alltså axelsöm hela vägen på ärmen, på det vanliga mönstret är ärmen bara en fyrkantig bit, alltså vikt uppåt :D
jag kör inte mudd utan bara resår i ärmslut på mina.
och vanligt isydda ärmar. Men det går ju göra hela tunikan i ett stycke också och bara sy ihop. Tänk ett + och hål för huvudet i mitten - vik dubbelt och sy ihop typ. (kan göra mer utförlig beskrivning om du vill...)

Bild

Bild
naimez, jätte fina! :love:

panakeia, :loving: Hon är ju hur söt som helst! Smart, så kan man ju göra också. Kanske lättare för dem än vida ärmar som "är i vägen".

Jätte tack för att ni visar vad ni sytt! :heart:
Får nog testa lite olika modeller och se vad vi gillar mest. Misstänker dock att muddar faller herrn i smaken bäst.
Panakeia skrev:jag kör inte mudd utan bara resår i ärmslut på mina.
och vanligt isydda ärmar. Men det går ju göra hela tunikan i ett stycke också och bara sy ihop. Tänk ett + och hål för huvudet i mitten - vik dubbelt och sy ihop typ. (kan göra mer utförlig beskrivning om du vill...)

Bild

Bild

Och tack :heart: , jag återkommer om jag inte lyckas! ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?