Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Jag har drömt om att skaffa ny symaskin, men inte så snart... Min gamla trotjänare sedan 17 år tillbaka har plötsligt börjat hoppa över stygn. Just nu sitter jag och fållar med tvillingnålen på beställda plagg och det ser ut som skam! Normalt behöver den dammas ur när det händer, men det har inte hjälpt den här gången.

Symaskinen är en Husqvarna 400 computer om det är någon som har några tips.
Användarens profilbild
Av Panakeia
tassar här, min gör likadant. jag har funderat på om jag ska byta stygnplåt. Är din mycket skadad? jag brukar få fila till min ibland, då funkar det bättre, men jag gissar att det är mitt huvudproblem (på min janome easyjeans.)
Användarens profilbild
Av glis
Jag bytte stygnplåt för ett tag sedan för jag hoppades att luckan över undertråden skulle sluta hoppa loss då. Det gjorde den inte så jag köpte en ny lucka också och det hjälpte. Väl värd investering! Men det påverkar knappast strulet den här gången. Stygnplåten är fortfarande helt oskadd.

Någon annan som har ett förslag? Annars står valet mellan Pfaff Select 3.0, 4.0 eller expression 2.0...
Användarens profilbild
Av tweed
Select 3.0 :tumup:
Eller då möjligen en sån där datoriserad med mycket bjäfs :wink:
Säg till när du vill åka och titta så hänger jag med och agerar barnvakt i utbyte mot lite barnvaktande när jag tittar på OL-kombi 8)
Användarens profilbild
Av jade74
Hur går det? Fick du igång den igen? Jag funderar på att bära upp min från källaren som en liten start på mitt projekt att komma igång och sy. Glömde ju mina mönster jag fick låna av dig och nu verkar de vara borttappade någonstans såklart. Inte lätt vara glömsk. :wink: Men tänkte mjukstarta med att sy tygsidor till skötbordet, det är sådär lagom med fyra raksömmar för att känna sig flink i fingrarna igen. :hoppa:

/Jess
Användarens profilbild
Av glis
Kul att se dig här! Jade minsann, det var vackert!

Jag ringde reparartören idag, hon trodde nog att det skulle gå att ordna med lite service. Rackarns också... Men för all del bra. Nu skall jag bara ta mig in till rätt stad med symaskinen...

Skall på underklädssömnadskurs i helgen och skall då få prova div. Pfaff så jag kanske ändrar mig...
Användarens profilbild
Av Bowzee
Kolla undertråden först. Ibland hoppade den ur sitt spår. Gjorde iaf på min 400.
Men visst, den gick aldrig så bra som den gjorde när den fått service :)
Skulle ljuga om jag sa att jag inte ångrar att jag gjorde mig av med den nu. :lol:
Användarens profilbild
Av glis
Bowzee skrev:Kolla undertråden först. Ibland hoppade den ur sitt spår. Gjorde iaf på min 400.
Skulle ljuga om jag sa att jag inte ångrar att jag gjorde mig av med den nu. :lol:
Skönt att höra att någon mer än jag är nöjd med den! Det enda felet är att den inte har övermatning (och att den är oservad då...)och det verkar underlätta när man syr i slirviga tyger.
Användarens profilbild
Av Bowzee
glis skrev:
Bowzee skrev:Kolla undertråden först. Ibland hoppade den ur sitt spår. Gjorde iaf på min 400.
Skönt att höra att någon mer än jag är nöjd med den! Det enda felet är att den inte har övermatning (och att den är oservad då...)och det verkar underlätta när man syr i slirviga tyger.
Ah, jag bytte ju bort min mot en annan. Jag hatade att undertråden tog slut var femte minut, så jag servade den och bytte in den mot en nyare. Fast jag trivdes aldrig med den, så jag sålde den bara. Nu har jag en gammal 2000, och den är ju bra, men det tar ca 10 minuter att ställa in den från raksöm till sicksack. :?
Och övermatare klarar jag mig nog utan. Har inte provat det tidigare, så jag saknar det iaf inte :fnissa:
Användarens profilbild
Av glis
Jag var ju på kurs i helgen. Det visade sig att det var min tvillingnål som var slut och inte maskinen :oops:

Men jag åkte därifrån med en STOOOR Pfaff, en quilt expression 4.0 som känndes som en förälngning av mina tankar när jag sydde på den :heart: Det var ett demoex så jag behövde inte betala fullpris, men den blir dyr nog... Det får bli skatteåterbäringen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?