Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av joannaoj
Vilken är den svalaste knytningen?

Nu är snart svettsommaren här, och jag tänkte inte öda mina pengar på någon supertunn sjal. Vilken är den svalaste knytningen ni vet? Eller, hur gör ni om era vanliga knytningar så att de blir så svala som möjligt? Både tips på mag- och ryggknytning är av intresse. Länka gärna till beskrivning/film/bilder, eller beskriv med ord så gott ni kan.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har iofs bara testat den lite kort själv när lillebror var liten, men omslutet-x när man istället för att bre ut krysset låter dem vara ihopkorvade så att bäbisen bara har ett enda lager tyg för ryggen tror jag ska vara både svalt och stadigt/säkert. :D
Användarens profilbild
Av sacha42
mimpen skrev:på mage blir det väl ett dubbelt kryss då. på ryggen gissar jag på vanlig ryggsäcksknytning. Då får man minst tyg runt sig och bäbisen.
Det tror jag på med :tumup:
Användarens profilbild
Av katha
CrazyMagpie skrev:Har iofs bara testat den lite kort själv när lillebror var liten, men omslutet-x när man istället för att bre ut krysset låter dem vara ihopkorvade så att bäbisen bara har ett enda lager tyg för ryggen tror jag ska vara både svalt och stadigt/säkert. :D
Precis, detta är den svalaste och kallas också för känguru. :tumup:
Användarens profilbild
Av Sarai
katha skrev:
CrazyMagpie skrev:Har iofs bara testat den lite kort själv när lillebror var liten, men omslutet-x när man istället för att bre ut krysset låter dem vara ihopkorvade så att bäbisen bara har ett enda lager tyg för ryggen tror jag ska vara både svalt och stadigt/säkert. :D
Precis, detta är den svalaste och kallas också för känguru. :tumup:
Är inte känguru ryggsäcksnytning, fast på magen? Dvs axelbanden kommer under dina armar och sedan korsas under barnets rumpa. I omslut-x kommer axelbandet uppifrån dina axlar och korsas sedan.

Jag har testat omslut-x med minibebis i 30 graders värme. Det funkade bra, men jag rullade övre fållen i midjebältet för att stötta nacken lite mer. På så sätt behöver man inte breda ut axelbanden för att stoppa in och stötta huvudet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?