Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Jag har tänkt skaffa en vävd långsjal och funderar på vilken längd som är lämplig. Jag är ganska liten och nätt, har 38 i klädstorlek.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Visst bär du i sjal redan sedan tidigare?
Det bästa då tycker jag är att du mäter på den hur mycket sjal som faktiskt går åt.

Jag upplever att tycke och smak när det gäller hur långa svansar man vill ha, var man vill ha knuten osv skiljer en del från person till person så rekomendationerna tycker jag inte alltid stämmer, men någonstans mellan 4,2 och 4,7 skulle jag tro att du klarar dig med, men som sagt var, det bästa är att provknyta och mäta! :tumup:
Av sjaltokan
För att bära på magen antar jag eftersom din lilla är ganska liten fortfarande, en 4,7 m borde räcka.

Kan du tänka dig knuten på ryggen när du knyter på magen och vill ha en sjal för ryggknyt senare räcker 4,2.

Du har ingen sjal du kan jämföra med?
Användarens profilbild
Av Aspasia
Jo jag bär i trikåsjal nu, den är 5,6 m och det känns ju onödigt långt, det räcker flera extra varv runt magen. Jag tycker det är praktsikt att ha knuten på magen så jag vill inte ha för knapp längd. Men det var ett bra tips att kolla hur mycket sjal jag egentligen använder, ska ta fram måttbandet!
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag är större än du och kan knyta på magen med en 4,7:a så det borde räcka för dig med.
Användarens profilbild
Av argentum
Jag har en Zara som är 4,5 m ungefär. Du kan få testbära med den om du vill :wink:
Användarens profilbild
Av Aspasia
argentum skrev:Jag har en Zara som är 4,5 m ungefär. Du kan få testbära med den om du vill :wink:
Ja det skulle ju vara bra! Det verkar vara ont om sjalträffar häromkring.
Användarens profilbild
Av argentum
Ja, det var ett tag sen vi fick till någon sjalträff här.

Jag jobbar två veckor till innan semestern. Om du kommer upp till jobbet någon dag kan jag ta med sjalen dit.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
jag tycker att 4.2 är den ultimata längden. är lite större än du och jag kan knyta omslutet på magen med den längden och sen när man börjar bära på ryggen så är sjalen lagom lång för det med!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?