Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Någon som kan tipsa om ett sjalmönster där sjalen:
1) stickas från spetsen och uppåt
2) har ett ganska enkelt bladmönster eller något ditåt
3) vartannat varv stickas avigt

Jag trodde mig ha hittat det perfekta mönstret i en bok, men det är inte komplett, det är något fel någonstans. Så jag får repa upp...
Användarens profilbild
Av thanisa
Sitter nu och funderar på vilken färg jag ska välja på sjalen. Funderar på svart, men kanske borde jag ta vitt eller ska jag ta ett melerat garn eller kanske bara helt enkelt blått garn? Det blir i silke jag stickar denna gång. Riktigt roligt att få göra en egen silkessjal.

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
thanisa skrev:Sitter nu och funderar på vilken färg jag ska välja på sjalen. Funderar på svart, men kanske borde jag ta vitt eller ska jag ta ett melerat garn eller kanske bara helt enkelt blått garn? Det blir i silke jag stickar denna gång. Riktigt roligt att få göra en egen silkessjal.

Bild
Bild
Bild
Bild
Sånt där traserasilke har jag med! Grönt å blått.
Det är visserligen kallt, mulet och blåsigt ute och skolan är i full gång fortfarande men sommarens första sjal har blivit påbörjad... 8)

Det blir en enkel slätstickad V-sjal av ett nystan mohair som jag hade hemma och är tänkt att bli en födelsedagspresent till en av mina vänner! :D

...sen har jag även beställt garn till en svart "skiraste-sjalen"! :app:
Användarens profilbild
Av Ketronya
ellla skrev:
thanisa skrev:Sitter nu och funderar på vilken färg jag ska välja på sjalen. Funderar på svart, men kanske borde jag ta vitt eller ska jag ta ett melerat garn eller kanske bara helt enkelt blått garn? Det blir i silke jag stickar denna gång. Riktigt roligt att få göra en egen silkessjal.

Bild
Bild
Bild
Bild
Det garnet har jag varit på sugen på länge, hur är det i materialet, är det mjukt och följsamt?
Av Ponyo
Nu har jag fått för mig att jag ska sticka eller virka en filt. I cerise, lila/cerise (knalllila) och orange. För de färgerna har vi på våra kuddar. Men vilket garn ska jag välja? :help:
Användarens profilbild
Av solängel
Jag köpte sjalgarn igår, ett handfärgat merinogarn, 420 m/100 g. :love: Blev för snål för att köpa två härvor, så jag köpte också 50 g elegant från teetee i matchande färg, får sticka med två trådar av det.

Men vad ska jag göra? :hmm: :help:
Användarens profilbild
Av ellla
Ketronya skrev:
ellla skrev:

Bild
Bild
Bild
Bild
Det garnet har jag varit på sugen på länge, hur är det i materialet, är det mjukt och följsamt?
inte det mysigaste silke jag hållt på med. Det är svårt att få nystanet att hålla ihop för att det är så glatt. Tur att jag gillar trassel om man säger så :roll:
Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:Bild
Så ser mitt lyxgarn ut! :love:
Jätteläckert! Vad är det för garn?
Användarens profilbild
Av Asereht
Kan man haka på fast det är en lång halsduk jag gör och inte ens spetsmönster utan patetstickning?

Jag har iaf påbörjat en halsduk som ska matcha min dragspelsbasker och planen är att ha den klar tills det börjar bli användningsdags. :)
Av Britt
Jag har börjat på min sjal. Världens enklaste variant. Trodde jag skulle få tid att göra klart under veckan, för det är bara rätstickning på stl 8, så det går fort, men inte tillräckligt för den lilla tid jag haft nu när mamma varit här och umgåtts.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?