Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det någon som har boken Sköna sjalar av Lena Blidell och har försökt sticka "Sjal med guldpaljetter" på s. 62-65? Jag fattar verkligen inte hur man ska göra efter varv 30, man lämnas liksom helt åt sitt öde... :hmm:
Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta ett gul-grönt garn, mer gult än grönt med 600m per 100g? Antingen flammigt eller enfärgat.

Jag har letat desperat ett tag nu men inte lyckats, kanske finns det någon här som känner till andra källor än jag...

Färgen jag letar efter är som ögat i den här bilden:

Bild
Ketronya skrev:Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta ett gul-grönt garn, mer gult än grönt med 600m per 100g? Antingen flammigt eller enfärgat.

Jag har letat desperat ett tag nu men inte lyckats, kanske finns det någon här som känner till andra källor än jag...

Bild
Ungefär ett sånt garn har jag färgat! Gul + grön karamellfärg på naturvitt ullgarn. :tumup:
solängel skrev:
Ketronya skrev:Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta ett gul-grönt garn, mer gult än grönt med 600m per 100g? Antingen flammigt eller enfärgat.

Bild
Ungefär ett sånt garn har jag färgat! Gul + grön karamellfärg på naturvitt ullgarn. :tumup:
Häftigt! Du råkar inte ha en bild på det? :wink:
Jag skulle behöva hjälp med en tröja jag stickat, det är en raglantröja som är ihopsydd och nu står det att jag ska plocka upp ca 74m runt halsringningen på rundsticka och sticka en halsresår, hur gör jag för att plocka upp maskor? Och ska jag plocka upp dem som är direkt i avmaskningskanten eller maskorna som är ett varv ner?
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:Jag skulle behöva hjälp med en tröja jag stickat, det är en raglantröja som är ihopsydd och nu står det att jag ska plocka upp ca 74m runt halsringningen på rundsticka och sticka en halsresår, hur gör jag för att plocka upp maskor? Och ska jag plocka upp dem som är direkt i avmaskningskanten eller maskorna som är ett varv ner?
Jag brukar plocka upp med ett nytt garn, dvs sticka upp garnet mellan/i maskor. Svårt att förklara, ska se om jag kan hitta bilder.
MuuM skrev:Här är lite bilder och beskrivningar.
http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=183
http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=58

Hoppas det hjälper!
Tack!

Jag tror jag fattar, men det kommer utan tvekan blir en utmaning eftersom det är bouclégarn jag stickat i.... :angry:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:
MuuM skrev:Här är lite bilder och beskrivningar.
http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=183
http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=58

Hoppas det hjälper!
Tack!

Jag tror jag fattar, men det kommer utan tvekan blir en utmaning eftersom det är bouclégarn jag stickat i.... :angry:
:|
Av nån konstig anledning har jjag stickat babykoftan med nio maskor för lite hela tiden. :hmm: :gaah:
Tur i oturen plockar man upp maskor för knäppkanten i fram sen, så jag kan sticka den lite bredare så borde det funka. Men jag fattar inte hur det har gått till. :hmm:
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag instämmer i :gaah: Har några maskor för mycket på framstycket till min kofta i lin. Jag är verkligen inte sugen på att göra om. Linet är inte så trevligt att sticka i och den är helt svart, vilket gör den rätt tråkig att sticka tycker jag. Jag tror jag lägger åbäket åt sidan och stickar på något annat en stund. :roll:
My god, det där KnitPro-setet vill jag haaaa :love: Blir också sugen på att sälja mina spetsar och köpa nya...
Fast jag kanske borde börja sticka innan det blir aktuellt :roll:
Idag har jag däremot skickat en stickbeställning till mormor :tumup: En pippitröja i ull till Agnes och en kofta till bäbisen. Gul/orangerandig tänker jag mig. Det borde bli fint. Själv vet jag inte vad jag ska sätta stickorna i. Något mönsterstickat tror jag, men vad? Någon som har tips på en fin mönstrad bäbiskofta?

linafelicia - Har du börjat på den där herrtröjan? Hittade du något bra garn?
Av Ponyo
Jag har börjat sticka en tröja till min kompis treveckors son. Vi har så himla lika smak i våra egna kläder så det borde vara en enkel match. Men jag kan inte bestämma mig om han ska få min signumtröja i grått (har stickat 7 st sådana tröjor nu), eller en kofta. Tänkte sticka i storlek 6-9 mån så att han kan ha den i vinter. Visst borde en tröja vara bättre till en så liten? Så han inte tuggar i sig knapparna.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?