Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken temperatur man tvättar tyget i beror förstås på materialet, så långt är jag ju med... MEN om man inte har fått några tvättråd från tillverkaren, hur varmt tvättar man då? Det handlar om ekologiska bomullstyger. Främst är det ekologiskt denimtyg, som torrfäller. Kan /bör man tvätta det i 60°C innan man börjar sy av det? Sedan är det även oblekt ekologisk bomullsinterlock, ganska tjock. 40°C eller 60°C? Vad tror ni erfarna sömmerskor??

Jag fick rådet att alltid tvätta rena bomullstyger i 60°C, en gång i en tygaffär, eftersom färgen (i det fallet svart) skulle hålla bättre då. Men de flesta tyger är ju märkta med 40°C. Därför känner jag mig lite osäker. Det är ganska många meter tyg det handlar om denna gången, som jag helst inte vill förstöra :wink:
Bomull förtvättar jag alltid i 60, om det inte är nåt tryck på som jag misstänker behöver lite varsammare behandling. Min tanke är att vara maximalt elak mot tyget innan jag syr, så händer det så lite som möjligt med det när jag väl sytt.
noranora skrev:Jag är ingen erfaren sömmerska, men jag brukar tvätta tyget i samma grader som jag sedan kommer att tvätta det färdiga resultatet.
Man behöver förstås inte vara erfaren sömmerska för att svara. Jag blir ju lika glad ändå!
esarina skrev:Bomull förtvättar jag alltid i 60, om det inte är nåt tryck på som jag misstänker behöver lite varsammare behandling. Min tanke är att vara maximalt elak mot tyget innan jag syr, så händer det så lite som möjligt med det när jag väl sytt.
Ja, så tänkte jag också. Nu får de båda åka i en 60-tvätt. Tack för svar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?