Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lotten
Jag ska köpa en gås och funderar på vad skillnaden är mellan en skrynklig och en slät? Är någon av dem bättre? Finare? Skönare?

Jag har letat efter en bildtråd med gåsar men hittar ingen. Om ni har lust att visa bilder här så skulle jag bli jätteglad? :D
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:Vilken man gillar är nog bara en smaksak, jag har två skrynkliga och en slät.

Skrynkligt körsbär:
Bild
Jamen vad är skillnaden mellan skrynklig och slät?
Av Lotten
mari tres: Tack för att du svarar och tack för bilden! :D Det där är verkligen en underbar färg! :loving:

Jag läste någonstans att de skrynkliga är lite hårdare än de släta. Tycker du att det är så? Jag vill helst ha en skrynklig men jag vill att den ska vara mjuk. Är någon av dem mer lättknuten?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Lotten skrev:mari tres: Tack för att du svarar och tack för bilden! :D Det där är verkligen en underbar färg! :loving:

Jag läste någonstans att de skrynkliga är lite hårdare än de släta. Tycker du att det är så? Jag vill helst ha en skrynklig men jag vill att den ska vara mjuk. Är någon av dem mer lättknuten?
De två skrynkliga jag har köpte jag som nya, och den släta köpte jag begagnad, så det är lite svårt att svara på det. När de skrynkliga var nya så var de likssom vassa, men nu är de mjuka. Den släta är också mjuk fast den används just inte här hemma eftersom jag har insett att jag inte passar i den färgen :lol:

Ang "lättknytenheten" så tycker jag att en skrynkelgås som har varit flätad är lite bökig, eftersom man måste dra ner tyget över barnets rygg, det faller inte ner av sig själv som hos andra sjalar. Det har jag löst genom att hänga den slätt efter tvätt så att den inte är så jätteskrynklig, då känns den lite bredare och korvar sig inte på samma sätt.
Av lenaskeå
Jag har haft båda & jag föredrar absolut den skrynkliga! (smaken är som :rumpdansen: ) Den var jättemjuk & lätt att knyta, mer "personlighet" om man kan säga så.
Av Lotten
mari_tres skrev:
Lotten skrev:mari tres: Tack för att du svarar och tack för bilden! :D Det där är verkligen en underbar färg! :loving:

De två skrynkliga jag har köpte jag som nya, och den släta köpte jag begagnad, så det är lite svårt att svara på det. När de skrynkliga var nya så var de likssom vassa, men nu är de mjuka. Den släta är också mjuk fast den används just inte här hemma eftersom jag har insett att jag inte passar i den färgen :lol:

Ang "lättknytenheten" så tycker jag att en skrynkelgås som har varit flätad är lite bökig, eftersom man måste dra ner tyget över barnets rygg, det faller inte ner av sig själv som hos andra sjalar. Det har jag löst genom att hänga den slätt efter tvätt så att den inte är så jätteskrynklig, då känns den lite bredare och korvar sig inte på samma sätt.
Det låter bra. Då kanske jag vågar satsa på en skrynklig. :D
Av Lotten
lenaskeå skrev:Jag har haft båda & jag föredrar absolut den skrynkliga! (smaken är som :rumpdansen: ) Den var jättemjuk & lätt att knyta, mer "personlighet" om man kan säga så.
Ja, smaken är verkligen som :rumpdansen: :lol: Vad din ny när du köpte den?
Av lenaskeå
Lotten skrev:
lenaskeå skrev:Jag har haft båda & jag föredrar absolut den skrynkliga! (smaken är som :rumpdansen: ) Den var jättemjuk & lätt att knyta, mer "personlighet" om man kan säga så.
Ja, smaken är verkligen som :rumpdansen: :lol: Vad din ny när du köpte den?
Begagnad, men väldigt lite använd.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?