Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Jag har börjat fundera på att skaffa en vävd långsjal tills Leia blir större. Det jag undrar över är om man verkligen får valuta för pengarna om man satsar på en dyrare sjal. Vad är skillnaderna på olika märken och prisklasser, tyg som tyg kan jag tänka... Märker man av skillnaden på en sjal för 600:- och 1500:-? Det känns ju onödigt att lägga mer pengar än nödvändigt på sjalen.
Av Sofie
Det finns ju olika saker som kan göra en sjal dyrare. Materialet är ett. Linne, siden, ull, cashmere är ju dyrare än bomull. Även bambu är väl lite exklusivt/ovanligt.
Ekologisk bomull är dyrare än konv. odlad, många större sjaltillverkare har ekobomull.

Det kan vara kostsamt att experimentera med olika vävsätt och färgkombinationer, därför kan företag som släpper många nya mönster osv ha lite dyrare prisläge.

Vilket land som sjalar vävs och sys i kan påverka, genom olika lönenivåer och skatter tex.

Man kan få en bra sjal för typ 800:- speciellt om man köper begagnat, kan bli ännu billigare. Begagnat är också bra för då är tex en bomullssjal använd och mjukare än en ny.

Jag själv tycker det är värt lite mer pengar att få exklusivare material i några av mina sjalar, likaväl som jag tycker om att ha linne, siden och ullkläder. Det är helt enkelt skönt!

Men en bra bomullssjal med ett "bra" vävsätt (tex kypert) kan aldrig bli fel :tumup:
Av sjaltokan
Enklast är ju att du försöker komma iväg på en sjalträff och får klämma känna och prova lite olika märken. De är ju lite olika breda och tjocka, vad man gillar är ju en smaksak.

Genom detta hushåll har det passerat oräknerliga sjalar i alla prisklasser och de som fått bo kvar är de jag främst tycker om rent utseendemässigt.

Sen är en begagnad vävd sjal strået vassare än en ny eftersom den oftast är mjuk och skön av användandet. Jag har köpt mina nya för jag har inte haft tålamod att invänta begagnat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?