Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Knyttet & K skrev:My god, det där KnitPro-setet vill jag haaaa :love: Blir också sugen på att sälja mina spetsar och köpa nya...
Fast jag kanske borde börja sticka innan det blir aktuellt :roll:
Idag har jag däremot skickat en stickbeställning till mormor :tumup: En pippitröja i ull till Agnes och en kofta till bäbisen. Gul/orangerandig tänker jag mig. Det borde bli fint. Själv vet jag inte vad jag ska sätta stickorna i. Något mönsterstickat tror jag, men vad? Någon som har tips på en fin mönstrad bäbiskofta?

linafelicia - Har du börjat på den där herrtröjan? Hittade du något bra garn?
Jag har inte börjat än :oops: Jag har fastnat i sjalträsket :D
Stickade nyss klart en jättejobbig swallowtail (besvärligt garn)till min mammas kompis och håller just nu på med en ny swallowtail i lila lin till mig själv eftersom jag slarvat bort min andra.
Jag har tänkt att jag måste börja snart om den ska bli klar till vintern men det får bli mitt semesterprojekt tror jag. Jag tänkte använda ett tvåtrådigt ullgarn som jag fyndade på klippans yllefabrik. Mörkt grått och vitt.
jag sätter en liten tass här men ni verkar ruggigt avancerade :hide: Jag som tycker jag är duktig som fått till ett par blöjbyxor utan mönster, bara "lite tips" från ellla, nu är det bara halva benen kvar :D
Jag behöver mönstertips. Jag har två nystan Alaska, ett lila och ett svart, som jag inte vet vad jag ska göra med. Tanken var blöjbyxor, men nu har jag konstaterat att vi verkligen inte behöver några fler blöjbyxor. Tips på annat man kan göra? Till barn eller bebis eller vuxen.
telistant skrev:jag sätter en liten tass här men ni verkar ruggigt avancerade :hide: Jag som tycker jag är duktig som fått till ett par blöjbyxor utan mönster, bara "lite tips" från ellla, nu är det bara halva benen kvar :D
Välkommen! :hello:
Jag tror att det är rätt blandad nivå på stickarna här i tråden.
Användarens profilbild
Av ellla
telistant skrev:jag sätter en liten tass här men ni verkar ruggigt avancerade :hide: Jag som tycker jag är duktig som fått till ett par blöjbyxor utan mönster, bara "lite tips" från ellla, nu är det bara halva benen kvar :D
:vågen: vad roligt! Det är ju inte alls länge sen du köpte garn till dem ju! Vad kul!!
ellla skrev:
:vågen: vad roligt! Det är ju inte alls länge sen du köpte garn till dem ju! Vad kul!!
Å då repade jag upp ca 15 cm byxor oxå, för de blev för vida :mrgreen:
Användarens profilbild
Av ellla
telistant skrev:
ellla skrev:
Härligt!! Alså inte upprepandet utan att det går fort :)

Arvids lår har blivit lite för stora för hans korta blöjbyxor så jag ska nog sätta mig och fundera ut ett par med mer töjmån i låren. Fast det är ju kul att sticka nya också iof!:vågen:
ellla skrev:
telistant skrev:
ellla skrev:
Härligt!! Alså inte upprepandet utan att det går fort :)

Arvids lår har blivit lite för stora för hans korta blöjbyxor så jag ska nog sätta mig och fundera ut ett par med mer töjmån i låren. Fast det är ju kul att sticka nya också iof!:vågen:
Det bästa med att de små växer ur saker: man har en anledning till att sticka nytt. :lol:
Det känns som hundra år sedan jag var in här. Det har inte blivit så mycket stickat på ett tag. Min yngste tar lite tid i anspråk och sen ska det lämnas och hämtas stora barn. Visst pysslar jag men det blir lite i taget och då händer det inte så mycket. Dessutom är det varmare väder och då tenderar det att bli lite annat än stickning framför tv:n som projekt.

Just nu stickar jag på en halsduk i dubbelsidig patentstickning eller vad man nu ska kalla det. Det blir en färg på ena sidan och en annan på motsatt. Rätt kul faktiskt. Tanken är att den ska bli klar till vintern och matcha min älskade dragspelsbasker och min grå ulljacka som jag ser fram emot att få återgå till i vinter utan jättemagen. :)

Jag håller också på att virka en filt. Av någon anledning tycker jag om att virka filtar så det brukar alltid finnas en sån som sidoprojekt. :)

Nu när vi börjar få lite ordentlig rutin och då barnen snart är lediga så man slipper åka fram och tillbaka hela dagarna ska jag försöka kika in här regelbundet igen för inspiration och idéer. :D
Någon som kan hjälpa mig med val av stickor?

I mönstret är det ett garn med 400m per 100g och stickor 3.5. Men jag har ett helt annat garn med 1000m per 100g.

Någon som kan hjälpa mig med vilka stickor jag ska använda till mitt garn för att det ska blir någorlunda likvärdigt?
Nu sitter hela bebiskoftan på stickorna, och nu går det inte så fort längre med sådär 150 maskor på ett varv. Det är ju tur att man minskar rätt rejält vid varje minskningsvarv.

Vad glad jag är att jag fixade att sticka båda ärmarna samtidigt, annars blir det ju lätt "å nej, inte en till likadan" när första ärmen (sockan, vanten....) är klart.

[quote="zandrama"]Jag behöver mönstertips. Jag har två nystan Alaska, ett lila och ett svart, som jag inte vet vad jag ska göra med. Tanken var blöjbyxor, men nu har jag konstaterat att vi verkligen inte behöver några fler blöjbyxor. Tips på annat man kan göra? Till barn eller bebis eller vuxen./quote]

Det blir nog randiga torgvantar med mönster från Ravelry.
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Nu sitter hela bebiskoftan på stickorna, och nu går det inte så fort längre med sådär 150 maskor på ett varv. Det är ju tur att man minskar rätt rejält vid varje minskningsvarv.

Vad glad jag är att jag fixade att sticka båda ärmarna samtidigt, annars blir det ju lätt "å nej, inte en till likadan" när första ärmen (sockan, vanten....) är klart.
zandrama skrev:Jag behöver mönstertips. Jag har två nystan Alaska, ett lila och ett svart, som jag inte vet vad jag ska göra med. Tanken var blöjbyxor, men nu har jag konstaterat att vi verkligen inte behöver några fler blöjbyxor. Tips på annat man kan göra? Till barn eller bebis eller vuxen.
Det blir nog randiga torgvantar med mönster från Ravelry.
Vad är det för bebiskofta? Den jag såg i torsdags? Vad var det för mönster?
Användarens profilbild
Av sussry
Jag har snurrat in på bebismössor. Har en massa "akryl + något mer" garn, Tulip, som mamma skaffat sig och som hamnat här i stället.
Skulle göra en mössa till E och sedan blev det en till och en till. Får försöka avhysa dem sedan. Lustigt hur beroende framkallande en viss stickning kan bli.

Har ingen bild att visa ännu. Det kommer.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?