Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Har ni sådana?

Jag blev sjalintresserad för ca 5 år sedan, sjalbiten för 2 år sedan och började sjalmissionera för 4 månader sedan.
Har missionerat fem personer redan, varav två av dessa också lyckats missionera någon. Så det sprider sig verkligen som ringar på vattnet. :D

Hur många ringar vet du om?
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag började sjala när lillgumman föddes i maj 2008. Äldsta dottern och en av hennes kompisar har sjalat efter mitt "missionerande". Dock har de inte blivit så "frälsta" som jag. Men bättre sjala lite än ingenting. :)
Av FruFrid
Jag har flera kusiner som har varit här och sjalat mina grabbar och som sagt att de ska ha sjal den dagen de får barn, ingen av dem har dock barn ännu. Kanske räknas det som en halv ring? :roll: :wink:
Av joannaoj
Jag har köpt bärpåse till min syster och sjal till en vän. Den förstnämnda har inte fått sitt fjärde barn ännu (den som sjalen är till för), men är glad och intresserad. Vännen min, med fru, blev förtjust(a) direkt. Mycket lyckat.

Jag har påverkat ett par i min vänkrets att planera tygblöjor inför sitt kommande barn, och de i sin tur har berättat till ett barnaväntande par de känner att tygblöjor verkar bra (och att de känner en som kör på tygblöjor på heltid och är jättenöjd).

De flesta av våra vänner tycker att det ser så trevligt ut med sjal, att tyget är så vackert, och att jag är tuff. Men det är just det... "Tuff". Som om det var jobbigt att sjala. Samma sak med tygblöjorna - "du är så tuff som orkar bry dig". Plötsligt har jag blivit kamratkretsens hippie. Till och med de som säger sig vara miljöengagerade säger att det nog är bra med tygblöjs, men att de själva är för lata. Vem ska då göra något för miljön, om inte de som är "intresserade" ens bryr sig? (vi själva använder tygblöjor enbart för att vi hoppas på att spara pengar)

Jag brukar försöka hjälpa till med att svara på frågor i tygblöjetråden, och försöker ha schyssta priser på det jag säljer, och därmed påverka fler att använda både sjal och blöjor. Eller att inte ge upp sina försök.

Jag tror att det är bra att ge tygblöjor och sjalar i present, bara man har råd. Jag ger bort billiga saker, men berättar att det finns sådant som är mycket bättre om de vill lägga ut lite pengar själv. Någon kanske blir "frälst" om de tvingas använda presenterna av tacksamhetsskuld...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Några ringar har det nog blivit vid det här laget... :hmm:

En av de senaste jag fått veta om är att den trikåsjal jag gav till en av mina vänner när hon var gravid och som hon bar sin son i när han var mindre nu har blivit utlånad vidare till en bäbis som är beräknad vilken dag som helst! :vågen: :heart:

(min väns son har nu blivit ekiperad med en ringsjal, så ni behöver inte oroa er över att de är helt sjallösa... :wink: )
Användarens profilbild
Av UWO
CrazyMagpie skrev:Några ringar har det nog blivit vid det här laget... :hmm:

En av de senaste jag fått veta om är att den trikåsjal jag gav till en av mina vänner när hon var gravid och som hon bar sin son i när han var mindre nu har blivit utlånad vidare till en bäbis som är beräknad vilken dag som helst! :vågen: :heart:

(min väns son har nu blivit ekiperad med en ringsjal, så ni behöver inte oroa er över att de är helt sjallösa... :wink: )
Så två utlånade ringar mao? :fnissa:

Har du någon trikå kvar förresten? Min andra (och sista) blev hastigt och lustigt utlånad nere i Märsta i helgen. :roll: ...oups!
Så söt liten bebis så jag kunde inte motstå. Klart den måste få åka sjal!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
UWO skrev:Har du någon trikå kvar förresten? Min andra (och sista) blev hastigt och lustigt utlånad nere i Märsta i helgen. :roll: ...oups!
Så söt liten bebis så jag kunde inte motstå. Klart den måste få åka sjal!
Tyvärr min vän, bara vävda kvar här hemma numer... :| men fullt förståligt att trikåsjalen blev kvar i Märsta! :heart:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag är själv en ring till Sofie här på forumet eftersom det var hon som först lånade ut en trikåsjal för mig :vågen: (jag hade iofs en Ergo innan men den blev aldrig någon favorit).

Jag diskuterade sjalar och ergonomiska selar mycket med ett mammagäng jag hängt med på FL (av alla ställen) sedan vi var gravida allihop. Av ca 14-15 personer var det i alla fall ett par-tre förutom jag som använde trikåsjal när bebisarna var små, och det är minst 4-5 som köpt ergonomiska selar (och flitigt använt dem). Jag har visat sjalar för en kollega till min man, men jag vet inte om hon fastnade, men däremot övertygat min BB-frälsta kompis om meitaiernas förträfflighet. Eftersom hennes son växte ur BB ganska fort (på bredden!) köpte hon en MT och använde den en hel del. Hon skaffade sedan en trikåsjal till barn nummer två, och älskar den. :D
Användarens profilbild
Av UWO
Auroratiger skrev:Jag är själv en ring till Sofie här på forumet eftersom det var hon som först lånade ut en trikåsjal för mig :vågen: (jag hade iofs en Ergo innan men den blev aldrig någon favorit).
Just det ja. Jag är en ring av CrazyMagpie :vågen:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
UWO skrev:
Auroratiger skrev:Jag är själv en ring till Sofie här på forumet eftersom det var hon som först lånade ut en trikåsjal för mig :vågen: (jag hade iofs en Ergo innan men den blev aldrig någon favorit).
Just det ja. Jag är en ring av CrazyMagpie :vågen:
Och jag är en ring av Nolina... :lol:
Av Erica O
Jag har inte sjalat speciellt länge men har ändå fått en liten ring, min brors fruga fick sitt andra barn några veckor efter mig och jag lånade ut trikåsjalen (det blev väldigt varmt med trikå så jag skaffade en hoppe och en gås istället :D ) och den används nu flitigt :tumup:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag är en av cinnamons ringar.

Och fick se igår på dotterns skolavslutning att en till i samma lilla by som vi bor i bär sin nyaste lilla i sjal. En svart tricotti såg det ut att vara. En liten 2 månaders som bars framåtvänd. Bra att de blivit inspirerade av att bära i sjal. Men de kunde väl vända på flickbebisen tycker jag. Rickard satt mage mot mage och sov och snarkade hela tiden vi var där nästan.
Av Sofie
:D

Och jag är en ring av forumet :heart:
halkade in här när jag googlade på tygblöjor, väntandes första barnet. Alla här är så trevliga och ni fick det låta så mysigt och praktiskt att jag beställde sjal innan bebisen var född!
Tack sjalbarnsforum!
:vågen: :app:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?