Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej hej!

Min yngsta har numera passerat sin ettårsdag och jag grunnar lite på en ny bärsele. Jag är liten på alla håll och kanter så har burit i angelpack. Nu tycker jag den avlastar dåligt så har delat manducan med min sambo. Den är dock för stor för mig och har sett sina bästa dagar = utsliten, hål lite överallt. Såg att boba 2G är tänkt för större barn. Något att satsa på? Bär i sjal också, men börjar bli lite lat. Så smidigt med bärsele nu när det är mycket i och ur och mycket ryggbärande.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Hej hej!

Jag både säljer och bär själv i en Boba 2G och jag tycker den avlastar bra. Bla har den väldigt skönt och bra avlastande midjebälte. Den passar inte så bra på väldigt långa personer eftersom remmarna från axelbanden då kan skära in i armhålorna. Det gensvar jag fått från väldigt smala personer är att den sitter skönt både över höft och axlar och avlastar bra. Det enda jag fundrar på är att tycker Manducan är för stor, för Boban är lika hög i ryggen som Manducan är i sitt högsta läge :hmm: Var bor du? Kan du ta dig någonstans och prova?

Lycka till / Anna

Och ja, jag är partisk för jag säljer denna sele 8)
Av LillaGrodan
Jag bor i Mölndal så har eden baby nära, som säljer den. De har precis fått in den och jag såg att det stod att den var för äldre barn. Ska gå dit och prova, ändå bra att höra med andra som använt den. Den verkar inte ha bredare sittyta heller än manducan, så jag funderar lite på vad skillnaden egentligen är.....
Av LillaGrodan
Manducan är för stor för mig inte för mitt/mina barn, alltså jag kan exempelvis inte dra åt höftbältet ordentligt (gör lite mindre nu när de är större men sitter inte optmalt). Jag är 1.60 och väger 47 kg.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Ja men så bra att du kan prova! :tumup: Jag skulle gissa att du kan få höftbältet att sitta bra. Som sagt tidigare har de som varit i din viktklass fått till det.

Vad gäller jämförelse med Manducan (som jag för övrigt inte säljer) är att den mycket "enklare" både till funktion och utseende. Lätt och skönt tyg. Men nu får du ju se själv! :D
Av LillaGrodan
Ja, det ska bli kul att prova. Det viktigaste är ju att det är ett rejält höftbälte som ger bra avlastning, men det verkar den ju ha när man tittar på bilderna. Det jag klurar mest på är väl sittytans bredd....att den ändå är relativt smal om jag förstått det hela rätt. Tänker just för ett äldre barn. Vet att det finns bärselar med riktigt bred sittyta som oh snap, men den är svårare att få tag i, i alla fall om man vill prova. Alltid är det något :-).
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag och Mio älskar Boba! :D

Den är verkligen helt optimal för oss just nu men då är han en liten skit på sju månader. :wink:
Så hur den skulle funka för er är såklart svårt att säga. Men jag gillar den verkligen, den är rätt rejäl utan att för den skull vara klumpig tycker jag.
Och huvudstödet är riktigt riktigt bra!

Lycka till med provningen och återkom gärna hur det gick.
Av LillaGrodan
Droppen skrev:Jag och Mio älskar Boba! :D

Den är verkligen helt optimal för oss just nu men då är han en liten skit på sju månader. :wink:
Så hur den skulle funka för er är såklart svårt att säga. Men jag gillar den verkligen, den är rätt rejäl utan att för den skull vara klumpig tycker jag.

Kul att ni gillar den. Jag hoppas att den är ett alternativ för oss. Det jag huvudsakligen funderar på är just sittytan. Manducans sittyta är i stort sett den samma och den känns lagom nu. Stoppar jag i min äldsta som snart fyller 2½ så känns det som om det hade varit bättre om den varit lite bredare....och han är ingen långbent rese. Fast det är ju många saker som spelar in. Angelpacken är ju också lika bred och den känns mycket mindre ändå på något vis. Lite nyfiken på oh snap också men jag gillar inte att köpa grisen i säcken så att säga.
Användarens profilbild
Av Droppen
LillaGrodan skrev:
Droppen skrev:Jag och Mio älskar Boba! :D

Kul att ni gillar den. Jag hoppas att den är ett alternativ för oss. Det jag huvudsakligen funderar på är just sittytan. Manducans sittyta är i stort sett den samma och den känns lagom nu. Stoppar jag i min äldsta som snart fyller 2½ så känns det som om det hade varit bättre om den varit lite bredare....och han är ingen långbent rese. Fast det är ju många saker som spelar in. Angelpacken är ju också lika bred och den känns mycket mindre ändå på något vis. Lite nyfiken på oh snap också men jag gillar inte att köpa grisen i säcken så att säga.
boban har ju fotstöd också, kanske de gör att den kommer kännas riktigt bra även för er?
mio är så liten att han precis har vuxit i bobans sittdel så vi har ännu ingen nytta av fotstöden. vi har även en oh snap som är betydligt bredare och stadigare, den får vi nog spara på ett bra tag till mio vuxit i den. dock har den inget huvudstöd vilket kan vara en nackdel.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Sittytans bredd är säkert inget problem. Vi bär Malva som är två år och drygt 13 kg i Boba och inte heller hon anväder fotstöden utan sitter bra ändå. Sen är Boba-panelen bredare högre upp -> http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=162999
mammagumman skrev:Hm... :hmm:

Jag får Bobas höjd till ca 41 cm på det högsta och 36 cm på det lägsta precis bredvid axelbanden.

Bredden 32,5 längst nertill och 43 cm på det bredaste på mitten där axelbanden fäster på panelen samt högst upp.

Alltså liiite större.... 8)

Huvudstödet är dessutom 33 cm långt och drygt 23 cm bred på det smalaste och 32 cm bred på det bredaste.

Och ja, jag är partisk. Fast jag säljer andra selar med :D
Från en annan Boba-tråd 8)
Av LillaGrodan
Nu har jag provat.

:love: :heart: :heart: :heart: :heart: :love:

Bara att plundra plånboken :mrgreen:
Användarens profilbild
Av diddeldi
LillaGrodan skrev:Nu har jag provat.

den såg ut att sitta väldigt bra på dig :D . de är som sagt ganska lika i passformen (angelpack lx och boba 2g), men boban är lite stadigare och bredare.
Användarens profilbild
Av June
Skulle bara skriva att vi älskar vår Boba, både jag och barnen. Nu har du ju redan provat, men ville ändå berätta hur nöjda vi är. Är lite nyfiken på vilken det blev.
Användarens profilbild
Av zink
diddeldi skrev:
LillaGrodan skrev:Nu har jag provat.

den såg ut att sitta väldigt bra på dig :D . de är som sagt ganska lika i passformen (angelpack lx och boba 2g), men boban är lite stadigare och bredare.
(Tänkte just att med Eden Baby nära lär det vara lätt att få goda råd och fra testa IRL. (Fast efter ett besök där har man inte "råd" förstås... ;-) Särskilt kollen på vilka modelelr som passar för vilka, smala korta/långa o s v. Diddeldi brukar ge bra jmf.)

Att Boba liknar Angelpack - som jag har för mig ska passa smalare personer - låter lite oroväckande för min del. Hur funkar den på viktigpettrar då? Med för mkt hull alltså. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?