Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pulibus
Min sambo har fått upp ögonen för att bära, men tycker sjal och MT är krångligt. Han fick nys om Ergobaby efter en titt här på sjalbarn.
Vi funderar på att köpa en bärsele, men vilken rekommenderar ni för oss? Vi båda är 180 långa, och vår tjej är 6 månader, men hon är stor. Vi vill gärna att den ska funka så länge som möjligt.

Tusen tack för all hjälp vi kan få! :heart:
Av Hell Cat
pulibus skrev:Hur funkar vanliga ergon till någon som är 180? Sporten finns ju bara i svart.. :cry:
Känner ni nån som har en ergo? Annars säljs de i vissa barnbutiker. Jag har en blå organic till salu om ni är intresserade..
Användarens profilbild
Av pulibus
JennyB73 skrev:
pulibus skrev:Hur funkar vanliga ergon till någon som är 180? Sporten finns ju bara i svart.. :cry:
Känner ni nån som har en ergo? Annars säljs de i vissa barnbutiker. Jag har en blå organic till salu om ni är intresserade..
Vi känner ingen som bär öht.. :cry:
En blå skulle kunna vara intressant, ska kolla med sambon. Jag PM:ar om vi är intresserade.

Tips på andra selar välkomnas varmt.
Användarens profilbild
Av katha
diddeldi skrev:jag har aldrig träffat nån som är för lång för manduca. den brukar funka även om man är runt två meter. däremot passar den inte lika bra om man är väldigt liten.
Men då ska du få reda på att det finns ingen sele som passar min man. Han är 2 meter och 130 kg med en lång rygg. Dock har vi inte provat ergo sport, vilken skillnad är det mellan vanlig och sport?
Användarens profilbild
Av mammagumman
Vanlig Ergo passar nog lika bra på långa som Ergo Sport. Och det är mer än de extra långa remmarna som skiljer från en "vanlig".

Yttertyget är i 35% bomull ocoh 65% polyester. Innertyget i 100% bomull.
Den har avtagbar huva. När man vill ha huvan över barnets huvud (om barnet tex har somnat) fästs denna upp på axelbanden med krokar och öglor istället för tryckknappar som på övriga modeller.
Övriga Ergo har en ficka för plånbok och annat mitt på panelen, denna saknas på Ergosport.
Ergosport har även ett luftningshål på panelen. Det är en lite lättare och luftigare variant av Ergon.

Annars funkar säkert Beco II med om ni hellre vill ha en sele med "insats".

Boban däremot har jag varit med om att den skär in i armhålorna på långa personer, så den kan jag inte rekommendera.

Och jag är partisk eftersom jag säljer dessa selar 8)
Användarens profilbild
Av KATARINA
katha skrev:
diddeldi skrev:jag har aldrig träffat nån som är för lång för manduca. den brukar funka även om man är runt två meter. däremot passar den inte lika bra om man är väldigt liten.
Men då ska du få reda på att det finns ingen sele som passar min man. Han är 2 meter och 130 kg med en lång rygg. Dock har vi inte provat ergo sport, vilken skillnad är det mellan vanlig och sport?
Kan han inte ha Manduca så kan han inte ha Ergo sport heller tyvärr, för den är inte större.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?